Naar wie woont waarGeolocaties     Naar de Whisky evenementen-kalender op de hulp-pagina Evenementen kalender      onze startpagina hulp-Index      Literatuur pagina     Naar de hulp-pagina van Het Whisky forum Welkom & quick start!         Naar het Contactformulier op de hulp-pagina van Het Whisky forum

Whisky Weetje van de Week, klik de titel om te tonen/verbergen. Wordt vóór elk weekeinde vernieuwd. Whisky Weetje van de Week  (Tonen/verbergen: klik de titel. Wordt elke vrijdag om 24:00 uur vernieuwd).              Gebruik een standaard Atom-feed (RSS) voorziening om Het Whisky forum te volgen.   Het Whisky forum op Twitter   Naar Het WWWhisky Design Award   Naar Index of Twitter Whisk(e)y Accounts   Bookmark and Share

Wimster stelt zich voor

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.

Wimster stelt zich voor

Ongelezen berichtdoor Wimster » 06 apr 2012, 15:33

hallo allemaal,

na enkele dagen gelezen te hebben vond ik het tijd worden me te registreren en ja, dan is het ook wel zo netjes om je voor te stellen :-P

Mijn naam is Wim, 41 en woonachtig in Almere. Ik ben personeelsconsulent en ik beken, ook ik mag een dram op zijn tijd waarderen!

Ooit in 2004 begonnen met whisky maar in 2007 gestopt door diverse redenen. Iets later helaas gescheiden maar wel, voor zover mogelijk, in goede harmonie gelukkig en aangezien mijn ex-vrouw ook wel van een glaasje levenswater hield is de collectie flessen (circa 20 stuks) netjes verdeeld.
Ik heb nog een paar flessen staan en enkele weken geleden bezocht ik een oude vriend die ik een jaar of wat niet had gezien. ik heb hem ooit "aan de whisky gebracht"en hij drinkt nog steeds graag. Hij deelde een Balvenie 30yo met me en jawel! het begon weer te prikkelen! Mag ook wel na zo'n prachtig glas...

Afgelopen week mijn eerste fles sinds jaren gekocht, een Port Charlotte 9 en zo blij als een kind!

Mijn bescheiden verzameling bestaat nu uit een:

Port Ellen 4th release (dicht en mijn whisky trots!)
125 years of Bruichladdich (1970, mijn geboortejaar en nog dicht)
Een OMC Port Ellen 1978, 23yo (open)
een OMC Dallas Dhu uit 1970 (open)
Ardbeg 10yo (open)
de net aangeschafte en nog dichte PC9
en volgende week komt er een Balvenie Cuban Selection bij

In mijn eerste whiskyjaren heb ik ontdekt dat mijn smaak veelzijdig is en mijn twee favoriete distileerderijen zijn Bruichladdich en Balvenie. Erg verschillend maar dat trekt me aan. Op deze twee wil ik me voorlopig ook concentreren. Daarnaast staat een Talisker 18yo hoog op mijn wensenlijstje.

nou, dat is denk ik even genoeg voor nu, ik ga me lekker inlezen op dit forum en hoop ook af en toe een bijdrage te mogen leveren. Ik heb nog veel te leren en ik hoop op een gezellige tijd op dit forum, maar dat zal volgens mij wel lukken :Proost

zijn er vragen of opmerkingen, ik hoor het graag!

groet, Wim
Afbeelding
Wimster
Actief lid
Actief lid

Re: Wimster stelt zich voor

Ongelezen berichtdoor Piet » 06 apr 2012, 15:40

Welkom Wim als mede "Flevolander" ;) (dat is wat schuw volk weet ik uit ervaring)

Whisky ups and downs is ook herkenbaar.
Die paar flesjes die je hebt staan zijn wel heel mooi !
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin en het bijbehorende dagboek.
Laat je stem gelden op WWWhisky Design Award en op World Whisky dot Org.

Tip: Geef even aan in welk regio je woont.
Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Wimster » 06 apr 2012, 15:49

dank Piet! en schuw valt mee hoor ;) , ben geen Flevolander van origine, met alle respect voor de Flevolanders :goedgedaan .
Getogen in Alkmaar (was vaste klant bij Wullie, restaurant The Hielander), daarna een paar jaar in het Brabantse gewoond en nu in Almere.

dank voor je compliment! als gezegd, de Port Ellen koester ik. Maar meer Port Ellens liggen helaas boven mijn budget. Vroegah maakte het wat minder uit maar nu wel. Vandaar dat ik me concentreer op de iets mindere Goden en aangezien ik ook erg mag genieten van een goed glas wijn moeten de centen verdeeld worden he :Scratch

Ik ben echter niet voornemens een mega collectie op te bouwen. Ik probeer voor kwaliteit boven kwantiteit te gaan waarmee kwaliteit niet meteen erg duur moet zijn hoor. maar ik heb wel een zwak voor een speciale of aparte botteling.

groet, Wim
Afbeelding
Wimster
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor JayDie » 06 apr 2012, 16:15

Welkom hier, Wim!~
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Twitter: JayDieNL
JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor totalatool » 06 apr 2012, 17:12

Welkom hier! Leuk om te lezen dat je je oude "hobby" weer hebt opgepakt. Ik heb nog steeds het gevoel dat whisky de laatste tijd steeds meer "in" raakt, en dat er meer mensen terug op het nest komen. :)
Afbeelding
totalatool
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Wilco » 06 apr 2012, 17:51

Hallo Wim en welkom!

Ik heb die "125 years of Bruichladdich" ook staan en deze is ook nog dicht.
Afbeelding
Wilco
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor OJH » 06 apr 2012, 18:10

Welkom :Slainte
OJH
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 06 apr 2012, 18:54

Welkom op dit forum, Wim en de flessen, die je eerder vermelde, mogen er best wezen, zeg :duimop
Ik wens je veel plezier enne... vragen staat vrij ;)
Afbeelding
Friend of Ardbeg - Friend of Caol Ila - Friend of Lagavulin - Friend of Laphroaig

"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing"
I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Matti » 06 apr 2012, 19:00

Welkom Wim! :duimop
Matthijs

Vatted - Blog over het zelf blenden van whisky
DrankVinder - Prijsvergelijker Nederlandse webslijters
Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Wimster » 06 apr 2012, 19:24

dank allen!

heb ook maar een profiel gemaakt bij Whiskybase dus mijn bescheiden collectie is al terug te vinden in Whiskybase.
Ik was nog een fles vergeten te noemen en dat is een Mannochmore. Een limited edition en was een paar jaar geleden de jaarbotteling van de Alkmaarse Ben Nevis Club.

Ook de Balvenie Cuban Selection er alvast tussen gezet. staat apart bij mijn slijter en volgende week haal ik hem op.

@Wilco, gaaf! de 125 years of Bruichladdich heb ik ooit gekocht om op mijn 40ste verjaardag met wat vrienden leeg te halen. Maar door omstandigheden heb ik die verjaardag anders gevierd dan gepland. De fles is er nog dus wie weet wordt het plan nu uitgevoerd als ik 50 mag worden.

Ik zag in je collectie dat je ook de Golden, Redder en Blacker Still hebt. gaaf! Ik had de Blacker Still, helaas op en fles weg :cry:

Maar niet getreurd want we beginnen weer blij opnieuw!

groet, Wim
Afbeelding
Wimster
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Japie Krekel » 06 apr 2012, 20:24

Welkom Wim op dit fantastisch forum
:Slainte
Afbeelding

"Slechte whisky bestaat niet; alleen goede whisky en nog betere whisky"
Japie Krekel
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor JayDie » 06 apr 2012, 20:25

Wimster schreef:heb ook maar een profiel gemaakt bij Whiskybase dus mijn bescheiden collectie is al terug te vinden in Whiskybase.

Bescheiden, maar zeker niet de minste flessen. Daar mag je trots op zijn, hoor!
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Twitter: JayDieNL
JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Wimster » 06 apr 2012, 20:45

leuk te horen JayDie! ik zal ook zeker mijn best doen om de collectie mooi te houden en klaag zeker niet over wat ik heb staan. Ik probeer met beleid en doordacht te kopen ook al zal een impuls aankoop wel eens voor komen.

Ik heb alleen een probleem dat ik bij het bekijken van de diverse collecties op whiskybase erg hongerig wordt! ik voel veel momenten van overweging komen LOL

groet, Wim
Afbeelding
Wimster
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Wilco » 07 apr 2012, 13:33

Wimster schreef:@Wilco, gaaf! de 125 years of Bruichladdich heb ik ooit gekocht om op mijn 40ste verjaardag met wat vrienden leeg te halen. Maar door omstandigheden heb ik die verjaardag anders gevierd dan gepland. De fles is er nog dus wie weet wordt het plan nu uitgevoerd als ik 50 mag worden.

Ik zag in je collectie dat je ook de Golden, Redder en Blacker Still hebt. gaaf! Ik had de Blacker Still, helaas op en fles weg :cry:

Maar niet getreurd want we beginnen weer blij opnieuw!

groet, Wim

Die Blacker Still zag ik en vond ik direct bijzonder, daar kwam bij dat hij Oloroso Sherry Butt matured was en ik drukte direct op de koop knop :bigsmile tja en daarna wilde ik toch wel de serie compleet hebben.

Ik schat zo in dat die 125Y Bruich ook op je 50ste nog wel te drinken is Wim (het is "wat vroeg" maar op voorhand zeg ik gefeliciteerd en proost), alhoewel de recensies niet extreem lovend waren die ik gelezen heb.
Afbeelding
Wilco
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Wilco » 07 apr 2012, 13:43

@ Wimster Zie trouwens op de site van Bruichladdich de prijzen voor de Still series :shock: dat is echt bizar.... mocht iemand er 1 willen kopen voor dat geld dan heb ik weer budget voor iets nieuws :goedgedaan
Afbeelding
Wilco
Actief lid
Actief lid

Volgende

Keer terug naar Even voorstellen, dat vinden we leuk !