Met DFDS Seaways naar Schotland

Whisky-reis, -festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tasting ervaringen, niet zozeer gedetailleerde (reis)verslagen (wel links naar albums en verslagen). Dit gaat vooral over reviews, ervaringen, meningen, aan- en afraders van tour-operators, bezienswaardigheden, combinaties etc.
JayDie
Moderator
Moderator

Met DFDS Seaways naar Schotland

Ongelezen berichtdoor JayDie » 09 Aug 2009, 12:49

Wij (m'n vriendin en ik) zijn in juli voor een paar dagen in Schotland geweest. Reis geboekt via DFDS Seaways (Ijmuiden > Newcastle), auto mee, hotel in Kinross (boven Edinburgh). Bij de reis zat ook een bezoek aan de Tullibardine distilleerderij. We zijn van daaruit ook nog naar The Glenturret gegaan; een van de malt whiskies in de Famous Grouse.

Leuk voor een korte trip en helemaal niet zo heel prijzig! Ook leuk met de boot over; veel te doen aan boord, leuke ervaring!
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Re: Met DFDS Seaways naar Schotland

Ongelezen berichtdoor Jock » 13 Aug 2009, 18:20

JayDie schreef:Wij (m'n vriendin en ik) zijn in juli voor een paar dagen in Schotland geweest. Reis geboekt via DFDS Seaways (Ijmuiden > Newcastle), auto mee, hotel in Kinross (boven Edinburgh). Bij de reis zat ook een bezoek aan de Tullibardine distilleerderij. We zijn van daaruit ook nog naar The Glenturret gegaan; een van de malt whiskies in de Famous Grouse.

Leuk voor een korte trip en helemaal niet zo heel prijzig! Ook leuk met de boot over; veel te doen aan boord, leuke ervaring!

Ik ga zelf ook de laatste tijd met DFDS Seaways. Eigenlijk had ik al een aantal jaren met Ryanair gevlogen via Dusseldorf Weeze naar Glasgow Prestwick. Maar Ryanair vliegt nu enkel op Edinburgh vanaf Weeze, dus gaan wij weer met de auto. Kunnen we dan een en ander menemen. Heb tijdens mijn reis in mei een liter fles Glenmorangie The Lasanta gekocht voor €39. Niet slecht voor een liter. Half jaar eerder kocht ik een liter Ardbeg 10 ook voor €39 aan boord.
Ik baal als een stekker dat ik in oktober niet kan gaan. Een vriend wilde mij inhuren voor een whisky toer, maar ik ben bezig met mijn wijnbrevet in Den Bosch en kan niet een cursusavond missen.
Voor leuke whisky toers trouwens zie hier:
http://www.serenityscotland.co.uk/whisky-tour.html
Ik sta daar mooi aangekondigd, maar ik kan dit jaar niet meer behalve in december omdat ik dan geen cursus data heb in december. Maar wie boekt nou een whiskytoer in december?
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Re: Met DFDS Seaways naar Schotland

Ongelezen berichtdoor JayDie » 13 Aug 2009, 19:16

Jock schreef:Half jaar eerder kocht ik een liter Ardbeg 10 ook voor €39 aan boord.

Vond de prijzen aan boord trouwens niet aantrekkelijk. Voor die Ardbeg 10yo 1.0l betaal je in Nederland (als je even zoekt) ook €36,99. Heb al eens besteld bij die zaak: goede, snelle service. Eenmaal online besteld mag je ook afhalen (als je toch richting het westen gaat ;-)). Maar goed, dat is een ander verhaal in een ander topic :-P
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”