na enkele dagen gelezen te hebben vond ik het tijd worden me te registreren en ja, dan is het ook wel zo netjes om je voor te stellen
Mijn naam is Wim, 41 en woonachtig in Almere. Ik ben personeelsconsulent en ik beken, ook ik mag een dram op zijn tijd waarderen!
Ooit in 2004 begonnen met whisky maar in 2007 gestopt door diverse redenen. Iets later helaas gescheiden maar wel, voor zover mogelijk, in goede harmonie gelukkig en aangezien mijn ex-vrouw ook wel van een glaasje levenswater hield is de collectie flessen (circa 20 stuks) netjes verdeeld.
Ik heb nog een paar flessen staan en enkele weken geleden bezocht ik een oude vriend die ik een jaar of wat niet had gezien. ik heb hem ooit "aan de whisky gebracht"en hij drinkt nog steeds graag. Hij deelde een Balvenie 30yo met me en jawel! het begon weer te prikkelen! Mag ook wel na zo'n prachtig glas...
Afgelopen week mijn eerste fles sinds jaren gekocht, een Port Charlotte 9 en zo blij als een kind!
Mijn bescheiden verzameling bestaat nu uit een:
Port Ellen 4th release (dicht en mijn whisky trots!)
125 years of Bruichladdich (1970, mijn geboortejaar en nog dicht)
Een OMC Port Ellen 1978, 23yo (open)
een OMC Dallas Dhu uit 1970 (open)
Ardbeg 10yo (open)
de net aangeschafte en nog dichte PC9
en volgende week komt er een Balvenie Cuban Selection bij
In mijn eerste whiskyjaren heb ik ontdekt dat mijn smaak veelzijdig is en mijn twee favoriete distileerderijen zijn Bruichladdich en Balvenie. Erg verschillend maar dat trekt me aan. Op deze twee wil ik me voorlopig ook concentreren. Daarnaast staat een Talisker 18yo hoog op mijn wensenlijstje.
nou, dat is denk ik even genoeg voor nu, ik ga me lekker inlezen op dit forum en hoop ook af en toe een bijdrage te mogen leveren. Ik heb nog veel te leren en ik hoop op een gezellige tijd op dit forum, maar dat zal volgens mij wel lukken
zijn er vragen of opmerkingen, ik hoor het graag!
groet, Wim

Evenementen kalender
Welkom & quick start!

.

tja en daarna wilde ik toch wel de serie compleet hebben.