nieuw hier !

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Gebruikersavatar
PX1949
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 Jun 2015, 16:20

nieuw hier !

Ongelezen berichtdoor PX1949 » 07 Jun 2015, 19:20

Hallo mede-whiskyliefhebbers !
Ik ben PX1949 en mijn username zegt dus al dat ik een fervent liefhebber ben van whiskies die zijn gerijpt (of eventueel gefinished) op sherryvaten.
Mijn voorkeur gaat vooralsnog uit naar GlenDronach maar ook Glenfarclas en Aberlour doen lekker mee. Dat wil echter niet zeggen dat mijn verzameling geen whiskies bevat die zijn gerijpt op (hoofdzakelijk) bourbonvaten: zo kan bijvoorbeeld Balvenie op mijn warme belangstelling rekenen. Waar ik niet aan kan wennen zijn de zwaar geturfde, rokerige whiskies. Ik heb daarom dan ook géén expressies van Laphroaig, Ardbeg of Lagavulin in mijn verzameling. Daarentegen ben ik wél weer een liefhebber van de iets minder "zware"exemplaren als Talisker, Bowmore en met name Highland Park. Nu ik dit allemaal schrijf valt het me op dat mijn smaak eigenlijk best wel behoorlijk divers is... ik heb zelfs een aantal blends in m'n kast staan !
Ik ben een paar jaar geleden begonnen met het aanleggen van een whiskyverzameling, in navolging en op aanraden van mijn zoon, hetgeen absoluut niet wil zeggen dat ik net zoveel over whisky weet als hij. In alle bescheidenheid mag ik wel zeggen dat mijn zoon van ons tweeën de "kenner" is. Zover zal ik het nooit schoppen, vrees ik..... Maar wat is het ongelooflijk leuk om samen met je zoon dezelfde hobby te hebben ! Wij houden regelmatig privé-tastings waar ik bijzonder van geniet en waar ik ook veel van leer. Overigens ben ik met mijn zoon twee keer naar Schotland geweest (2012 en 2013) en we hebben daar diverse distilleerderijen bezocht in de Speyside, Skye, de Highlands en op Orkney. Een ongelooflijk interessante en bovenal leerzame ervaring !
Ik hoop door m'n aanmelding op Hetwiskyforum.nl nog meer kennis op te doen van de (althans voor mij) meest interessante, veelzijdige, smakelijke maar ook mysterieuze drank ter wereld !
2 x

Gebruikersavatar
Freddy
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1201
Lid geworden op: 18 Nov 2014, 21:17
Locatie: Friesland.
Contact:

Re: nieuw hier !

Ongelezen berichtdoor Freddy » 07 Jun 2015, 20:00

Welkom PX1949 of wat je echte naam ook mag zijn :hoedaf
0 x
Afbeelding

Ruil of verkoop samples van mijn open flessen behoort altijd tot de mogelijkheid.

Gebruikersavatar
svennie
Senior
Senior
Berichten: 431
Lid geworden op: 23 Dec 2014, 23:11
Locatie: Schoten

Re: nieuw hier !

Ongelezen berichtdoor svennie » 07 Jun 2015, 20:37

Welkom op dit forum!
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tomh
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1271
Lid geworden op: 16 Mar 2014, 12:45
Locatie: Nijmegen

Re: nieuw hier !

Ongelezen berichtdoor Tomh » 08 Jun 2015, 00:02

Welkom, leuke introductie & gaaf om deze hobby met je zoon te delen, is hij ook forumlid?
Veel plezier op het forum! ;)
0 x
Afbeelding

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2315
Lid geworden op: 22 Jan 2014, 14:34
Locatie: Gouda
Contact:

Re: nieuw hier !

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 08 Jun 2015, 08:51

Welkom, je zal maar 7 zoons hebben, das dan iedere avond in de week een dram pakken ;) :bigsmile
0 x

Gebruikersavatar
Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4021
Lid geworden op: 30 Okt 2014, 14:56
Contact:

Re: nieuw hier !

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 08 Jun 2015, 10:34

Welkom
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Gebruikersavatar
PX1949
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 Jun 2015, 16:20

Re: nieuw hier !

Ongelezen berichtdoor PX1949 » 08 Jun 2015, 11:56

Dank voor jullie welkom !
Ja Tomh, mijn zoon is ook lid van het forum onder de naam D3US. En JacobaEd: bijna zou ik zeggen helaas heb ik maar één zoon. Maar ook met die ene zoon kom ik wat drams betreft behoorlijk aan mijn trekken !
2 x

Gebruikersavatar
Whisky-ettenleur
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 981
Lid geworden op: 25 Feb 2015, 12:29
Locatie: Omgeving Breda

Re: nieuw hier !

Ongelezen berichtdoor Whisky-ettenleur » 08 Jun 2015, 12:59

Welkom op het forum!
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Nino
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 Jan 2015, 11:45
Locatie: Drenthe

Re: nieuw hier !

Ongelezen berichtdoor Nino » 10 Jun 2015, 21:32

Leuk om te lezen vader en zoon actief op het forum :goedgedaan
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: nieuw hier !

Ongelezen berichtdoor Matti » 10 Jun 2015, 22:04

'It's a family afaaaaiiihaaaiiiir....'

;)

Welkom!
0 x
Matthijs, whiskynerd.


Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten