www.connosr.com - Whisky connosr

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
jpvdw
Senior
Senior

www.connosr.com - Whisky connosr

Ongelezen berichtdoor jpvdw » 14 Feb 2010, 21:47

Kennen jullie http://connosr.com/ ?

Een soort Hyves/Facebook voor ons soort mensen...whisky-afficiniados.

Mijn pagina is:

http://connosr.com/members/sorcerer/
0 x

KSB66
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: www.connosr.com

Ongelezen berichtdoor KSB66 » 14 Feb 2010, 22:11

Wel grappig maar alles zit weer achter een nickname. Vind tot nu toe Facebook beter.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 14 Feb 2010, 22:14

Ik ken het wel maar het is al lang geleden dat ik heb gekeken moet ik zeggen.
Er zijn er nog een paar maar het kost me allemaal te veel tijd.
Op Hyves en Facebook en.....
Van John (JayDie) hoorde ik over de whisky groep op Hyves. Ik meen meer dan 1000 leden maar activiteit nihil. En dan het soort activiteit :Scratch

Ik zit wel in een LinkedIn Whisky groep maar weet nog niet wat ik er aan heb.

Het meeste nut heb ik nog van Twitter. Dat gebruik ik om dit forum te promoten en om nieuwtjes te vinden o.a. voor dit forum. Maar verder pas ik even.

Ik ben al maanden bezig mijn prive email-adres van het Internet af te krijgen dus ook daarom pas ik even met uitbreiden.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 15 Feb 2010, 15:25

Nee, ken de site nog niet. Zie wel dat het nog een Beta versie is... en dan toch al bijna 3000 members!

Misschien dat ik me nog wel ga aanmelden, al is het alleen maar om rond te kijken en de activiteit ervan te bekijken, want inderdaad... zoals Piet al aangaf: op Hyves zijn ook wat whisky groepen (cq. Hyves) zowel globale als specifieke (merk gericht), maar de activiteit is erg laag en de activiteit die er is stelt niet veel voor...
Piet schreef:Ik zit wel in een LinkedIn Whisky groep maar weet nog niet wat ik er aan heb.

Mee eens... :Scratch

Zal later m'n mening geven over Connosr.com.
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 16 Feb 2010, 16:19

Toen deze site net live was heb ik me aangemeld. Daarna werd ik meteen overspoeld met ongevraagde emails en ben niet meer teruggekeerd.
:blacklist
0 x

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 16 Feb 2010, 21:51

Jammer voor jullie, deze vervelende ervaringen; ik moet zeggen, dat ik het toch wel 'n mooie site vind. Misschien toch nog 'ns proberen ;) Heb er géén aandelen, hoor, maar Jean-Luc is een aardige gozer!
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 25 Feb 2010, 00:29

macoffringa schreef:Toen deze site net live was heb ik me aangemeld. Daarna werd ik meteen overspoeld met ongevraagde emails en ben niet meer teruggekeerd.
:blacklist

Ik heb de site eens wat beter bekeken maar het is toch aardig commercieel.
Het staat vol met "Buy now" links die je vervolgens naar een zeer select groepje Webshops brengen, namelijk thewhiskyexchange en masterofmalt.

This site is independently owned and aims to provide a social space for whisky lovers to discuss, rate and review their beloved Malts.
...."their beloved Malts." ... maar zeker nier alleen dat, er is ook plaats voor alle andere whiskies.
De site zal best "independently owned" zijn maar is zeker niet onafhankelijk. Ik begrijp dat "het" toch ergens vandaan moet komen want zo'n site in de lucht brengen en houden kost niet niks. Maar als mensen het leuk vinden en het op die manier gratis kan blijven :goedgedaan

Het lijkt inderdaad nog het meest op een op whisky toegespitste combinatie van Twitter en Facebook met Blog eigenschappen. Het is ook een concurrent voor WhiskyBase want ook dat concept is er nagenoeg volledig in terug te vinden.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Re: www.connosr.com - Whisky connosr

Ongelezen berichtdoor Piet » 11 Mar 2011, 19:46

Uit Beschrijven van de kleur van whisky
Piet schreef:
GJR schreef:Blijft altijd moeilijk, het beschrijven van een kleur. ......
... Vermelde Chardonnay,...

Ik besteed hier niet voor niets zoveel tijd aan Gert-Jan. Ik kan het eigenlijk niet uitstaan en erger me er mateloos aan. Dit is een absolute incompetentie in de whiskywereld, te beginnen bij professionals, die ik volslagen onbegrijpelijk vind en die ik in de wijnwereld ook nog nooit ben tegengekomen. Als je een kleur niet eens eenduidig kunt beschrijven, beschrijf hem dan maar niet.
Je moet als professional of quasi-professional toch wel volslagen wereldvreemd zijn om te kunnen spreken over "de kleur van witte wijn", om er maar eens een te noemen die hierbij de kroon spant.

GJR schreef:...waarna de site er een omschrijving aan vast hing, dus soms wil je het wel goed doen, maar gaat de site er een kleurbeschrijving aangeven, waar je het eigenlijk niet mee eens bent :nono

Ik vind het getuigen van een absoluut amateurisme van een site als connosr. Helaas heeft zo'n site toch een bepaalde uitstraling en gaat er voor sommige lieden een zekere autoriteit van uit, die het vervolgens dan maar als de waarheid slikken. In het land der blinden.....

Toen connosr pas in de lucht was viel me dat al op en had ik er al direct geen trek meer in. Ik ga dus niet zeggen dat een whisky de kleur van witte wijn en ook niet van een Chardonnay heeft. Hier winnen mijn principes het.

Ik weet dat ik me bij een aantal mensen niet populair maak maar dit is zo'n principieel punt waarbij ik dat voor lief neem. Er zijn per slot grenzen.
0 x

MichelC
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: www.connosr.com - Whisky connosr

Ongelezen berichtdoor MichelC » 09 Mar 2013, 22:17

Ik heb deze website vanavond ontdekt tijdens het kijken van een filmpje op youtube.
Ik vind het een mooie en overzichtelijke website en doet me heel erg denken aan whiskybase, in de zin van dat je daar ook een account kan aanmaken en je collectie kan toevoegen.

en als ik nog verder ga kan je misschien zelfs zeggen dat het een whiskybase+drankvinder+marktplaats is (no offence)
0 x

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”