5 april 2014: 10e Woudenberg Whiskyevent Wageningen

Voorbije Whisky-festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tastings worden hier heen verplaatst en kunnen met ervaringen aangevuld worden.
Matti
Moderator
Moderator

Re: 5 april 2014: 10e Woudenberg Whiskyevent Wageningen

Ongelezen berichtdoor Matti » 31 Jan 2014, 16:31

Ik heb me tot nu toe nog weten in te houden (itt de whiskybase botteling). Ben niet zo'n fan van PX, dat helpt ;)

Wel het kaartje inmiddels binnen!
0 x
Matthijs, whiskynerd.

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 03 Feb 2014, 08:56

Matti schreef:Wel het kaartje inmiddels binnen!

...en betaald? ;-)
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 03 Feb 2014, 09:09

JayDie schreef:
Matti schreef:Wel het kaartje inmiddels binnen!

...en betaald? ;-)

Jaha jah. In het verleden vergeten betalingen bieden geen garantie voor de toekomst, John ;)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 06 Apr 2014, 13:06

Was weer een mooi event, wel 'kort'.

Zonder voorbereiding gaan rondsnuffelen, leuke dingen geproefd. De nieuwe Singleton Tailfire, wat PaulJohn's, Säntis Swiss Malt whisky gerijpt op ex bier vaten (associatie: Ricola kruidenbonbons en Drambuie), Frapin VSOP cognac, Kavalan (King Car, Port Cask), Teeling 21yo (ananas, of niet Tomcat, Matti, Jock? ;-) ) en nog Calvados van Boulard VSOP / XO. Toen was het alweer tijd...

Nog gauw het mythen boekje aangeschaft en terug met het OV.

Volgende jaar weer? JA!
0 x

turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 06 Apr 2014, 13:22

Ik ben ook weer hersteld van het event. Veel (teveel?) geproefd en tussendoor zelfs nog kans gezien om even met John en Matthijs te babbelen. Gezellig!

Hiervan kan ik mij nog herinneren iets geproefd te hebben:
- Balblair 1997 46%. - Zoet, moutig en lekker veel kruiden van het hout.
- Glen Spey 17y 1997, Cadenhead's Small Batch. - Hmm. Beetje mineralig en vreemd.
- Aberlour 18. - Prima geur, helaas wat dunne smaak.
- Exclusive Blend 1991 van David Stirk. - Prima Blend, zeer vol van smaak en bijzondere afdronk.
- Mortlach 14y 1998 Kintra. - Bloemetjes en stoofvlees??
- Blair Athol 23y 1989, Kintra. - Kruidig en behoorlijk stevige, zeg maar licht waxy, afdronk.
- Benromach Origins Batch #5. - Diesel, tabak, rook en zeer mineralige turf (as). Robuust en lekker.
- Strathmill 23y 1990 Exclusive Malts. - Vond ik eigenlijk niet heel bijzonder.
- Springbank 12y CS 50.3%.- Super-Springbank. :smullen
- Bowmore 14y 1999 Exclusive Malts. - Behoorlijk rokerige Bowmore, erg lekker met water.
- Bowmore 1995-2012 Adelphi. - Minder rook, meer 'farmy' dan bovenstaande.

Ookmalternatives heb ik niet laten staan.
- Bas Armagnac: De Montal VSOP en XO. - De XO vond ik merkbaar smaakvoller, met nog meer rozijnen.
- Rum: Caroni 1999 Kintra. - Smaakatoombommetje. Bananen en motorolie. Meteen een fles van gekocht

Mijn vier toppers in willekeurige volgorde:
- Bowmore 1999, Caroni Rum, Exclusive Blend 1991, Springbank 12 CS.

Nu even rustig bijkomen en op naar volgend jaar. :goedgedaan
0 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

Tomh
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Tomh » 06 Apr 2014, 13:26

JayDie schreef:Säntis Swiss Malt whisky gerijpt op ex bier vaten (associatie: Ricola kruidenbonbons en Drambuie)

Benieuwd wat jij daar van vond!
Heb nog een fles staan thuis, nog niet geopend.. wel één keer geproefd. wat me bij stond was dat hij heel 'scherp' was..
Vandaar de fles nog niet open getrokken, kijken of ik dat wat minder ervaar als ik hem na meer smaken ontdekt te hebben weer proef..
0 x
Afbeelding

Tomcat
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Tomcat » 07 Apr 2014, 11:22

JayDie schreef:[...] Teeling 21yo (ananas, of niet Tomcat, Matti, Jock? ;-) ) [...]
Eensch, als kleine nuance dan wel ananas uit blik :)

Ook hier een smakelijke middag genoten:
- Glen Moray 10yo Chardonnay; doet voor mij niet onder voor de Glenmorangie Nectar d'Or
- The Glenlivet The Guardian's Chapter; hele mooie fruitige whisky met voldoende punch
- Clynelish 14yo; aparte rakker die me zeker wel kon bekoren! Ik ging op zoek naar kaarsvet en heb het gevonden
- Kintra Mortlach 14yo; milde sherry en bijbehorende associaties. En inderdaad net zoals Turfsmurf vond, ook een vlezige notitie (voor mij boerenmetworst :) )
- Glen Garioch 1995; Fruit met een hoofdletter F.
- Benromach 10yo; deze stond al langer op mijn proeflijstje. Wat een fijne whisky, sherry, rook en licht turf. Lovin' it!
- Glendronach Cask Strength Batch 3
- Kintra Aultmore 6yo
- Kintra Glen Garioch 22yo; de absolute topper van de dag voor mij
- Springbank 9yo Gaja Barolo
- Bowmore Tempest 10yo Batch 3; deze blijft op mijn shortlist staan!
- Caol Ila 12yo Cask Strength

Tot volgend jaar!
0 x
Afbeelding

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 07 Apr 2014, 12:44

Omdat ik aanstaande zaterdag ook nog naar Whisky in Leiden ga, heb ik me afgelopen zaterdag ook wat gericht op wat "eenvoudige" whiskies en malternatives die ik eens wilde proberen:

- Ballantine's 17 (tja Jim, zeker best lekker hoor, maar om dit nou zo enorm hoog in te schatten?)
- GlenDronach 2003/2014 10yo PX for Whiskyevent Wageningen (volgens mij zelfs mijn eerste single cask GlenDronach, smaakte zeker naar meer)
- Adelphi Invergordon 40yo (erg lekker ding hoor)
- Kintra Bunnahabhain 1989/2013 23yo (nav de hype hier)
- Kintra Glen Garioch 1990/2013 22yo (een slokje, deze vond ik net wat beter dan de Bunna, met name de neus won het voor mij)
- Millstone 100 Rye (mijn eerste rye, maar zeker niet mijn laatste)
- Macallan Amber (sorry Sietse, ik was niet heel erg onder de indruk; helaas is de Sienna er niet meer van gekomen, die leek me interessanter)
- Zuidam korenwijn 5yo (potverdrie niet eens verkeerd en kon ondanks de 38% nog best wat water hebben ook)
- Kintra Caroni rum 1999/2013 (Erik, plak hier eens een wat minder flets label op, de rum is allesbehalve flets! ;))
- Glenlivet Guardian's Chapter (dit was al één minuut na het officiële einde, dus niet al te aandachtig geproefd)

Helaas was de Old Pulteney 17 uitverkocht, dus die staat voor aanstaande zaterdag nog steeds op mijn lijstje, net als de Talisker Storm. Al hoorde ik al wel mensen zeggen dat dat meer een storm in een glas water is. :gnif

Ik heb John en Matthijs nog even de hand geschud, wat bijgepraat met Eugene vd Meer en wat flesjes Lagavulin Feis Ile en Jazz met hem geruild, en uiteindelijk bijna vergeten mijn vooraf bestelde GlenDronach af te halen. :)

Het was een prima middag.
0 x
Afbeelding

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 07 Apr 2014, 20:00

Tomh schreef:
JayDie schreef:Säntis Swiss Malt whisky gerijpt op ex bier vaten (associatie: Ricola kruidenbonbons en Drambuie)

Benieuwd wat jij daar van vond!

Dat wat ik zeg. Kruidig in de zin van de kruidenbonbons en als Drambuie. Maar dan niet het plakzoetige van Drambuie. Zeker 'anders', wel prijzig, maar tsja... ze moeten ergens beginnen.
0 x

Tomh
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Tomh » 07 Apr 2014, 20:46

JayDie schreef:Dat wat ik zeg. Kruidig in de zin van de kruidenbonbons en als Drambuie. Maar dan niet het plakzoetige van Drambuie. Zeker 'anders', wel prijzig, maar tsja... ze moeten ergens beginnen.

Dank! Ga hem toch binnenkort maar eens open trekken om hem nog eens op het gemakje te proeven!
0 x
Afbeelding

Sietseus
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Sietseus » 15 Apr 2014, 13:12

totalatool schreef:- Macallan Amber (sorry Sietse, ik was niet heel erg onder de indruk; helaas is de Sienna er niet meer van gekomen, die leek me interessanter)

Tof dat je kwam proeven Rogier! No apologies necessary, ik zie je graag nog een keer voor Sienna!
0 x

Terug naar “Archief en ervaringen van voorbije evenementen, N&T's,...”