Uit enkele van de even voorstellen topics:
JayDie schreef:JayDie schreef:My goodness, Piet! Zie dat je (op dit moment) 71 flessen bezit (volgens
WhiskyBase)!!! Zow... staan deze allemaal thuis in je kast, of zijn dit whiskies die je al eens gehad hebt?
Woow... ben duidelijk diegene die het groenst is (qua Schotse Single Malts)

Piet schreef:Ze staan hier vooral achter me, maar ook een beetje om me heen in mijn werkkamer. (...)
Ik zet ze (als moderator/administrator) niet in mijn onderschrift om geen mensen (zoals jij

) te ontmoedigen dan wel te verplichten

JuronymouS schreef:Overigens snap ik niet de precieze bedoeling van de collectie op Whiskybase. Is dat voor wat je momenteel in je kast hebt staan (zoals ik nu heb ingevuld), of voor wat je ooit in je kast hebt gehad, of zelfs voor wat je ooit hebt geproeft? Dat kan ik ook niet echt duidelijk ontdekken op de site aldaar.
Piet schreef:Het is deels hoe je er zelf invulling aan geeft. Wat mij betreft laat het zien wat je
hebt en gehad hebt. Je kunt er je eigen proefnotities in zetten die je dan deelt met anderen. Ook is het leuk om direct te kunnen zien wat een ander er van vindt ... en de prijsindicatie is ook leuk.
Je zou er ook proefnotities in kunnen stoppen zonder de fles zelf te hebben maar ik denk dat dat niet de intentie was. Maar proefnotities, ook van de laatste soort kun je hier ook kwijt
en bediscussiëren:
Proefnotities, "Tasting notes" en organoleptische onderwerpen.
We hebben de eigenaar op het forum en er wordt gewerkt aan een uitbreiding aangezien er nu alleen malts in staan.
Maar je begrijpt dat is een hele klus.
Ik denk dat het vooral belangrijk is dat het een goed hulpmiddel is bij de uitoefening van deze liefhebberij. Als ik een fles open en beoordeel dan zet ik wel even de score ook op Whiskybase.
JayDie schreef:volgens mij is dat een beetje aan jezelf, maar ik denk dat de meeste mensen daar plaatsen wat ze "nu" in de kast hebben. Als je alles gaat plaatsen wat je ooit hebt gehad of zelfs ooit geproefd hebt wordt het wel een hele grote collectie...
Piet schreef:Het is deels hoe je er zelf invulling aan geeft. Wat mij betreft laat het zien wat je hebt en gehad hebt.
Ahaaaa! Dat verklaart een hoop! Kijk... ik zet alleen de flessen die ik nu heb in de base, jij dus alles wat je hebt
en hebt gehad. Dat verklaart mijn lege schapje vs. jouw volle schap (ook)!
Piet schreef:Nu is een momentopname en wordt vanzelf wat je hebt gehad (vanaf enig nu moment). Dat gaat alleen niet op als je ze er uit haalt wanneer je er een opent of leeg maakt.... en wie doet dat ?
Hier verder discussiëren over het gebruik van WhiskyBase? Dus alleen je huidige collectie erin en ook flessen verwijderen wanneer je ze leegt? Of gewoon alles wat je ooit hebt geproeft in je collectie opnemen?