Whiskygrafie: Piet Patings (aka patings, Piet en Peat)

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: Whiskygrafie: Piet Patings (aka patings, Piet en Peat)

Ongelezen berichtdoor Piet » 31 Jul 2019, 14:37

KSB66 schreef:...
Ik hoop dat je uiteindelijk weer alles op de rit krijgt. ...
Groeten Bas

Hi Bas, en oudgedienden, gezien "Hieperdepiep HOERA!!" Hieperdepiep HOERA!! een korte reactie cq update.

Terug kijkend heb ik echt mazzel gehad dat ik het overleeft heb. Neemt niet weg dat ik anders oud hoopte werden. Het is wat het is. Om die reden zijn wij in 2017 verhuisd van Lelystad naar een appartement in Vught.

De afasie is leefbaar en ik leer nog steeds! Goed of slecht?
Mijn hart is nog een puntje waar ik heb er niet veel last van. Een nieuwe klep was toen nodig (2014) maar dat durfde ze niet aan mede door de bloedverdunning dat een risico kan zijn voor mijn hersenen. Vorig jaar, in het Catharine ZH Eindhoven, idem. Nu ook, klep met 3 bypasses. Maar ook zij hebben een probleem met bloedverdunning. Toch maar uitgesteld!
En daarom durf ik, puur, echt geen whisky te drinken. De neuroloog zij: geen alcohol. Dat ging mij echter te ver. Glaasje Wijn dagelijks en/of een Portje of Champagne durf ik ook wel aan. Hoger niet qua alcohol!
Helaas heb ik in de jaren naar het debacle ook problemen gekregen met mijn visie (o.a. diplopie). Nu in combinatie van een macula degeneratie, gaat mijn zicht snel achteruit. Ik heb de "droge vorm" van MD dat inhoudt dat er geen remedie voor is. LOL.

De HWF Whiskydudes-botteling is heel leuk om te hebben en wie weet?
Verdunnen kan altijd. Om dat niet te doen was en is een principe kwestie.
Ik kijk wel eens op het HWF maar niet vaak. In dit appartementencomplex zitten een aantal liefhebbers. Toegegeven ik praat niet vaak over Whisky want het was een mooie tijd die ik nog steeds mis.
Groet,
19 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
Greenmachine
Senior
Senior
Berichten: 258
Lid geworden op: 10 Sep 2016, 14:18
Locatie: Omgeving Rotterdam

Re: Whiskygrafie: Piet Patings (aka patings, Piet en Peat)

Ongelezen berichtdoor Greenmachine » 31 Jul 2019, 16:39

Ik heb altijd geleerd dat 1 glas bier, 1 glas jenever, etc altijd ongeveer evenveel alcohol bevatten?
Dus een “normale” dram zou niet meer alcohol moeten bevatten dan dat glas wijn dat je wel pakt?
0 x

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: Whiskygrafie: Piet Patings (aka patings, Piet en Peat)

Ongelezen berichtdoor Piet » 31 Jul 2019, 19:30

Greenmachine schreef:Ik heb altijd geleerd dat 1 glas bier, 1 glas jenever, etc altijd ongeveer evenveel alcohol bevatten?
Dus een “normale” dram zou niet meer alcohol moeten bevatten dan dat glas wijn dat je wel pakt?


Hier spelen ook emoties een rol, wat heet! Echter zie Whiskygrafie: Piet Patings (aka patings, Piet en Peat)
Als je na een ernstige hersenbloeding ALLES kwijt bent geweest en opnieuw moet beginnen met geheugen, spraak, lezen, schrijven, rekenen en je zicht en je persoonlijkheid, dan is drank niet de prioriteit. Ik heb een behoorlijk gat in mijn hersenen waar vroeger het spraakcentrum zat. Ik was en ben gelukkig nog steeds een levensgenieter en dan kom ik o,a uit bij lekker eten en bij alcoholica in bijzonder wijnen. Het gaat natuurlijk niet om drank sec maar om alles er om heen. Zeker de kennis en ervaring. Voor mij is whisky de meest complexe drank. Daarna wijnen! En dat vind ik acceptabel.
Dan maar een rigoureuze punt er onder zetten om de simpele reden dat sterkedrank puur nu gif voor me is. Piet @ Whiskygrafie: Piet Patings (aka patings, Piet en Peat)

Nu:
De neuroloog zij: geen alcohol. Dat ging mij echter te ver. Glaasje Wijn dagelijks en/of een Portje of Champagne durf ik ook wel aan. Hoger niet qua alcohol!


Ik voel dus geen behoefte om dat te proberen (twee maal een euthanasie verklaring moeten tekenen!).
1 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1729
Lid geworden op: 06 Sep 2014, 21:32

Re: Whiskygrafie: Piet Patings (aka patings, Piet en Peat)

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 31 Jul 2019, 21:55

Piet schreef:
KSB66 schreef:...
Ik hoop dat je uiteindelijk weer alles op de rit krijgt. ...
Groeten Bas

Hi Bas, en oudgedienden, gezien "Hieperdepiep HOERA!!" Hieperdepiep HOERA!! een korte reactie cq update.

Terug kijkend heb ik echt mazzel gehad dat ik het overleeft heb. Neemt niet weg dat ik anders oud hoopte werden. Het is wat het is. Om die reden zijn wij in 2017 verhuisd van Lelystad naar een appartement in Vught.

De afasie is leefbaar en ik leer nog steeds! Goed of slecht?
Mijn hart is nog een puntje waar ik heb er niet veel last van. Een nieuwe klep was toen nodig (2014) maar dat durfde ze niet aan mede door de bloedverdunning dat een risico kan zijn voor mijn hersenen. Vorig jaar, in het Catharine ZH Eindhoven, idem. Nu ook, klep met 3 bypasses. Maar ook zij hebben een probleem met bloedverdunning. Toch maar uitgesteld!
En daarom durf ik, puur, echt geen whisky te drinken. De neuroloog zij: geen alcohol. Dat ging mij echter te ver. Glaasje Wijn dagelijks en/of een Portje of Champagne durf ik ook wel aan. Hoger niet qua alcohol!
Helaas heb ik in de jaren naar het debacle ook problemen gekregen met mijn visie (o.a. diplopie). Nu in combinatie van een macula degeneratie, gaat mijn zicht snel achteruit. Ik heb de "droge vorm" van MD dat inhoudt dat er geen remedie voor is. LOL.

De HWF Whiskydudes-botteling is heel leuk om te hebben en wie weet?
Verdunnen kan altijd. Om dat niet te doen was en is een principe kwestie.
Ik kijk wel eens op het HWF maar niet vaak. In dit appartementencomplex zitten een aantal liefhebbers. Toegegeven ik praat niet vaak over Whisky want het was een mooie tijd die ik nog steeds mis.
Groet,


Beste Piet, goed om weer van je te horen op jouw forum. Je hebt veel te verduren gehad en het is knap dat je er zo in staat. Ik woon in Den Bosch, wie weet ontmoeten we elkaar eens. Ik wens je heel veel succes en gezondheid.
Vriendelijke groet, Gerrit
1 x

Gebruikersavatar
KSB66
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 653
Lid geworden op: 30 Sep 2009, 11:18
Locatie: Den Bosch

Re: Whiskygrafie: Piet Patings (aka patings, Piet en Peat)

Ongelezen berichtdoor KSB66 » 31 Jul 2019, 22:01

Schrale troost, Piet. Maar ik ben inmiddels helemaal gestopt met whiskey. Heb onlangs alles naar de veiling gebracht en heb het geen dag gemist.
2 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4882
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08

Re: Whiskygrafie: Piet Patings (aka patings, Piet en Peat)

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 02 Aug 2019, 08:41

Heeey Piet. Heel leuk om nog eens van jou te horen ! Moest je ooit nog eens tot in België geraken, kom gerust nog eens langs.
1 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: Whiskygrafie: Piet Patings (aka patings, Piet en Peat)

Ongelezen berichtdoor Piet » 05 Aug 2019, 14:33

johan brugge schreef:Heeey Piet. Heel leuk om nog eens van jou te horen ! Moest je ooit nog eens tot in België geraken, kom gerust nog eens langs.

Staat nog/weer op de lijst Johan!
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: Whiskygrafie: Piet Patings (aka patings, Piet en Peat)

Ongelezen berichtdoor Piet » 01 Nov 2019, 15:50

Re: HWF jubileumfles en verzendkosten Piet @ HWF jubileumfles en verzendkosten

Proost :duimop
4 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.


Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten