Evenementen kalender
Welkom & quick start!

PERSBERICHT
12 januari 2011 schreef:Uitgeverij Terra, gevestigd te Arnhem en onderdeel van de Lannoo-groep, heeft de rechten verworven van de Nederlandstalige editie van Dave Broom’s nieuwe boek The World Atlas of Whisky. De opdracht tot vertaling en bewerking van dit standaardwerk over whisky is verleend aan Hans Offringa. Volgens plan zal de Nederlandse editie van The World Atlas of Whisky dit najaar op de markt komen.
Het is niet de eerste Nederlandstalige vertaling van een whiskyboek die Hans Offringa, zelf auteur van 17 whiskyboeken, op zijn naam heeft staan. In de afgelopen jaren vertaalde hij in opdracht van uitgeverij Het Spectrum onder meer Michael Jackson’s WHISKY Encyclopedie en diens Malt Whisky Companion, alsmede David Wishart’s Whisky Geclassificeerd. Spectrum behoort sinds enige tijd ook tot de Lannoo-groep.
Hans Offringa ontwikkelde voor Terra de al meer titels, waaronder Schotse Whisky – The Box (2009), Champagne de Luxe (2010) en Golf – The Box (verschijningsdatum april 2011). “Ik ben bijzonder vereerd met deze nieuwe opdracht. De samenwerking met Terra smaakt duidelijk naar meer,†aldus de auteur/vertaler vanuit zijn woonplaats Zwolle.

(wel de Engelse versie )

Piet schreef:....
Wel een opmerking bij The Balvenie over finishings die de eerste zou zijn .. althans die indruk wordt gewekt.., terwijl ik dacht te weten dat het Glenmorangie was. ... interessant

Piet schreef:In de geïntroduceerde "Smaakvelden" moet ik me nog even verdiepen.

turfsmurf schreef:Piet schreef:Whisky - de wereldatlas.
Die zag ik onlangs bij mijn boekhandel liggen en heb hem meegenomen. Ik vind het een mooi naslagwerk en wat vooral leerzaam is, is dat er ook proefnotities van de new make bij staan.
Meestal ga ik voor de originele versies, maar hier had ik het idee dat de vertaler wel wist waar hij het over had.

).

Keer terug naar Boek- en filmbesprekingen en (whisky)taalkundige zaken
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten