18 Okt 2014: Leeuwarder Whisky Evenement

Voorbije Whisky-festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tastings worden hier heen verplaatst en kunnen met ervaringen aangevuld worden.
Gebruikersavatar
WhiskyWerner
Senior
Senior
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 Jul 2013, 17:31
Locatie: Emmeloord
Contact:

18 Okt 2014: Leeuwarder Whisky Evenement

Ongelezen berichtdoor WhiskyWerner » 09 Mei 2014, 21:20

Op 18 oktober gaan we in Leeuwarden in samenwerking met Schouwburg De Harmonie voor de 3e keer het Leeuwarder Whisky Evenement organiseren. De afgelopen 2 keren was het niet een heel groot succes, maar daar willen we dit jaar verandering in brengen!

Naast een aantal bekende standhouders willen we samen met bijzondere en eigenzinnige ondernemers een belevenis bieden die zowel beginners als gevorderden enthousiast maakt over whisky. Want dat is natuurlijk wel het centrale thema. Meer informatie en interactie. De passie voor de drank moet overal zichtbaar zijn. Zo! Mooie woorden. Nu nog waarmaken...

Daarom ook een vraag: Mochten er op het forum mensen zijn die op de dag zelf als vrijwilliger willen helpen, dan mag je dat laten weten via een PM. Want een goed visitekaartje is niet alleen een mooie zaal, maar ook een goede sfeer en persoonlijkheid. We willen graag iedereen wat kunnen vertellen, en daar heb je veel liefhebbers en kenners voor nodig.

Ik heb al van wat mensen gehoord dat ze willen helpen, maar iedereen is welkom!

Tot in Oktober in het mooie Friesland!
0 x

Gebruikersavatar
WhiskyWerner
Senior
Senior
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 Jul 2013, 17:31
Locatie: Emmeloord
Contact:

Re: 18 Okt 2014: Leeuwarder Whisky Evenement

Ongelezen berichtdoor WhiskyWerner » 30 Jul 2014, 12:03

Beste allemaal,

Er is inmiddels ook een website: www.leeuwarderwhiskyevenement.nl. Ook hebben we een facebookpagina
www.facebook.com/leeuwarderwhiskyevenement.

Hier kun je een beetje in de gaten houden wat er allemaal gebeurt. We zijn er echt op gebrand om het evenement te laten slagen. Dus ook al heb je zelf geen behoefte om te komen, spread the word!

We proberen veel lokale ondernemers die een link hebben met drank of eten en echt iets toe te voegen hebben aan het evenement een plekje te geven naast de gebruikelijke standhouders.

Als je nog tips of toevoegingen hebt om ons een extra zetje te geven, dan hoor ik dat graag via een PM of hier in het draadje.

Alvast bedankt! :duimop
0 x

Gebruikersavatar
WhiskyWerner
Senior
Senior
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 Jul 2013, 17:31
Locatie: Emmeloord
Contact:

Re: 18 Okt 2014: Leeuwarder Whisky Evenement

Ongelezen berichtdoor WhiskyWerner » 12 Sep 2014, 12:53

Leuk! Nu ook een voorvertoning van de documentaire 'Nederland Whiskyland' op het Leeuwarder Whisky Evenement. We hebben in plaats van twee sessies nu een sessie in de avond. Vooraf laten we de documentaire zien.
0 x

Gebruikersavatar
Tomh
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1271
Lid geworden op: 16 Mar 2014, 12:45
Locatie: Nijmegen

Re: 18 Okt 2014: Leeuwarder Whisky Evenement

Ongelezen berichtdoor Tomh » 12 Sep 2014, 13:05

WhiskyWerner schreef:Leuk! Nu ook een voorvertoning van de documentaire 'Nederland Whiskyland' op het Leeuwarder Whisky Evenement. We hebben in plaats van twee sessies nu een sessie in de avond. Vooraf laten we de documentaire zien.


Gaaf! Ben benieuwd naar die documentaire.
:boos waarom helemaal in Leeuwarden ( :gnif )
0 x
Afbeelding

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1706
Lid geworden op: 30 Okt 2013, 16:32

Re: 18 Okt 2014: Leeuwarder Whisky Evenement

Ongelezen berichtdoor Harrie » 13 Sep 2014, 21:23

Ticket besteld!
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
WhiskyWerner
Senior
Senior
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 Jul 2013, 17:31
Locatie: Emmeloord
Contact:

Re: 18 Okt 2014: Leeuwarder Whisky Evenement

Ongelezen berichtdoor WhiskyWerner » 18 Sep 2014, 21:59

Goed bezig Harrie!
0 x

Gebruikersavatar
ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 644
Lid geworden op: 05 Dec 2011, 17:10
Locatie: Leeuwarden

Re: 18 Okt 2014: Leeuwarder Whisky Evenement

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 26 Sep 2014, 11:25

Ik ben d'r ook bij! :goedgedaan

Tot dan!
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
WhiskyWerner
Senior
Senior
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 Jul 2013, 17:31
Locatie: Emmeloord
Contact:

Re: 18 Okt 2014: Leeuwarder Whisky Evenement

Ongelezen berichtdoor WhiskyWerner » 29 Sep 2014, 09:44

Leuk Elwin! Kom je ook naar de voorvertoning van de documentaire?
0 x

Gebruikersavatar
ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 644
Lid geworden op: 05 Dec 2011, 17:10
Locatie: Leeuwarden

Re: 18 Okt 2014: Leeuwarder Whisky Evenement

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 30 Sep 2014, 10:04

WhiskyWerner schreef:Leuk Elwin! Kom je ook naar de voorvertoning van de documentaire?

Absoluut! Ben zeer benieuwd naar de documentaire, dus daar ben ik zeker bij :goedgedaan
0 x
Afbeelding

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1706
Lid geworden op: 30 Okt 2013, 16:32

Re: 18 Okt 2014: Leeuwarder Whisky Evenement

Ongelezen berichtdoor Harrie » 15 Okt 2014, 13:09

Nog meer forumleden (naast ondergetekende en Elwin en Werner) aanwezig komende zaterdag?
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 644
Lid geworden op: 05 Dec 2011, 17:10
Locatie: Leeuwarden

Re: 18 Okt 2014: Leeuwarder Whisky Evenement

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 15 Okt 2014, 14:01

Harrie schreef:Nog meer forumleden (naast ondergetekende en Elwin en Werner) aanwezig komende zaterdag?


Ik kan er helaas toch niet bij zijn....Echt heel erg jammer! D'r is een heel kleine kans dat het alsnog lukt maar dat weet ik pas op de dag zelf. Heb m'n kaartje in ieder geval aan iemand anders gegeven...
:cry:
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 644
Lid geworden op: 05 Dec 2011, 17:10
Locatie: Leeuwarden

Re: 18 Okt 2014: Leeuwarder Whisky Evenement

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 16 Okt 2014, 20:27

ElwinB schreef:
Harrie schreef:Nog meer forumleden (naast ondergetekende en Elwin en Werner) aanwezig komende zaterdag?


Ik kan er helaas toch niet bij zijn....Echt heel erg jammer! D'r is een heel kleine kans dat het alsnog lukt maar dat weet ik pas op de dag zelf. Heb m'n kaartje in ieder geval aan iemand anders gegeven...
:cry:


Ik ben er alsnog bij :hoera
Ga 's middags ook alvast meehelpen als vrijwilliger, ook leuk :goedgedaan
0 x
Afbeelding

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1706
Lid geworden op: 30 Okt 2013, 16:32

Re: 18 Okt 2014: Leeuwarder Whisky Evenement

Ongelezen berichtdoor Harrie » 16 Okt 2014, 20:44

:duimop
0 x
Afbeelding

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1706
Lid geworden op: 30 Okt 2013, 16:32

Re: 18 Okt 2014: Leeuwarder Whisky Evenement

Ongelezen berichtdoor Harrie » 19 Okt 2014, 09:32

Was gezellig! Volgend jaar wel graag iets meer water beschikbaar, was af en toe wel een zoektocht... En wellicht iets meer IB's?
Voor de rest prima vermaakt. :duimop
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 644
Lid geworden op: 05 Dec 2011, 17:10
Locatie: Leeuwarden

Re: 18 Okt 2014: Leeuwarder Whisky Evenement

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 20 Okt 2014, 12:59

Harrie schreef:Was gezellig! Volgend jaar wel graag iets meer water beschikbaar, was af en toe wel een zoektocht... En wellicht iets meer IB's?
Voor de rest prima vermaakt. :duimop

Was leuk inderdaad!
Wat water betreft heb je gelijk, ik moest zelf ook steeds goed zoeken naar een karaf met water. En ook de stokbroodjes waren binnen no-time op.
Maar het evenement was zeker geslaagd! Overdag heb ik Werner geholpen met hand-en-spandiensten. Standhouders opgevangen, helpen sjouwen, bezoekers bij binnenkomst de goede kant op geleid, etcetera.
Daarna om 19:00 de documentaire van Gwenn Jansen gezien. Zeer de moeite waard! En het festival zelf was een enorme vooruitgang ten opzichte van vorig jaar. Waar er vorig jaar hooguit 60 bezoekers aanwezig waren, vermoed ik dat er dit jaar zo'n 300 mensen een kaartje hadden gekocht.
En dan krijgt zo'n evenement gelijk een heel andere sfeer. Drukker, gezelliger. Het whisky-aanbod was prima, al was het wel voornamelijk gericht op de 'beginnende' whisky drinker. En dat vond ik af en toe wel jammer, want veel had ik of al geproefd, of vond ik niet de moeite waard. Maar los daarvan waren er ook een aantal hele mooie whisky's te vinden.

Ik zag vooral veel blije gezichten, mensen hadden het naar hun zin. En omdat het in Leeuwarden was kwam ik natuurlijk regelmatig bekenden tegen, die ook allemaal zeer enthousiast waren. Dus ja, het was een geslaagd evenement!
Volgend jaar weer :goedgedaan
0 x
Afbeelding


Terug naar “Archief en ervaringen van voorbije evenementen, N&T's,...”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast