Coat - ook nieuw hier
Coat - ook nieuw hier
Hoi,
een aantal van jullie zullen mij kennen van de US-site. Ik ben een jaar of 10 als liefhebber bezig met whisky.Hoewel een goede Islay nooit te versmaden is, kies ik de laatste tijd steeds vaker voor whisky's die in balans zijn, dat kun je van peated whisky niet altijd zeggen.
De laatste 2 jaar fungeer ik als voorzitter van het Whisky Festival Noord Nederland (WFNN) te Groningen. Daar gaat momenteel de meeste tijd en energie in steken, met als nadeel dat ik nooit meer eens lekker anoniem een festival kan bezoeken zonder met WFNN-belangen rekening te houden. maar de grote populariteit van het festival vergoed veel , zo niet alles.
O ja, wat heb ik niet open staan, maar schreeuwt om ontkurkt te worden; de Daily Dram Astral Hits (Strathisla) en een 27 jarige Brora van Duncan Taylor
Coat
een aantal van jullie zullen mij kennen van de US-site. Ik ben een jaar of 10 als liefhebber bezig met whisky.Hoewel een goede Islay nooit te versmaden is, kies ik de laatste tijd steeds vaker voor whisky's die in balans zijn, dat kun je van peated whisky niet altijd zeggen.
De laatste 2 jaar fungeer ik als voorzitter van het Whisky Festival Noord Nederland (WFNN) te Groningen. Daar gaat momenteel de meeste tijd en energie in steken, met als nadeel dat ik nooit meer eens lekker anoniem een festival kan bezoeken zonder met WFNN-belangen rekening te houden. maar de grote populariteit van het festival vergoed veel , zo niet alles.
O ja, wat heb ik niet open staan, maar schreeuwt om ontkurkt te worden; de Daily Dram Astral Hits (Strathisla) en een 27 jarige Brora van Duncan Taylor
Coat
0 x
Re: Coat - ook nieuw hier
He Coat,
ik ken je (nog) niet, maar dat komt doordat ikzelf ook nog niet zolang met Whisky bezig ben. Ook zal ik dit jaar helaas niet aanwezig zijn op het WFNN, maar geloof graag dat het een mooi festival is!
Hoop dat je het naar je zin krijgt en hebt op dit forum!
ik ken je (nog) niet, maar dat komt doordat ikzelf ook nog niet zolang met Whisky bezig ben. Ook zal ik dit jaar helaas niet aanwezig zijn op het WFNN, maar geloof graag dat het een mooi festival is!
Hoop dat je het naar je zin krijgt en hebt op dit forum!
0 x
- Jock
- (Whisky)Professional

Welkom Coat. Leuk zo'n naam. Ik kom namelijk uit de stad Paisley in Schotland. Daar waren vroeger twee textiel fabrieken ook wel Thread Mills genoemd in Paisley waar de wereld beroemde Paisley pattern vandaan komt. Nou was een van de eigenaren Coat. Zijn thread mill heette Coatses Mill. Hij bekeerde zich tot het Baptisten geloof en omdat hij zo ontzettend rijk was, liet hij een Baptisten kerk bouwen in de stijl van een Italiaanse Kathedraal. Het heet Coatses Memorial Church en het domineert de skyline van Paisley tot vandaag de dag. Ze noemen het "the only Baptist Cathedral in the world".
Dit heeft niets met whisky te maken. Ik associeer nogal en jou naam deed me daaran denken
Maar hoe dan ook zeer welkom en een eer om u hier bj ons te hebben. Ik hoop van de partij te zijn in Groningen, dus wie weet tot dan.
Jock
Dit heeft niets met whisky te maken. Ik associeer nogal en jou naam deed me daaran denken
Maar hoe dan ook zeer welkom en een eer om u hier bj ons te hebben. Ik hoop van de partij te zijn in Groningen, dus wie weet tot dan.
Jock
0 x
Hoi Jock,
Coat is de vertaling van mijn Nederlandse achternaam. Mijn voornaam is Renie. Op z'n Engels uitgesproken klinkt het dan als rainycoat en dat vonden ze daar wel erg lachwekkend. Maar ik heb er geen trauma aan overgehouden.
Coat is de vertaling van mijn Nederlandse achternaam. Mijn voornaam is Renie. Op z'n Engels uitgesproken klinkt het dan als rainycoat en dat vonden ze daar wel erg lachwekkend. Maar ik heb er geen trauma aan overgehouden.
0 x
en uiteraard, tot in Groningen, spreek me daar rustig aan. Ik zal regelmatig bij de bestuurs/organisatietefel aanwezig zijn.
groet, Coat
groet, Coat
0 x
- laddie teun
- Top bijdrager

Ha Renie
leuk je ook hier tegen te komen
groet
Teun
leuk je ook hier tegen te komen
groet
Teun
0 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel
Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com
Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com
Renie welkom op het forum,
ik zie dat mijn beschrijving over deze site
duidelijk genoeg was om het te vinden.
Groeten,
KJ
ik zie dat mijn beschrijving over deze site
duidelijk genoeg was om het te vinden.
Groeten,
KJ
0 x
Alias KJ
- macoffringa
- Whiskyschrijver

Welkom op dit forum Renie. Wij hebben elkaar volgensmij wel eens ontmoet op een van de US-gelegenheden.
Cheers,
Pano
Cheers,
Pano
0 x
Life is too short to drink bad whisky
Allemaal heel hartelijk dank voor jullie warme welkom en leuk dat er ook een aantal Groningers op deze site te vinden zijn. De activiteiten nemen toe in het Noorden en dat is prettig omdat de reisafstand voor andere activiteiten soms erg groot is. In Leiden zijn we om 20.00 uur op de trein gestapt, maar voor de laatste (trein-)aansluiting naar mijn woonplaats Hoogezand was het te laat.
groet, Coat
groet, Coat
0 x
Hallo Coat, welkom ook van mij.
En tsja het Noordelijk festival. Ik weet het nog niet.
Hoewel ik redelijk lijk te wonen is het toch 120 km enkele reis met de auto en is de verbinding met de trein niet enthousiasmerend.
Dus zou het toch een hotel moeten worden. Het staat in elk geval genoteerd ter overweging cq afweging.
Mocht je het nog niet gezien hebben er staat een bericht over WFNN in festiviteiten etc.. viewtopic.php?f=20&t=299
En tsja het Noordelijk festival. Ik weet het nog niet.
Hoewel ik redelijk lijk te wonen is het toch 120 km enkele reis met de auto en is de verbinding met de trein niet enthousiasmerend.
Dus zou het toch een hotel moeten worden. Het staat in elk geval genoteerd ter overweging cq afweging.
Mocht je het nog niet gezien hebben er staat een bericht over WFNN in festiviteiten etc.. viewtopic.php?f=20&t=299
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Nog even dit...... Ik behartig met vuur en vlam de belangen van de whiskyliefhebber uit het Noorden. Zelf kom ik echter uit Arnhem waar ik de roerige zestiger jaren volop heb meegemaakt. Jock zal mijn stamkroeg De Buik nog wel iets zeggen.
0 x
Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”