Je kan sample pages lezen op www.maltwhiskyyearbook.com
Ik ga zeker ook 2010 kopen als het uitkomt. De opening dit jaar ging over de World Whiskies Conference en er waren uitreksels van de lezingen van Paul Walsh de CEO van Diageo *spuug* *tuig*, en over Dr. Vijay Mallya die voor een scamele 600 miljoen pond Whyte and Mackay ff opkocht. Verder artikelen over de nachtmerrie van een nieuw disillerder en nieuwtjes en weetjes van de Scotch Whisky Association de machtige bescherm heren van Scotch. Dan een beschrijving van verreweg de meeste distillrderijen met smaaknotities gelukkig zonder die verfoeilijke cijfers en een uitleg over smaakwielen en de tegenwoordige versimpeling daarvan. Ik ben vooral gecharmeerd dat ze gewoon het lef hebben om kritisch te zijn op de "grote jongens" zoals Diageo * spuug* ( sorry ik kan het niet laten) en een stukje humor. Te bestellen bij http://www.whiskyboeken.nl/nieuw.htm voor slechts €17:50. Niet veel geld voor een boek die erg lekker leest zeker als je op vacantie bent.
Helaas alleen in het Engels, maar als je niet gewend bent om in het Engels te lezen zou ik zeggen, gewoon doen en na de eerst avond weet je niet beter. Dan gaat het vanzelf. net als links rijden trouwens