15/17 nov 2013: International Whisky Festival (IWF) Den Haag

Voorbije Whisky-festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tastings worden hier heen verplaatst en kunnen met ervaringen aangevuld worden.
Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: 15/17 nov 2013: International Whisky Festival (IWF) Den

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 17 Nov 2013, 13:10

Mel schreef:Ik ben vrijdagavond geweest. Ik begin direct maar met "zeuren"....het viel me zeer tegen waar je allemaal voor bij moest betalen. Zelfs de vrij regielere bottelingen, daar moest minstens 1 a 2 drams bij. Vele daarvan waren vorig jaar nog gratis te proeven. Wat een verschil met bv Leiden. Ik was dus zeer veel geld kwijt. Je betaald 45 euro entree, dan verwacht ik toch wel iets buiten de 10 jarigen om te proeven. Je betaald dus 45 euro om vervolgens te betalen om iets te proeven....

Toch gezellig gehad en ook mooie drams geproefd. Maar een duur uitje is/wordt het op deze manier wel.

Helemaal mee eens hoor. Viel mij vorig jaar ook al op ten opzichte van het jaar daarvoor en dat was nu duidelijk weer het geval, maar het blijft uitverkopen dus tsja, geef ze dan maar eens ongelijk. Vond de vrijdagmiddag VIP sessie wel een veel fijnere vibe hebben trouwens, maar daar moeten mensen dan wel weer heel wat dieper in de buidel tasten. De vrijdag- of zaterdagavondsessie zijn voor sommigen een soort oktoberfest voor whisky geworden.
0 x

jonker8011
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor jonker8011 » 17 Nov 2013, 14:48

Dat oktoberfest gevoel onderschrijf ik volledig. Zaterdagmiddag sessie was stampvol dronken debielen, ik heb gewoon geen vriendelijker manier om het te zeggen. De drukte zit ons nooit zo dwars, je moet al jaren knokken om vooraan bij een stand te komen, en dat heeft ons er nooit toe gebracht om naar de VIP-sessie te gaan, maar de sfeer gaat toch nog steeds achteruit.

Ernstiger vond ik overigens het volstrekt falende rookbeleid. De deur naar het rookhok stond permanent open, met een luchtstroom de kerk ik, waardoor hele delen van de kerk naar rook stonken. En meerdere dronken bezoekers grepen de gelegenheid aan om ook in de kerk een sigaartje op te steken. Zeker Yamazaki/Hibiki en Teeling/Kavalan zouden wat mij betreft hun geld terug moeten eisen (die zaten in het sterkst stinkende deel van de kerk). Ik ging in ieder geval bij deze stands een dram halen om vervolgens naar de andere kant van de kerk te lopen om te nosen/tasten. Ik ben gewoon thuisgekomen met de stank in mijn kleren, en dat is toch apart als je van een whiskyproeverij komt.

Bij nader inzien ga ik de organisatie maar eens een mailtje sturen... niet dat ik mijn geld terug wil ofzo, maar het gaat echt niet de goeie kant op zo.
0 x

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 17 Nov 2013, 16:21

Ja nu je het zegt, dat was vrijdagmiddag ook al zo. Viel mij meteen op dat de rookwalmen je tegemoet kwamen en al ben ik zelf een gematigd roker, op zo'n festival wil je dat gewoon echt niet hebben.
0 x

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 17 Nov 2013, 16:41

Vorig jaar waren de negatieve geluiden al niet te missen, maar wat ik nu lees is bepaald geen reclame. Ik zie zo ook volgend jaar niet mijn eerste keer worden.
0 x
Afbeelding

Jeronimoss
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Jeronimoss » 18 Nov 2013, 07:55

Proficiat Matti!

Over het festival zelf. Ik ben zaterdagavond voor de eerste keer aanwezig geweest en dat zal zeker niet de laatste keer zijn. Natuurlijk, je betaalt je entree en je hebt je vervoerkosten. Als je daar dan toch bent wil je toch ook wat niet alledaagse whisky proberen. Ik ben dan best bereid om daarvoor te betalen. Er waren ook nog genoeg gratis drankjes te vinden maar het verschil met een single Cask Caol Ila uit 1980 waarvoor ik €7,00 moest betalen of een Glen Garioch Vintage 1978 van €10,00 is wel erg groot. Ik heb het er graag aan uitgegeven.

:Pipersmile
0 x
Whisky is meer dan alleen een sterke drank, sterker nog, het is een hobby.

Afbeelding

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 18 Nov 2013, 08:48

Dit jaar niet geweest, andere jaren vanuit het IWS ('gratis' bij het lidmaatschap). Het totaalplaatje qua kosten is mij ook te gortig. Mijn ervaring de laatse jaren was ook dat ik meer aan het kletsen was, dat heb ik wel gemist. Maarach... voor een paar euro meer ga je gewoon naar Maltstock! 8-)
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

TreinJan
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor TreinJan » 18 Nov 2013, 19:35

Ik ga steeds om de twee jaar, ook uit kostenoogpunt, de laatste drie keer (dus 2009 - 2011 en dit jaar) steeds de VIP-sessie (onzin-term trouwens). Voordien ging ik liefst op zondag, dat was nog de minst hectische sessie. Je kunt mijn verslagen terugvinden op mijn blog, van deze keer bijv.: http://bierentrein.wordpress.com/2013/11/15/whisky-festival-den-haag-2013/.
Ik blijf erbij dat het systeem van hoge toegangsprijs en een deel van de whiskies gratis te proeven zuipen in de hand werkt. Een lagere toegangsprijs en betalen voor alles wat je proeft lijkt mij een beter systeem, zoals bijvoorbeeld op de Whisky fair in Limburg a/d Lahn.
0 x

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 18 Nov 2013, 19:46

Ik vond de zondagsessie een stuk draaglijker dan vorig jaar. Er waren óf minder mensen óf meer ruimte en ook ben ik deze keer nauwelijks dronken mensen tegengekomen, zelfs niet tegen het einde.

Ik vind het nog steeds te veel geld voor een festival waar vrijwel alles nog weer extra kost, maar het gaat in ieder geval niet verder achteruit in mijn beleving :)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 19 Nov 2013, 09:48

Heel wat foto's van Gwen op Facebook International Whiskyfestival Den Haag ...De foto's worden nog aangevuld de komende dagen.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 19 Nov 2013, 11:08

Matti schreef:Ik vond de zondagsessie een stuk draaglijker dan vorig jaar. Er waren óf minder mensen

duh, ik was er niet... ;-)
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 19 Nov 2013, 12:27

JayDie schreef:
Matti schreef:Ik vond de zondagsessie een stuk draaglijker dan vorig jaar. Er waren óf minder mensen

duh, ik was er niet... ;-)

Ja, en jij telt voor 10 natuurlijk ;)

Ik begin het te snappen...
0 x
Matthijs, whiskynerd.

vriesdich
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor vriesdich » 22 Nov 2013, 16:23

Verslag (incl video)van het Whiskyfestival in Den Haag 15-17 november 2013:
http://whiskytips.blogspot.nl/2013/11/i ... hague.html
Meer Whiskytips op Facebook en Twitter.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 22 Nov 2013, 19:21

vriesdich schreef:Meer Whiskytips op Facebook en Twitter.

Meer? Ook hier op het forum hoor :P
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Levenswater
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Levenswater » 28 Nov 2013, 21:06

Ik ben uiteindelijk toch maar naar de VIP sessie gegaan. Uiteindelijk 1 dram geproefd, voor de rest sociaal gedaan en BOB gespeeld.
Moet me aansluiten bij de eerdere reacties. Toegangsprijs erg hoog en dan bijbetalen voor bijna alles. Dan ook nog eens voor de garderobe en gebruik van toilet moeten betalen. De rooklucht is me inderdaad ook opgevallen.
Sfeer was gelukkig wel weer erg leuk en ook de hapjes kon ik waarderen. Vorig jaar zeiden we al niet meer te gaan, 't is dat we lid zijn van het IWS. Denken er zelfs over om dat lidmaatschap op te zeggen.
0 x
Afbeelding

Terug naar “Archief en ervaringen van voorbije evenementen, N&T's,...”