Welk (Whisky)boek lees je momenteel ?

Als er iemand ervaring heeft met of vragen over een whiskyboek of film dan is dat voor iedereen interessant.
JoachimV10
Senior
Senior
Berichten: 375
Lid geworden op: 13 Okt 2020, 10:03
Locatie: België

Re: Welk (Whisky)boek lees je momenteel ?

Ongelezen berichtdoor JoachimV10 » 21 Jan 2022, 11:45

JayDie schreef:
Bouncer schreef:Ben enkele dagen geleden begonnen aan het boek Masterclass, Single Malt whiskies of scotland van Bob Minnekeer.
Deze mooie uitgave met prachtige foto's van Schotland en 18 distilleerderijen doet je (weer) verlangen naar Schotland :Pipersmile
9789401422765[1].jpg

Nu bij Bookspot in de aanbieding van EUR 49,99 voor 20,00, gratis verzending (iig binnen NL, de rest weet ik niet).

Ik heb het boek x aantal maand geleden eens geleend id bib. Vond er eerlijk gezegd nogal weinig aan. Op zich wel mooie foto's, maar ik heb er niet echt iets nieuws uit bijgeleerd ofzo.

Ik ben nu (al een tijd) bezig aan De chemie van Schotse malt whisky van Robin Brilleman en dat is toch echt een goed boek. (Ondanks dat ik er niet echt consequent in doorlees).
Da's zeker een aanrader :goedgedaan
1 x
Afbeelding
(open flessen)

bodevami
Senior
Senior
Berichten: 389
Lid geworden op: 28 Feb 2021, 22:49

Re: Welk (Whisky)boek lees je momenteel ?

Ongelezen berichtdoor bodevami » 22 Jan 2022, 18:15

JayDie schreef:
Bouncer schreef:Ben enkele dagen geleden begonnen aan het boek Masterclass, Single Malt whiskies of scotland van Bob Minnekeer.
Deze mooie uitgave met prachtige foto's van Schotland en 18 distilleerderijen doet je (weer) verlangen naar Schotland :Pipersmile
9789401422765[1].jpg

Nu bij Bookspot in de aanbieding van EUR 49,99 voor 20,00, gratis verzending (iig binnen NL, de rest weet ik niet).


Voor dat geld zou ik hem zeker niet laten liggen, prachtig boek ! :duimop
1 x

RomainZ
Actief lid
Actief lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 Jul 2020, 06:19
Locatie: Heusden-Zolder

Re: Welk (Whisky)boek lees je momenteel ?

Ongelezen berichtdoor RomainZ » 06 Feb 2022, 11:44

bodevami schreef:
JayDie schreef:
Bouncer schreef:Ben enkele dagen geleden begonnen aan het boek Masterclass, Single Malt whiskies of scotland van Bob Minnekeer.
Deze mooie uitgave met prachtige foto's van Schotland en 18 distilleerderijen doet je (weer) verlangen naar Schotland :Pipersmile
9789401422765[1].jpg

Nu bij Bookspot in de aanbieding van EUR 49,99 voor 20,00, gratis verzending (iig binnen NL, de rest weet ik niet).


Voor dat geld zou ik hem zeker niet laten liggen, prachtig boek ! :duimop


Tnx voor de tip... Heb deze onmiddellijk besteld! (Met gratis verzending :hoera )
1 x

Paulini
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 708
Lid geworden op: 21 Jun 2012, 16:39
Locatie: Twente

Re: Welk (Whisky)boek lees je momenteel ?

Ongelezen berichtdoor Paulini » 27 Aug 2023, 11:36

Independent scotch van David Stirk. Heel interessant boek over oorsprong, geschiedenis en ontwikkeling van de indi bottelarij verworven met zijn pad/ verhaal. Heb me wel een paar keer van verbazing alsook van herkenning en vrees achter de oren gekrabd :o
0 x

Paulini
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 708
Lid geworden op: 21 Jun 2012, 16:39
Locatie: Twente

Re: Welk (Whisky)boek lees je momenteel ?

Ongelezen berichtdoor Paulini » 27 Aug 2023, 20:20

Paulini schreef:Independent scotch van David Stirk. Heel interessant boek over oorsprong, geschiedenis en ontwikkeling van de indi bottelarij verworven met zijn pad/ verhaal. Heb me wel een paar keer van verbazing alsook van herkenning en vrees achter de oren gekrabd :o
0 x

PeaterK
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 Aug 2023, 12:53

Re: Welk (Whisky)boek lees je momenteel ?

Ongelezen berichtdoor PeaterK » 30 Aug 2023, 21:21

Net het boek 'wat je als whiskyliefhebber moet weten' binnen van Hans Offringa. Ben absoluut geen lezer, maar de interesse in whisky wordt wel steeds groter. Dan is wat basiskennis toch wel een must. :hoedaf

Zijn er buiten dit boek nog andere die een beginner niet mag missen?
0 x

Humphrey01
Actief lid
Actief lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 Okt 2023, 14:44

Re: Welk (Whisky)boek lees je momenteel ?

Ongelezen berichtdoor Humphrey01 » 05 Okt 2023, 13:03

Ben net klaar met het boek "A sense of place" van Dave Broom. Het mooie van dit boek vind ik dat het gaat over het land en de mensen die de whisky maken.
Ik heb van iemand de tip gekregen om " A glass apart: Irish single pot still whiskey" van Fionnan O'Connor te lezen. Is er iemand bekend met het boek en wat vond je ervan?
0 x

Humphrey01
Actief lid
Actief lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 Okt 2023, 14:44

Re: Welk (Whisky)boek lees je momenteel ?

Ongelezen berichtdoor Humphrey01 » 05 Okt 2023, 13:18

PeaterK schreef:Net het boek 'wat je als whiskyliefhebber moet weten' binnen van Hans Offringa. Ben absoluut geen lezer, maar de interesse in whisky wordt wel steeds groter. Dan is wat basiskennis toch wel een must. :hoedaf

Zijn er buiten dit boek nog andere die een beginner niet mag missen?


Niet zozeer wat je niet mag missen maar wat ik wel leuk vond om te lezen:
Als Engels geen probleem is:
Malt whiskey yearbook (diverse jaargangen)
A sense of place van Dave Broom

Zelf vond ik het boek "Whisky leren proeven" van Eddie Ludlow heel leuk om te lezen. Het is een combinatie van wat theoretische achtergronden met daaraan gekoppeld suggesties voor proeverijen die je thuis kunt doen.
"Whisky" van Charles Maclean en Lara Platman
1 x


Terug naar “Boek- en filmbesprekingen en (whisky)taalkundige zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten