www.drankgigant.nl

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Jorrit
Senior
Senior
Berichten: 108
Lid geworden op: 16 Mar 2013, 15:02

Ongelezen berichtdoor Jorrit » 19 Apr 2013, 17:10

Ik snap het wel dat de informatie op de website niet altijd overeen komt met datgene wat op dat moment in het magazijn staat. We hebben het niet over een kleine slijter maar over een enorme webwinkel, waarbij ik het niet gek zou vinden wanneer ze op een bepaald moment diverse batches van dezelfde whisky hebben staan. Wat Matti ook al zegt, het bijwerken van ieder product op de website kost manuren, en dan gaan wij weer klagen over hogere prijzen.. Even mailen dus als je zekerheid wilt 8-)

Maargoed, even offtopic, ik heb dus ''op de gok'' een Lagavulin DE gekocht via DD. Maakte me absoluut niet uit welke editie dit werd, dus ook niet achteraan gemaild. Nu heb ik dus een Distillers Edition 1995 4/499 gekregen. Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen deze en de 4/501?
0 x

Gebruikersavatar
C C K
Senior
Senior
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 Mar 2013, 20:40
Locatie: Leiden

Re: www.drankgigant.nl

Ongelezen berichtdoor C C K » 17 Mei 2013, 13:42

Toch een vervelend voorval hier posten. Op dinsdag 14 mei heb ik een fles Millstone 100 Rye besteld bij Drankgigant. Dezelfde dag kreeg ik een reactie van het bedrijf dat ze de fles helaas op het moment niet op voorraad hadden, maar dat hij woensdag 15 mei wel binnen zou komen en dat ze hem dan alsnog zouden versturen. Ik reageerde hierop door te stellen dat ik de fles uiterlijk vrijdag nodig had (vanavond een samenzijn waarbij ik een bijzondere fles mee wil nemen) en dus dat het geen probleem was.

Op woensdag 15 mei hoorde ik alsmaar niets van Drankgigant, toen zelf contact opgenomen en kreeg ik als reactie dat ze de 15e niets binnen hadden gekregen en dat er geen uitsluitsel gegeven kon worden. Gisteren kreeg ik om half 5 's middags een mailtje dat hij nog steeds niet binnen was waarop ik een reactie heb gestuurd dat ik graag de bestelling wil annuleren (aangezien hij nodig was voor vandaag, zoals zij wisten). Hier geen reactie op gekregen, tot ik zojuist een mailtje heb ontvangen dat mijn bestelling verzonden is :Scratch :domdom .

Nu krijg ik dus morgen alsnog de fles binnen, terwijl ik al een alternatieve fles heb aangeschaft zodat ik vanavond niet met lege handen zou aankomen :Cry :Protest ! Ik ben zeker niet te spreken over de gebrekkige communicatie (want eigenlijk denk ik dat ze gewoon alsnog de fles sturen in de hoop dat ik hem niet terugstuur) en heb nu extra geld moeten uitgeven om dit op te lossen (los van het gedoe dat zo'n pakket terugsturen en wachten op mijn geld gaat opleveren).

Ze hebben helaas aan mij een klant verloren :nono
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6756
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: www.drankgigant.nl

Ongelezen berichtdoor JayDie » 17 Mei 2013, 15:19

Niet netjes...! In het verleden snelle communicatie gevoerd met bv. Whiskysite.nl, Whiskyhuis.be of BestOfWhisky.
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gebruikersavatar
OpiumX
Senior
Senior
Berichten: 482
Lid geworden op: 11 Feb 2013, 08:15
Locatie: Dordrecht

Re: www.drankgigant.nl

Ongelezen berichtdoor OpiumX » 17 Mei 2013, 19:00

Is idd niet zo netjes. Het lijkt er een beetje op dat de grote prijsvechters drankgigant en drankdozijn hun service-gerichtheid enigszins hebben laten varen...

Frank
0 x

Gebruikersavatar
EdwinWalker
Actief lid
Actief lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 03 Mar 2013, 11:56
Locatie: Enschede

Re: www.drankgigant.nl

Ongelezen berichtdoor EdwinWalker » 17 Mei 2013, 19:42

Zelfde heb ik deze week ook gehad, de Millstone 100 Rye besteld... en toen kwam de email dat deze momenteel niet leverbaar is. Nu vind ik dat raar dat bij een internet gigant (zoals ze zichzelf profileren) het magazijn niet gekoppeld is met de website voorraad... maar goed, ben de moeilijkste niet. Heb een email terug gestuurd dat een nalevering prima is en dat ze de rest van de goederen gewoon konden leveren.

Dit was dus niet mogelijk, of ik moest met de hele bestelling maar wachten of de Millstone 100 Rye annuleren en de rest laten versturen. Ben maar voor de laatste optie gegaan. Toch vind ik het vreemd dat als ze zelf een fout maken, ik daarvoor de dupe moet zijn.. hoezo geen nalevering? om de verzend kosten? die neem je toch gewoon als je als leverancier een fout maakt, doe ikzelf ook als ik fouten zou maken ( ;) ) .

Maar wat ikzelf als meest vervelende heb ervaren is de onpersoonlijke email van de vrouw van het ondernemersstel. Deze begint altijd met "Beste," zonder naam enz.. terwijl er meerdere malen email contact is geweest.
Heb volgens mij behoorlijke aankopen gedaan bij deze club, maar ben ondertussen een stuk minder enthousiast.

Nu ben ik niet z'n klaag klant en snap ook wel dat als je voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten, je in de malle molen komt van grote hoeveelheden en niet over elk detail moet zeiken. Maar goed, heldere communicatie en je eigen fouten herstellen mag ik ten alle tijde verwachten. Maar aan het eind, heb ik met dit soort websites enorm veel geld bespaard en daarom mag deze ervaring niet als referentie worden gezien. :nat

Mvg, Edwin
0 x

Gebruikersavatar
C C K
Senior
Senior
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 Mar 2013, 20:40
Locatie: Leiden

Re: www.drankgigant.nl

Ongelezen berichtdoor C C K » 18 Mei 2013, 17:28

Je haalt hier echt volledig de woorden uit mijn mond Edwin :goedgedaan ! Ik stoorde mij ook erg aan het onpersoonlijke contact, iets wat zo gemakkelijk verholpen kan worden. Natuurlijk moet er iets gedaan worden om de prijzen laag te houden, maar dan toch niet bezuinigen op je communicatieafdeling? Of je website! Gezien de locatie van de winkel lijkt het mij dat ze zich toch vooral focussen op de verkoop via verzending (van weinig mensen zullen de benzinekosten opwegen tegen de verzendkosten). Dan is een website die actueel gekoppeld is aan de voorraad een fundamentele voorwaarde lijkt me. Of ben ik erg naïef? :zwijg

Ach ja, genoeg geklaagd...nu maar weer genieten van een heerlijke dram! :Slainte
0 x
Afbeelding

QPO-80-03
Senior
Senior
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 Mei 2012, 19:17
Locatie: Zuid-Holland
Contact:

Re: www.drankgigant.nl

Ongelezen berichtdoor QPO-80-03 » 18 Mei 2013, 22:05

Ach, ik heb het al eerder geroepen...

Maar dan ben ik weer negatief!

Maar de tijd zal mijn gelijk bewijzen.

Wij zijn voor de drankgigant a. Niet intressant en b. Een vervelend kritisch blok aan hun been. PUNT UIT?

Mischien toch wat kritischer worden met wie er wordt toegelaten als sponsor....:-(
0 x
Iemand zei ooit eens tegen mij: "Blijven lachen, het kan altijd erger."
Ik lachte, wat denk je...... het werd erger!!!

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2787
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 10:00
Locatie: Enschede

Re: www.drankgigant.nl

Ongelezen berichtdoor Pellie » 19 Mei 2013, 00:43

Ik vind die negativiteit eigenlijk best onterecht. Bestel regelmatig via hun website en nog nooit het verkeerde gekregen. Laatst een mailtje gestuurd met een vraag en binnen 1 uur mail terug met antwoord. Dus snap het niet zo!
Laten we blij zijn met zulke scherpe prijzen voor de "gangbare" whiskies en ons voordeel er mee doen. En voor de wat meer exclusievere whiskies kijk je dan toch gewoon ergens anders? Ik ben wel een tevreden klant, maar mss liggen mijn eisen wat lager..... :D
0 x

Gebruikersavatar
Jeronimoss
Senior
Senior
Berichten: 220
Lid geworden op: 16 Nov 2012, 17:38
Contact:

Re: www.drankgigant.nl

Ongelezen berichtdoor Jeronimoss » 19 Mei 2013, 08:21

Ik heb een maand of twee geleden een bestelling gedaan voor mezelf en een paar anderen. Het totaal aan bestelde flessen zorgde ervoor dat de totaalprijs (inclusief de verzendkosten) onder normale winkelprijzen lag. Het met meer mensen bestellen maakt het rendabel denk ik. Service was goed en de bestelling werd binnen twee dagen afgeleverd.
0 x
Whisky is meer dan alleen een sterke drank, sterker nog, het is een hobby.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Willem vd K
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1304
Lid geworden op: 23 Jan 2013, 15:34
Locatie: Leusden

Re: www.drankgigant.nl

Ongelezen berichtdoor Willem vd K » 19 Mei 2013, 08:41

QPO-80-03 schreef:Ach, ik heb het al eerder geroepen...

Maar dan ben ik weer negatief!

Maar de tijd zal mijn gelijk bewijzen.

Wij zijn voor de drankgigant a. Niet intressant en b. Een vervelend kritisch blok aan hun been. PUNT UIT?

Mischien toch wat kritischer worden met wie er wordt toegelaten als sponsor....:-(

Het valt me op dat je zo'n beetje elke kans om drankgigant af te zeiken aanpakt. Heb je een persoonlijke vete met ze ofzo? Ik snap serieus niet waarom men er niet zou moeten bestellen, namelijk. Het scheelt tientallen euro's. Natuurlijk moet je daarvoor een paar dingen inleveren qua service, en moet je er vrede mee hebben dat het niet altijd goed gaat of alles op voorraad is. Maar in the end scheelt het toch aanzienlijk in de portemonnee.

Als je geld als water hebt, en dan liever duurder uit bent met meer service, helemaal prima. Ieder z'n ding. Maar waarom dan zo anti de grote handelaren?
0 x
BAM! - ook op Facebook

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: www.drankgigant.nl

Ongelezen berichtdoor Piet » 19 Mei 2013, 09:23

QPO-80-03 schreef:Mischien toch wat kritischer worden met wie er wordt toegelaten als sponsor....

Ik moet zeggen dat ik het hele verband niet begrijp. Maar (algemene) discussie daarover, indien gewenst, graag in Sponsoring van Het Whisky Forum.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

sw_reijnders
Senior
Senior
Berichten: 141
Lid geworden op: 21 Nov 2010, 17:21
Locatie: Bergen op Zoom

Re: www.drankgigant.nl

Ongelezen berichtdoor sw_reijnders » 19 Mei 2013, 15:40

tja, ik heb pas ook een bestelling gedaan hoor bij Drankgigant.

keurig netjes binnen een dag geleverd en reuze handig via pakje gemak direct op het post agentschap.
tuurlijk gaat er overal weleens iets fout, maar ik heb geen klagen hoor!!!

:goedgedaan @ drankgigant.
0 x
Bas
mijn Afbeelding @ whiskybase.com

Gebruikersavatar
C C K
Senior
Senior
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 Mar 2013, 20:40
Locatie: Leiden

Re: www.drankgigant.nl

Ongelezen berichtdoor C C K » 19 Mei 2013, 15:54

Willem vd K schreef:
QPO-80-03 schreef:Ach, ik heb het al eerder geroepen...

Maar dan ben ik weer negatief!

Maar de tijd zal mijn gelijk bewijzen.

Wij zijn voor de drankgigant a. Niet intressant en b. Een vervelend kritisch blok aan hun been. PUNT UIT?

Mischien toch wat kritischer worden met wie er wordt toegelaten als sponsor....:-(

Het valt me op dat je zo'n beetje elke kans om drankgigant af te zeiken aanpakt. Heb je een persoonlijke vete met ze ofzo? Ik snap serieus niet waarom men er niet zou moeten bestellen, namelijk. Het scheelt tientallen euro's. Natuurlijk moet je daarvoor een paar dingen inleveren qua service, en moet je er vrede mee hebben dat het niet altijd goed gaat of alles op voorraad is. Maar in the end scheelt het toch aanzienlijk in de portemonnee.

Als je geld als water hebt, en dan liever duurder uit bent met meer service, helemaal prima. Ieder z'n ding. Maar waarom dan zo anti de grote handelaren?


En hier ligt naar mijn mening het probleem. Waarom mag je dat niet van de grote handelaren vragen? Een bedrijf als Whiskysite.nl of de Whiskybase shop kan je toch ook kwalificeren als grote handelaren en van hen krijg je klantgerichte, vriendelijke service. Door de prijzen laag te houden nemen mensen blijkbaar genoegen met een slechte service, terwijl deze twee dingen erg weinig met elkaar te maken hebben. Ik kan me voorstellen dat je meer betaalt vanwege de expertise die iemand heeft (en dus dat je daarvoor naar bepaalde slijters gaat), maar klantvriendelijkheid is toch gewoon een vereiste voor elk bedrijf? Los van de prijs die je betaalt?

P.S. Begrijp me please niet verkeerd, ik wil je niet 'aanvallen' ofzo dus ik hoop echt niet dat het zo over komt, mijn probleem ligt niet bij jou maar bij hoe sommige bedrijven hun klanten behandelen.

P.P.S. Wat betreft het sponsorbeleid heb ik daar zeker geen mening over, ik wilde alleen een problematisch voorval aankaarten (oké en misschien een beetje ventileren :zwijg )
0 x
Afbeelding

QPO-80-03
Senior
Senior
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 Mei 2012, 19:17
Locatie: Zuid-Holland
Contact:

Re: www.drankgigant.nl

Ongelezen berichtdoor QPO-80-03 » 31 Mei 2013, 13:51

C C K schreef:En hier ligt naar mijn mening het probleem. Waarom mag je dat niet van de grote handelaren vragen? Een bedrijf als Whiskysite.nl of de Whiskybase shop kan je toch ook kwalificeren als grote handelaren en van hen krijg je klantgerichte, vriendelijke service. Door de prijzen laag te houden nemen mensen blijkbaar genoegen met een slechte service, terwijl deze twee dingen erg weinig met elkaar te maken hebben. Ik kan me voorstellen dat je meer betaalt vanwege de expertise die iemand heeft (en dus dat je daarvoor naar bepaalde slijters gaat), maar klantvriendelijkheid is toch gewoon een vereiste voor elk bedrijf? Los van de prijs die je betaalt?

P.S. Begrijp me please niet verkeerd, ik wil je niet 'aanvallen' ofzo dus ik hoop echt niet dat het zo over komt, mijn probleem ligt niet bij jou maar bij hoe sommige bedrijven hun klanten behandelen.

P.P.S. Wat betreft het sponsorbeleid heb ik daar zeker geen mening over, ik wilde alleen een problematisch voorval aankaarten (oké en misschien een beetje ventileren :zwijg )

sorry voor mijn late reactie
Kijk, CCK begrijpt het tenminste!

Ik pak niet iedere kans aan die ze bieden om hun af te zeiken , maar als ze met ZOGENAAMDE super aanbiedingen komen,zorg dan ook dat het super is!

ze adverteren op een kritische website, dan lopen ze ook de kans dat mensen kritisch op hun advertenties reageren.
en dat ze met heel veel MEUK goedkoop zijn, ja dat klopt, maar blijf dan ook MEUK verkopen en niets anders.

Dag dagelijks lopen er bij hun duizenden bestellingen goed, maar de kans dat dat bij het bestellen van een exclusief product bij hun ook goed gaat...... tja lees de reacties.
0 x
Iemand zei ooit eens tegen mij: "Blijven lachen, het kan altijd erger."
Ik lachte, wat denk je...... het werd erger!!!

Gebruikersavatar
henri
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 5367
Lid geworden op: 10 Apr 2013, 17:02
Locatie: Rotterdam

Re: www.drankgigant.nl

Ongelezen berichtdoor henri » 01 Jun 2013, 00:21

Laat ik dan ook maar eens reageren

als het gaat om levering wil ik duidelijk zijn dat ik daar zeer tevreden over ben.
snelle levering, goed verpakt, niets, maar dan ook niets over te zeuren.
service.. tja..
zelfs met een pinksterweekend, waarop ik op de zondag - wetende dat mijn 12 flessen pas dinsdag verstuurd worden - vraag of ze met nabetaling aan mijn kant 10 pipetjes willen toevoegen aan de doos ik het antwoord krijg dat bestellingen niet gewijzigd kunnen worden... dan kan ik nog zo blij zijn met de prijs die ik betaald heb, en de geweldige levering, toch heb ik er zo'n knagend zuur gevoel bij van "doe die zeer kleine moeite voor je klanten en zie de baat die je er bij hebt"

zoiets kleins zorgt er wat mij betreft voor dat ik de volgende keer toch bestel bij bijvoorbeeld drankdozijn, gezien de levervoorwaarden hetzelfde zijn

just my 2 cents...
0 x
Afbeelding


Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten