Nieuwe Ladybank distilleerderij in problemen ?

Het laatste nieuws over ontwikkelingen op gebied van Whisky.
Heeft u een nieuwtje te melden ? Dit is de plek, ook voor wetenswaardigheden die niet goed elders passen.
Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Nieuwe Ladybank distilleerderij in problemen ?

Ongelezen berichtdoor Piet » 23 Jan 2010, 16:22

En van de nieuwe distilleerderijen in de lijst Nieuwe distilleerderijen in Schotland na 2001 is Ladybank.

Hier een artikel uit de The Courier en Sunday Express van 17 januari 2010 waarin geen positieve geluiden staan.
....... "op participaties gebaseerde boerderij- of kleinschalige distilleerderij"...
Dat zou er zo maar een minder op de lijst kunnen worden en (kleine) investeerders die het schip in gaan voor in totaal £ 1,4 miljoen.
Zie ook viewtopic.php?f=17&t=70#p227

ladybank2010-jan.pdf
Artikel uit de Sunday Express van 17 januari 2010.
(3.56 MiB) 117 keer gedownload
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver
Berichten: 882
Lid geworden op: 17 Aug 2009, 09:05
Locatie: Like A Rolling Stone ...
Contact:

Re: Nieuwe Ladybank distilleerderij in problemen ?

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 23 Jan 2010, 16:54

Dit is een gebed zonder end. Al jaren wordt er gespeculeerd over dit business initiatief waar 200 deelnemers samen een distilleerderij zouden bezitten. Er zijn in het verleden de nodige scams geweest en indianenverhalen zoals de whiskydistilleerderij Blackwood op de Shetlands. Het is niet ondenkbaar dat Ladybank ook in dat rijtje terechtkomt.
Jammer, want dat schaadt de industrie en het vertrouwen van de consumenten en investeerders. :(
0 x

Gebruikersavatar
Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 966
Lid geworden op: 03 Aug 2009, 11:30
Locatie: Arnhem
Contact:

Re: Nieuwe Ladybank distilleerderij in problemen ?

Ongelezen berichtdoor Jock » 23 Jan 2010, 16:55

Hier schrik ik ontzettend van. Ik heb niets uitstaan hier of zo, maar heb wel hun whisky school aangeprezen ook hier op het forum. Schandalig! Ik had het uit de links van Whisky Passion.
Ik hoop dat het goedkomt met de mensen en hun geld.

Jock
0 x

Gebruikersavatar
chris
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 558
Lid geworden op: 07 Okt 2009, 10:32
Locatie: Rotterdam
Contact:

Re: Nieuwe Ladybank distilleerderij in problemen ?

Ongelezen berichtdoor chris » 24 Jan 2010, 00:33

Het lijkt mij dat je bij dit soort projecten grote inversteerders of firma's achter je moet hebben staan en niet zoals in het geval Ladybank allemaal kleine participanten,mocht er iets mis gaan dan heb je meestal genoeg vermogen om het op te vangen en helaas voor deze mensen,die zullen hun geld kwijt zijn.Investeren is toch een klein beetje gokken.Ik hoop dat het voor die mensen nog wat mee zal vallen en dat de oprichting van deze kleinschallige distillery door kan gaan. :o
0 x
Afbeelding


Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten