Naar wie woont waarGeolocaties     Naar de Whisky evenementen-kalender op de hulp-pagina Evenementen kalender      onze startpagina hulp-Index      Literatuur pagina     Naar de hulp-pagina van Het Whisky forum Welkom & quick start!         Naar het Contactformulier op de hulp-pagina van Het Whisky forum

Whisky Weetje van de Week, klik de titel om te tonen/verbergen. Wordt vóór elk weekeinde vernieuwd. Whisky Weetje van de Week  (Tonen/verbergen: klik de titel. Wordt elke vrijdag om 24:00 uur vernieuwd).              Gebruik een standaard Atom-feed (RSS) voorziening om Het Whisky forum te volgen.   Het Whisky forum op Twitter   Naar Het WWWhisky Design Award   Naar Index of Twitter Whisk(e)y Accounts   Bookmark and Share

Whiskygrafie: Piet Patings (aka patings, Piet en Peat)

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.

Re: Piet Patings, Lelystad

Ongelezen berichtdoor gadeweerd » 29 sep 2009, 23:35

Piet schreef:Antoine, als je geïnteresseerd bent in oude (ICT-)vakliteratuur.

:lol:

Dan drink ik liever een dram.... :Party
Afbeelding
gadeweerd
Senior
Senior

Re: Piet Patings, Lelystad

Ongelezen berichtdoor JayDie » 08 jan 2010, 17:02

JayDie schreef:My goodness, Piet! Zie dat je (op dit moment) 71 flessen bezit (volgens WhiskyBase)!!! Zow... staan deze allemaal thuis in je kast, of zijn dit whiskies die je al eens gehad hebt?
Woow... ben duidelijk diegene die het groenst is (qua Schotse Single Malts) :Slainte

Piet schreef:Ze staan hier vooral achter me, maar ook een beetje om me heen in mijn werkkamer. (...)
Ik zet ze (als moderator/administrator) niet in mijn onderschrift om geen mensen (zoals jij ;) ) te ontmoedigen dan wel te verplichten :Tongue

JuronymouS schreef:Overigens snap ik niet de precieze bedoeling van de collectie op Whiskybase. Is dat voor wat je momenteel in je kast hebt staan (zoals ik nu heb ingevuld), of voor wat je ooit in je kast hebt gehad, of zelfs voor wat je ooit hebt geproeft? Dat kan ik ook niet echt duidelijk ontdekken op de site aldaar.

JayDie schreef:volgens mij is dat een beetje aan jezelf, maar ik denk dat de meeste mensen daar plaatsen wat ze "nu" in de kast hebben. Als je alles gaat plaatsen wat je ooit hebt gehad of zelfs ooit geproefd hebt wordt het wel een hele grote collectie...

Piet schreef:Het is deels hoe je er zelf invulling aan geeft. Wat mij betreft laat het zien wat je hebt en gehad hebt.

Ahaaaa! Dat verklaart een hoop! Kijk... ik zet alleen de flessen die ik nu heb in de base, jij dus alles wat je hebt en hebt gehad. Dat verklaart mijn lege schapje vs. jouw volle schap (ook)!
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Twitter: JayDieNL
JayDie
Moderator
Moderator

Re: Piet Patings, Lelystad (aka patings en Piet)

Ongelezen berichtdoor Tom » 08 jan 2010, 17:14

Hmz whisky base, gaak me ook eens een acount aanmaken.
Geld die enkel voor single malts of whisky in het algemeen?
Tom
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor JayDie » 08 jan 2010, 17:20

Tom schreef:Hmz whisky base, (...) Geld die enkel voor single malts of whisky in het algemeen?

Zoals hieronder te lezen staan niet alle whiskies erin. Nu voornamelijk single malts geloof ik, maar het wordt uitgebreid...

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 08 jan 2010, 21:50

JayDie schreef:Ahaaaa! Dat verklaart een hoop! Kijk... ik zet alleen de flessen die ik nu heb in de base, jij dus alles wat je hebt en hebt gehad. Dat verklaart mijn lege schapje vs. jouw volle schap (ook)!

Wat je ziet in WhiskyBase is wat ik nu heb staan. In augustus 2009 waren die allemaal nog gesloten. Nu niet meer.
Ik heb ze er toen pas ingezet maar niet met terugwerkendekracht hoor.
Echter ik ben niet van plan een fles te verwijderen uit de WhiskyBase zodra die leeg is of open gaat. Vandaar.

Dit is een deel van de voorraad ... tsja, klein behuisd....
PietsIMG_3144w400e.JPG
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Laatst bijgewerkt door Piet op 09 jan 2010, 13:11, in totaal 3 keer bewerkt.
Reden: Foto toegevoegd
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin en het bijbehorende dagboek.
Laat je stem gelden op WWWhisky Design Award en op World Whisky dot Org.

Tip: Geef even aan in welk regio je woont.
Piet
Moderator
Moderator

Re: Piet Patings, Lelystad (aka patings, Piet en Peat)

Ongelezen berichtdoor JayDie » 04 feb 2010, 16:23

Piet schreef:Dan spreek ik over begin negentiger jaren van de vorige eeuw.

Maak het anders nog dramatischer :lol: Zo lijkt het wel erg lang geleden :P

JayDie
Moderator
Moderator

Sherry Oloroso, Pedro Ximénez, Palo Cortado etc.

Ongelezen berichtdoor Piet » 26 okt 2011, 15:05

Tijdens onze recente rondreis in Andalusië hebben we ook Jerez de la Frontera aangedaan.

Daar hebben we een proeverij bijgewoond in de bodega van Grupo Estevez (leuke intro op de site) van de shery's van Marqués del Real Tesoro (zie nu dat ze ook WHISKY Y LICORES hebben :o ).

5-sherries-IMG_0043.JPG

Ik drink meestal Fino en soms Manzanilla. Hier mijn eerste Oloroso (secco) geproefd. Dat was natuurlijk een must. En wat schetst mijn verbazing ? Ik vond het tevens de lekkerste ! Droog en vol. Deze heeft een heel andere ontwikkeling en rijpt niet zoals de andere onder een laag flor en oxideert daardoor.
Hier ik met mijn eerste Oloroso.
piet-met-oloroso-sherry_IMG_0041.JPG

De Pedro Ximénez lijkt wel geconcentreerd pruimen/dadel/vijgensap o.i.d. dus niet vreemd dat die zijn sporen in whisky na laat ! Plakkend zoet.

De Cream viel bij de meeste dames het best ! Ook bij de geen die nog nooit Sherry gedronken hadden (de meeste !). Ik vond hem ook lekker maar dan voor bij de kaas of iets.
Nu ik op zoek ga naar een Oloroso kom ik er achter dat er nog een ander type is dat ik misschien nog lekkerder zou vinden, maar daar is waarschijnlijk al helemaal niet een te komen, de Palo Cortado (door de whiskymakers kennelijk nog niet ontdekt !?).
tio-mateo-IMG_0029.JPG
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin en het bijbehorende dagboek.
Laat je stem gelden op WWWhisky Design Award en op World Whisky dot Org.

Tip: Geef even aan in welk regio je woont.
Piet
Moderator
Moderator

Volgende

Keer terug naar Even voorstellen, dat vinden we leuk !