www.drankgigant.nl

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Gebruikersavatar
whiskysite
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 314
Lid geworden op: 27 Sep 2009, 10:59

Re: www.drankgigant.nl

Ongelezen berichtdoor whiskysite » 26 Mei 2010, 00:23

Excuus! Bij deze aangepast... ik had bij wie zijn wij gekekeken... ;-)
0 x

WhiteMonkey
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 527
Lid geworden op: 08 Jun 2010, 13:45

Re: www.drankgigant.nl

Ongelezen berichtdoor WhiteMonkey » 09 Jun 2010, 02:57

Onder contact staat momenteel het volgende:

De Drankgigant
Paspoortstraat 19
4388 BG Oost-Souburg

Oost Sousburg is volgens wiki een dorp in de gemeente Vlissingen.
En google maps geeft aan dat het bedrijf dat daar gevestigd is Slijterij Souburg is.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: www.drankgigant.nl

Ongelezen berichtdoor Piet » 10 Dec 2010, 21:28

Na de wat stroeve aanloop is er, zoals ik in Melding van wijzigingen in "Sponsor links" al schreef, wel e.e.a. verbeterd in de webshop van Jurgen.

Kennelijk is de consumentenbond het daar nu ook mee eens want die hebben de Drankgigant webshop in hun recente Prijspeiling slijterijen uitgeroepen tot:
Consumentenbond oktober 2010 (gehele test alleen beschikbaar voor leden) schreef:Goedkoopste online slijterij.
Ruim 9% goedkoper dan de gemiddelde slijterij en/of webwinkel.

Let wel dit gaat dus niet specifiek over Whisky maar over het hele aanbod gedistilleerd en nog een aantal alcoholische dranken.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Drankgigant
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 91
Lid geworden op: 30 Apr 2010, 18:32

Re: www.drankgigant.nl

Ongelezen berichtdoor Drankgigant » 13 Dec 2010, 19:58

Beste Johan,

Ik heb je critiek te horen genomen en kom terug met wat duidelijkere resultaten,
Door de Consumentengids dec 2010 uitgeroepen tot de Goedkoopste web-slijter van Nederland ! ( op gedistilleerde dranken ) Ook zoals eerder gecommentariseerd werd zijn de verzendkosten
vanaf € 6,99 binnen Nederland. Lijkt mij nu zeker redelijk voor verzending + nette doos + verzekering.

We zijn nu druk onze uitbreiding aan het voortzetten om nog meer op voorraad te hebben en dus extra
snel uit te kunnen leveren.

Uiteraard wil ik jou ( Johan ) en mogelijk andere critische forum volgers bedanken voor deze positieve
zet naar betaalbare Malt Whisky's voor iedereen.

( uitslag Consumentengids te koop bij bruna of boekhandel of voor leden online )

Groet Jurgen Bout
www.drankgigant.nl
0 x
The tools I need for my work are paper, tobacco, food, and a little whiskey. -William Faulkner

Omdat het leven al duur genoeg is: Naar DrankGigant, whisky's

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6756
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: www.drankgigant.nl

Ongelezen berichtdoor JayDie » 14 Dec 2010, 08:59

Consumentenbond oktober 2010 (gehele test alleen beschikbaar voor leden) schreef:Goedkoopste online slijterij.
Ruim 9% goedkoper dan de gemiddelde slijterij en/of webwinkel.

Proficiat, Jurgen! Zal eens in je shop gaan neuzen...
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4882
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08

Re: www.drankgigant.nl

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 14 Dec 2010, 11:21

Dat heb ik gisteren al eens vluchtig gedaan, maar ik zal het de eerstkomende dagen wat grondiger doen.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Gebruikersavatar
GastheerG
Senior
Senior
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 Nov 2010, 16:28
Contact:

Re: www.drankgigant.nl

Ongelezen berichtdoor GastheerG » 14 Dec 2010, 12:19

Laten we toch even uitkijken met bevindingen van consumentengidsen.

Van mijn boodschappen dranklijstje (30 items) in de bovenste 10 vond ik er in een paar minuten goedkopere.

Voorbeelden
Ardbeg – Uigeadail
Drankgigant 52.95
Van Zuylen 51.95

Chivas Regal 12 yr
Drankgigant 24,95
DirkIII 22,99

JW Black Label 1 liter
Drankgigant 31.95
Van Zuylen 29.95
DirkIII 1,5 liter omrekenen naar een liter: 26.66!

JW Green label
DG 33.50
VZ 31.95

Ik heb zo'n 30 flessen drank (ook rum ed) die ik op korte termijn wil kopen. 1-2 euro per fles verschil en 25 euro porti? Kan ik toch 2 mooie flessen voor kopen door wat kritischer te shoppen.

Ik heb niks tegen de Drankgiant hoor. Ik vind dat ze een fraai aanbod en webshop over de volle breedte hebben. Ook qua nice to have dingen.
Alleen klankeloos achter de consumentenbond aansjokken? Bovenstaande prijzen zijn gewoon facts en door ieder te controleren. Ik heb even geen screenprint gemaakt en als de prijzen straks inneens lager zijn weten we dus hoe dat komt :P

Maar blijf vooral je eigen ogen gebruiken! 8-)
0 x

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6756
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: www.drankgigant.nl

Ongelezen berichtdoor JayDie » 14 Dec 2010, 12:57

GastheerG schreef:Laten we toch even uitkijken met bevindingen van consumentengidsen.

Van mijn boodschappen dranklijstje (30 items) in de bovenste 10 vond ik er in een paar minuten goedkopere.

Vandaar ook:
Piet schreef:Let wel dit gaat dus niet specifiek over Whisky maar over het hele aanbod gedistilleerd en nog een aantal alcoholische dranken.


Vaak vind ik het inderdaad ook jammer dat die verzendprijs zo omhoog schiet! Bij Whiskysite is het duidelijk: EUR 6,95. (PUNT). :goedgedaan
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gebruikersavatar
whiskysite
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 314
Lid geworden op: 27 Sep 2009, 10:59

Re: www.drankgigant.nl

Ongelezen berichtdoor whiskysite » 14 Dec 2010, 22:53

Als de consument ziet dat drankgigant.nl plagiaat pleegt dan zullen ze het wel weer intrekken...

Zie:
http://www.vooreenmooiglas.nl/index.php ... aig&id=837

en
http://www.drankgigant.nl/a-14298217/is ... -cask-ltr-

Letterlijk een Copy/Paste... alleen schrijft dhr. van Zuylen de whisky naam wel goed ;-) En dit geldt voor alle artikelen die ik net bekeken heb... (dit zelf in het begin van mijn shop ook met een paar artikelen gedaan, dit gewoon omdat van Zuylen schitterend omschrijvingen heeft... maar na een mailtje van hem dit gelijk aangepast! Maar dit slaat alles....)

Ik heb het al eerder gezegd... en zal het nog eens doen! Zet toch je naam van je slijterij op je website... ik kan uit ervaring vertellen dat dit heel maar dan ook heeeel veel klanten in je shop brengt.... en met die shop bedoel ik dan ook je winkel! Ik neem aan dat drankgigant deze ook heeft... anders is het niet toegestaan drank te verkopen op het net...

Het enige wat ik me kan bedenken is dat de prijzen die op de website staan anders zijn dan die in de winkel gelden... en dat is jammer en verwarrend voor de consument...

Ieder het zijne hoor.. maar zo denk ik erover ;-)

Jack
0 x

Gebruikersavatar
GastheerG
Senior
Senior
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 Nov 2010, 16:28
Contact:

Re: www.drankgigant.nl

Ongelezen berichtdoor GastheerG » 14 Dec 2010, 23:00

0 x

Gebruikersavatar
whiskysite
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 314
Lid geworden op: 27 Sep 2009, 10:59

Re: www.drankgigant.nl

Ongelezen berichtdoor whiskysite » 14 Dec 2010, 23:04

Aha.. ken deze niet... ben benieuwd wat een flesje Lappie QC Liter in de winkel kost... zal niet dezelfde prijs zijn... anders hangt degene zijn naam er wel aan... zooooooooooooooo stom... maar goed ieder zijn eigen idee...
0 x

Drankgigant
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 91
Lid geworden op: 30 Apr 2010, 18:32

Re: www.drankgigant.nl

Ongelezen berichtdoor Drankgigant » 20 Dec 2010, 20:43

De discussie is wel van niveau, een onafhankelijke webshop ! Is niet te vergelijken
met een winkel aanbod ! Er worden online geen tientallen minuten uitleg en advies gegeven
door één van de medewerkers, geen hoogwaardig cadeaupapiertje rond je mooie fles whisky en vergelijkingen
van diverse whisky's zal je zelf moeten doen online ! Allemaal nadelen van een online koper. Deze online prijs koper wil
dit ook !!!!!!! Dus probleem webshop versus Winkel is werkelijk onzin............... Als een koper uitleg, cadeaupapier, tasje, en nog veeeeeeel meer uitleg wil hebben moet hij inderdaad een paar euro meer betalen. Ieder zijn keus, vrijheid blijheid.
WWW ( betekenis is duidelijk hoop ik ) 30% van onze klanten komen niet uit Nederland en kopen dus online op prijs.
Onze prijzen zijn en blijven scherp en zeer concurrerent !! Dat is strategie, beleid en de visie die wij over het online
dranken kopen hebben. De tijd zal het leren.

Tevens zoals de TEST in de consumentengids publiceerd is TOP ! Uiteraard is dit een test op 144 artikelen en zullen best artikelen iets duurder en vele iets goedkoper. Bij de drankgigant.nl is het meerendeel dus goedkoper. Het blijkt over deze artikelen echt wel duidelijk dat wij gemiddeld 9 % goedkoper is dan gemiddeld. :hoera .

Wij hebben er toch een Whisky-tje op gedronken.

Jurgen ( http://www.drankgigant.nl )
0 x
The tools I need for my work are paper, tobacco, food, and a little whiskey. -William Faulkner

Omdat het leven al duur genoeg is: Naar DrankGigant, whisky's

Gebruikersavatar
laddie teun
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 703
Lid geworden op: 10 Sep 2009, 11:19

Re: www.drankgigant.nl

Ongelezen berichtdoor laddie teun » 20 Dec 2010, 21:43

Souburg?? Grappig, komt mijn schoonfamilie vandaan.
Jurgen: kan ik online bestellen en vervolgens afhalen in je winkel?
0 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel

Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com

Gebruikersavatar
whiskysite
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 314
Lid geworden op: 27 Sep 2009, 10:59

Re: www.drankgigant.nl

Ongelezen berichtdoor whiskysite » 20 Dec 2010, 22:03

Beste Jurgen,

dank voor je uitleg... ik val je er niet mee aan hoor... zo zit ik niet in elkaar... ik bedoel het meer als advies... en ben het dan ook niet eens met jou beredenering. Een tasje en papiertje en pinnen kost hooguit 40 euro cent... Maar mijn ervaring is dat mensen die een bestelling plaatsen ook nieuwsgierig zijn naar de rest van het assortiment... nu voer jij meer artikelen dan wij in je online assortiment, en je legt volgens mij nergens echt nadruk op, dus kan ik me daar wel een klein beetje in vinden...

Het probleem wat Teun aankaart is natuurlijk ook een goede... stel dat hij een flesje Ardbeg afhaalt, en betaald een X bedrag, en er staat een klant achter met dezelfde fles... hoe doe je dat dan?

Ook ga je niet in op het Copy Paste verhaal van whisky omschrijvingen die je van collage Van Zuylen ''pikt'' op deze omschrijvingen zit copyright....

Maar goed, zo denk ik erover... zal er verder niets meer over zeggen.... :bigsmile

Jack
0 x

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6756
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: www.drankgigant.nl

Ongelezen berichtdoor JayDie » 21 Dec 2010, 08:53

whiskysite schreef:Het probleem wat Teun aankaart is natuurlijk ook een goede... stel dat hij een flesje Ardbeg afhaalt, en betaald een X bedrag, en er staat een klant achter met dezelfde fles... hoe doe je dat dan?

Lijkt me geen probleem: die fles die 'Teun' afhaalt is "hallo ik kom die fles halen", "ok, betalen", "doei!". Geen uitgebreide praatjes en advies... geen papiertje, geen andere zaken :-P

Ik ken wel meer van die voorbeelden, jij vast ook Teun: in Nijmegen "Platte TV". Dat was geloof ik gewoon een "Expert" winkel. Via Internet kon je via de website "platte tv" een TV uitzoeken en afhalen. Dat was dus op exact datzelfde adres. Kwam je binnen, zag je hem ineens voor 300 euro meer staan. Zei je "maar op internet..." en dan werd er gezegd: "oh, loop maar even mee ;-)". Nu is dat ook gewoon dezelfde winkel, geen "winkel-in-een-winkel".

Dusss... :gnif
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!


Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten