JayDie schreef:KSB66 schreef:Zo gauw een bedrijf te groot word in sommige ogen, schijnen ze ineens nergens meer voor te deugen.
Precies. Iets soorgelijks schreef ik eerder in het bericht "Bruichladdich en zijn range":JayDie schreef:laddie teun schreef:Overigens, het merk niets vinden omdat het te commercieel isvind ik altijd zo dom.
Hetzelfde geldt voor bv. een Glenfiddich: dat vinden mensen dan niks, omdat dat zo'n grote naam is... Idem in de showbiz: wanneer iemand het helemaal maakt zeggen de mensen dat diegene arrogant is, etc... Het lijkt of mensen een ander geen succes of geluk gunnen (wat zijzelf niet kunnen behalen).
Ik werd namelijk aan het denken gezet... Misschien dat het hier niet helemaal thuis hoort, maar ik kan de 'tegens' tegen Diago (let wel: de organisatie, niet de medewerkers) opzich wel begrijpen... Vorig jaar wilde zij Johnnie Walker in Kilmanrock 'sluiten'.
Hypothetisch gezien: Diageo is groot en koopt veel distilleerderijen. Hier (in Gennep) heb ik gezien dat een mooi bedrijf als Page (wat staat voor Papierfabriek Gennep) overgenomen werd door Kimberly Clark en vervolgens werd gesloten: zo, weer een concurrent weg. Vele medewerkers zonder baan. Zou dit ook een 'doel' zijn van Diageo...? Distilleerderijen opkopen om ze (op termijn) te sluiten (en zo concurrenten uit te schakelen)...?
LET WEL: hypothetisch; open voor discussie. Dit is niet mijn mening, maar een gedachtegang...