27-28 nov 2015: Lindores Whiskyfest

Hier kun je proefnotities plaatsen, een cijfer (score) geven en vergelijken met proefervaringen van anderen. De notities zijn gecategoriseerd naar afkomst. Onderwerpen m.b.t. organoleptische eigenschappen vallen hier ook onder.
jdoucet
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 738
Lid geworden op: 12 Nov 2012, 11:24

Re: 27-28 nov 2015: Lindores Whiskyfest

Ongelezen berichtdoor jdoucet » 22 Nov 2015, 11:16

Je vergeet al de caper 72's en pre-brora clynelish :p
2 x

Gebruikersavatar
totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2444
Lid geworden op: 08 Jun 2011, 13:59

Re: 27-28 november 2015: Lindores Whiskyfest

Ongelezen berichtdoor totalatool » 22 Nov 2015, 17:14

totalatool schreef:Is er nog iemand uit de buurt van Utrecht die voor mij een flesje naar Lindores kan meenemen voor Liefmans?

Bump. :) Niemand?
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
shadowcollector
Senior
Senior
Berichten: 431
Lid geworden op: 19 Jan 2015, 23:58

Re: 27-28 november 2015: Lindores Whiskyfest

Ongelezen berichtdoor shadowcollector » 22 Nov 2015, 18:00

totalatool schreef:
totalatool schreef:Is er nog iemand uit de buurt van Utrecht die voor mij een flesje naar Lindores kan meenemen voor Liefmans?

Bump. :) Niemand?


Wil je best helpen maar woon in eindhoven en lijkt erop dat ik deze week niet in Utrecht kom.
Als je de fles hier kunt krijgen dan wil ik deze best voor je meenemen.
0 x

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1850
Lid geworden op: 21 Jun 2013, 20:13

Re: 27-28 nov 2015: Lindores Whiskyfest

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 22 Nov 2015, 19:00

shadowcollector schreef:Goed idee van de foto!
Mijn wishlist om te proeven:
- bowmore pre 70's
- ardbeg 1977
- glenlivet 60's


Mijn wishlist om te proeven is eindeloos vrees ik...
Maar ik weet echt niet aan welk aanbod ik me kan verwachten.
Ik zou toch het volgende graag proeven :bigsmile :
- Bowmore jaren '50 - '60
- Springbank Local Barley jaren '60
- BenRiach '76
- pre-war blends
- pre-war single malts (Glenlivet bijv.)
- Laphroaig jaren '60
- Karuizawa vintages
- Kawasaki '76
- Ardbeg OB vintage '74 & '76
- GlenDronach '72
- Bunnahabhain '68
- Brora & Clynelish jaren '70
- ...

Kortom als het aanbod top is dan wordt het een lange en onbetaalbare dag! ;)
1 x

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: 27-28 nov 2015: Lindores Whiskyfest

Ongelezen berichtdoor Yapi » 22 Nov 2015, 19:12

Hier vooral oude clynelish en bowmore, misschien een single blend lochside hier of daar, en dan ook eens luisteren bij de vrienden wat er nog voor lekkers is. Beginnen doe ik bij Eiling, effe kijken wat ik nog dicht heb en nog moet proeven bij haar.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom2
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2151
Lid geworden op: 02 Dec 2014, 18:39
Locatie: Turnhout

Re: 27-28 nov 2015: Lindores Whiskyfest

Ongelezen berichtdoor Tom2 » 22 Nov 2015, 20:08

Ik denk dat ik me toch eens goed ga laten adviseren door al die experts die aanwezig zullen zijn. ;)

Ps:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20151122_01983229

Omdat Frankrijk na de aanslagen in Parijs alle manifestaties in de marge van de klimaatconferentie heeft verboden, wil Climate Express in België demonstreren. Het was de bedoeling dat in Brussel te doen, maar door de terreurdreiging wordt nu naar Oostende uitgeweken.

Op de klimaatmars in Parijs, op 29 november, werden honderdduizenden mensen verwacht, bijna 10.000 Belgen zouden daarvoor naar de Franse hoofdstad trekken. Maar woensdag raakte bekend dat alle manifestaties en grote bijeenkomsten in Parijs verboden zijn, na de aanslagen in Parijs vorige week.

In solidariteit met Parijs stonden op 28 en 29 november wereldwijd meer dan 2.000 evenementen gepland voor het klimaat. Climate Express zette volop in op een mars in Brussel en diende een aanvraag in voor een manifestatie met 10.000 mensen volgende zondag.

Uiteindelijk wijkt de organisatie nu uit naar Oostende. ‘Nu roepen we iedereen op om op 29 november om 12 uur naar de badstad af te zakken om politici duidelijk te maken dat ze op de klimaattop werk moeten maken van een sterk klimaatakkoord.’

De klimaatconferentie van de Verenigde Naties vindt plaats in Parijs van 30 november tot 11 december 2015.


Het gaat zondag dus een drukte van jewelste worden in Oostende!!
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Banzai
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1136
Lid geworden op: 27 Apr 2013, 22:00
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contact:

Re: 27-28 nov 2015: Lindores Whiskyfest

Ongelezen berichtdoor Banzai » 22 Nov 2015, 20:31

Yapi schreef: Beginnen doe ik bij Eiling, effe kijken wat ik nog dicht heb en nog moet proeven bij haar.


Daar zal Luc blij mee zijn :P
1 x
Malt Monkeys Whiskyclub Leuven
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4021
Lid geworden op: 30 Okt 2014, 14:56
Contact:

Re: 27-28 nov 2015: Lindores Whiskyfest

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 22 Nov 2015, 20:43

Tom2 schreef:Ik denk dat ik me toch eens goed ga laten adviseren door al die experts die aanwezig zullen zijn. ;)

Ps:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20151122_01983229

Omdat Frankrijk na de aanslagen in Parijs alle manifestaties in de marge van de klimaatconferentie heeft verboden, wil Climate Express in België demonstreren. Het was de bedoeling dat in Brussel te doen, maar door de terreurdreiging wordt nu naar Oostende uitgeweken.

Op de klimaatmars in Parijs, op 29 november, werden honderdduizenden mensen verwacht, bijna 10.000 Belgen zouden daarvoor naar de Franse hoofdstad trekken. Maar woensdag raakte bekend dat alle manifestaties en grote bijeenkomsten in Parijs verboden zijn, na de aanslagen in Parijs vorige week.

In solidariteit met Parijs stonden op 28 en 29 november wereldwijd meer dan 2.000 evenementen gepland voor het klimaat. Climate Express zette volop in op een mars in Brussel en diende een aanvraag in voor een manifestatie met 10.000 mensen volgende zondag.

Uiteindelijk wijkt de organisatie nu uit naar Oostende. ‘Nu roepen we iedereen op om op 29 november om 12 uur naar de badstad af te zakken om politici duidelijk te maken dat ze op de klimaattop werk moeten maken van een sterk klimaatakkoord.’

De klimaatconferentie van de Verenigde Naties vindt plaats in Parijs van 30 november tot 11 december 2015.


Het gaat zondag dus een drukte van jewelste worden in Oostende!!


Daar ben ik eerlijk gezegd helemaal niet blij mee
1 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Gebruikersavatar
ovanpuyvelde
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 926
Lid geworden op: 05 Sep 2015, 14:19
Locatie: Kruibeke, België

Re: 27-28 nov 2015: Lindores Whiskyfest

Ongelezen berichtdoor ovanpuyvelde » 24 Nov 2015, 23:37

Voor mij mijn eerste Lindores (zaterdag). Ben benieuwd naar wat ik mag verwachten (zal de verwachtingen wel ruimschoots overtreffen) en hoop wat forumleden tegen het lijf te lopen daar in Oostende :lekker
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Banzai
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1136
Lid geworden op: 27 Apr 2013, 22:00
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contact:

Re: 27-28 nov 2015: Lindores Whiskyfest

Ongelezen berichtdoor Banzai » 25 Nov 2015, 12:50

Een vriend stuurde me volgend artikel door uit Whiskycast:

November 24, 2015 – As all of Belgium remains under high alert while police and soldiers warn of a possible terrorist attack, a group of dedicated whisky lovers still plans to gather in Oostende this weekend for the final Lindores Whiskyfest. Around 350 people are expected to attend the event sponsored by the Lindores Whisky Society at the Hotel Bero, even though Belgian authorities are still warning people to avoid large public gatherings.

“Islamic people can’t drink whisky, so they won’t show up,” LWS member Geert Bero laughed during a telephone interview. His family’s hotel has hosted the annual event for the last ten years, and Bero says local authorities have expressed no concerns about the event going forward. Bero notes that a conference originally scheduled to begin Sunday in Paris in connection with the United Nations global climate change summit has been moved to Oostende, and is likely to draw more public attention than the whisky festival will since – as he puts it – “there will be more bottles than people.”

The Lindores event has traditionally been dedicated to older whiskies, with attendees paying by the dram for each sample and stands featuring displays of rare collectible whiskies for sale instead of current expressions. The society has bottled its own single cask whiskies for the festival, and also acquires bottles of older whiskies to be poured each year. However, with the demand for those older whiskies sending prices skyrocketing, the 10-member society has decided to end the event this year on a high note.

“We can’t find any or source any bottles any more at good prices, and we want to keep it fun…we don’t want to charge 80 or 90 Euros for a dram of good whisky, and we’re also getting through our stock, so we want to end on a good moment instead of doing it for plenty of more years with mediocre whisky at high prices,” he said. Bero suggested the group may decide to hold more informal events in the future in which attendees bring their own bottles to open and share with the group, but no concrete plans have been made yet.


Toch maar opletten voor rare gasten in het hotel ;)
0 x
Malt Monkeys Whiskyclub Leuven
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2202
Lid geworden op: 14 Aug 2013, 15:50
Locatie: Hengelo
Contact:

Re: 27-28 nov 2015: Lindores Whiskyfest

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 25 Nov 2015, 13:24

Beter nieuws, die klimaatmars gaat niet door. Linkje.

De klimaatmars van zondag in Oostende kan niet doorgaan. Dat deelt het kabinet van de burgemeester van Oostende, Johan Vande Lanotte, woensdag mee. Volgens hem zijn er onvoldoende manschappen om de klimaatmars ‘ordentelijk te begeleiden en de veiligheid ervan te verzekeren’
2 x
Afbeelding | Afbeelding

Gebruikersavatar
Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4021
Lid geworden op: 30 Okt 2014, 14:56
Contact:

Re: 27-28 nov 2015: Lindores Whiskyfest

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 25 Nov 2015, 13:59

Goed nieuws.
Ik wil niet zeggen dat ik echt bang was of zat te twijfelen om toch maar niet te gaan.
Maar het geeft toch een raar gevoel....
1 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Gebruikersavatar
thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2202
Lid geworden op: 14 Aug 2013, 15:50
Locatie: Hengelo
Contact:

Re: 27-28 nov 2015: Lindores Whiskyfest

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 25 Nov 2015, 14:03

Precies, echt prettig is het niet, zo'n protestmars. Ik had me al wel voorgenomen om zondagochtend dan uiterlijk om 9.30 uur uit Oostende te vertrekken, maar nu is dat ook niet meer noodzakelijk. Wel zo fijn :goedgedaan
1 x
Afbeelding | Afbeelding

Gebruikersavatar
Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4021
Lid geworden op: 30 Okt 2014, 14:56
Contact:

Re: 27-28 nov 2015: Lindores Whiskyfest

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 25 Nov 2015, 14:12

Ja nu kan ik lekker op mijn gemak bijkomen en op m'n gemak een ontbijtje nemen.
Zijn er hier nog meer mensen die in hotel bero overnachten?
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Gebruikersavatar
thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2202
Lid geworden op: 14 Aug 2013, 15:50
Locatie: Hengelo
Contact:

Re: 27-28 nov 2015: Lindores Whiskyfest

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 25 Nov 2015, 14:23

Peter87 schreef:Ja nu kan ik lekker op mijn gemak bijkomen en op m'n gemak een ontbijtje nemen.
Zijn er hier nog meer mensen die in hotel bero overnachten?


Ik zit in het Ramada Ostend, niet ver van Bero. Scheelde 50 euro per nacht, kan dat weer mooi aan whisky opgemaakt worden ;)
1 x
Afbeelding | Afbeelding


Terug naar “Proefnotities, "Tasting notes" en organoleptische onderwerpen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast