27 nov 2015: Patrick Zuidam / Millstone, Wageningen

Voorbije Whisky-festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tastings worden hier heen verplaatst en kunnen met ervaringen aangevuld worden.
Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6756
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

27 nov 2015: Patrick Zuidam / Millstone, Wageningen

Ongelezen berichtdoor JayDie » 20 Okt 2015, 12:48

Woudenberg Dranken Wageningen schreef:Patrick Zuidam komt deze avond naar Wageningen met een prachtige selectie
Millstone whisky’s. En wellicht neemt hij ook een aantal bijzondere jenevers mee.

Aanvang: 20.00 uur
Entree: € 25,00 per persoon
Locatie: Forest & Mountain Pub (naast onze winkel)
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gebruikersavatar
turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1527
Lid geworden op: 08 Jan 2011, 15:15
Locatie: Wageningen

Re: 27 nov 2015: Patrick Zuidam / Millstone, Wageningen

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 28 Nov 2015, 16:26

Zo, die heb ik overleefd. Het was echt een hele leuke proeverij. Je kon echt merken dat Patrick van de productiekant was met lekker veel nerderige productiedetails. Ik heb nog aardig wat opgestoken. Als je een keer een proeverij met hem kunt bijwonen: gaan!

Dit werd er geschonken:
- Rogge Genever: 100% rogge, 18 maanden gerijpt op virgin oak. Een lekkere, zachte, kruidige drank. Heul niet verkeerd en spotgoedkoop.
- Zeer oude genever, 3 jaar. Wat zoeter en minder kruidig dan de roggejenever.
- Hollandsche korenwijn, 5 jaar. Vier keer gedistilleerd i.p.v. 3x voor de jenevers. Merkbaar meer vatinvloed.
- Zeer oude genever, 10 jaar, special #4 (single barrel). Deze deed mij aan een oudere grain whisky denken (velpongeur). Apart en duidelijk anders dan de vorige drie.
- Millstone single malt whisky 5y. Wederom virgin oak, dus met 5 jaar al behoorlijk wat smaak.
- Millstone single malt 12y sherry cask. Een olorosovat en een goeie. Gedroogde ham, walnoten, stroop. Smaakbommetje.
- Millstone 100 rye whisky. Hiervan heb ik een oudere batch geproefd. Deze batch viel ook niet tegen. Een pittige borrel met een stevige afdronk.
- Millstone single malt 2005 Heavily Peated. Inderdaad heavily peated. Toch lekker fruitig met kruidige hoestbonbons door de rook heen.
- En als bonus een vatsample 16-jarige Oloroso-gerijpte korenwijn. Deze komt binnenkort uit en zal denk ik vrij vlot uitverkocht zijn. Zeer zoet, intense oloroso voor als dessert.
0 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)


Terug naar “Archief en ervaringen van voorbije evenementen, N&T's,...”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten