Aan en Af te raden Whisky Slijterijen (Verzamel Topic)

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
D. T.
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 557
Lid geworden op: 01 Nov 2014, 00:35
Locatie: Regio Gent

Re: Aan en Af te raden Whisky Slijterijen (Verzamel Topic)

Ongelezen berichtdoor D. T. » 13 Mar 2021, 17:47

Vandaag even gestopt bij Tasttoe in Boortmeerbeek.

Mijn oog viel al snel op een Caroni VSOC (Bristol Classic Rum), te koop voor 110 Euro, althans dat dacht ik toch want het stond in zeer duidelijke, niet te mislezen cijfers op de fles.
Aan de kassa kreeg ik plots te horen dat het 139 Euro was. WTF? Gewezen op de prijs op de fles maar daar had de verkopen geen oren naar. Dan maar vriendelijk gezegd dat hij de fles mocht houden.

Jammer! Maar goed … In winkels waar ze 29 Euro EXTRA winst belangrijker vinden dan tevreden klanten zien ze mij in elk geval niet meer terug.
Als je weigert te verkopen aan de geafficheerde prijs ben je naar mijn persoonlijke mening een bedrieger (Oké, 139 Euro was ook geen slechte prijs, maar het was me om het principe te doen).

Met een beetje spijt in het hart en met lege handen de winkel verlaten, maar er toch een goed gevoel aan overgehouden, zeker toen ik in een half uurtje later in Leuven een “onnozel’ kranten- en sigarenwinkeltje (Bondgenotenlaan) passeerde waar een paar whisky’s in de etalage stonden.
Even snel binnen gegaan en een Springbank 17 Madeira kunnen scoren voor 145 Euro. De man van de krantenwinkel wist me te vertellen dat deze elders meer dan 200 Euro kostte maar hij aan faire prijzen wou verkopen (Eat this Tasttoe!). Vooraleer jullie in de auto springen: het was de laatste fles.

De dag tevoren waren al op stap geweest in Mechelen en daar hebben we een bezoekje gebracht aan Huis Windels. Ook dat was een fijne ervaring: achter de toog twee (relatief) jonge, enthousiaste kerels met een leuke babbel en kennis van zaken. Flesje Torabhaig meegenomen voor 69 Euro (het was de laatste) en een flesje Weller Special Reserve voor 36,5 Euro Opnieuw hele faire prijzen!

Conclusie: dikke duim voor Huis Windels en Cajephi (Leuven) … :winner
Voor Tasttoe een andere vinger ( :D )

Nog te vermelden in alle eerlijkheid: het vernieuwde Tasttoe is wel een erg mooie winkel met een schitterend aanbod en als je er nog nooit geweest bent ZEKER een bezoekje waard, al was het maar om je te vergapen aan bijvoorbeeld de uitgestalde Port Ellen’s en de Karuizawa’s.

Cheers, D.
10 x

BasG94
Senior
Senior
Berichten: 100
Lid geworden op: 16 Aug 2020, 22:01

De betere whiskyspeciaalzaak of buurtslijter

Ongelezen berichtdoor BasG94 » 28 Mar 2021, 13:35

bericht samengevoegd
Kon (nog) geen topic vinden over de betere whiskyspeciaalzaak of buurtslijter, dus bij dezen:

Ben erg benieuwd waar iedereen zijn whisky koopt. Wij kennen allemaal de dozenschuivers en bekende whiskywebshops. Niet alle slijters hebben echter een online winkel. Bovendien is een deel van het assortiment vaak alleen offline beschikbaar. Goede aanleiding om nog eens een winkel te bezoeken. En gelukkig kan/mag dat, want de slijters voorzien in de (onze) primaire levensbehoefte. ‘Funshoppen’ bij de slijter is een van de weinige uitjes in deze tijd.

Een paar zaterdagen geleden samen met een whiskymaat de auto ingestapt om een aantal slijters te bezoeken in regio’s Rijnmond en Haaglanden. Bracht ons onder meer in Rotterdam (Whiskybase), Gouda (van Wely) en Pijnacker (de Helm). Aan het eind van de dag met een mooie vangst en paar pareltjes weer terug naar huis (Breda). Bovendien wat leuke whisky’s mogen proeven en goed geïnformeerd door het vaak zeer vriendelijke personeel.

Voor een volgende trip zullen wij een ander deel van Nederland aandoen. Als de maatregelen het toelaten, hopen wij ook een bezoek te brengen aan grensregio’s in België/Duitsland.

Wat is jullie favoriete (lokale) whiskyspeciaalzaak of buurtslijter?
2 x

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3982
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: De betere whiskyspeciaalzaak of buurtslijter

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 28 Mar 2021, 13:43

BasG94 schreef:Kon (nog) geen topic vinden over de betere whiskyspeciaalzaak of buurtslijter, dus bij dezen:
...

Is er wel hoor! Aan en Af te raden Whisky Slijterijen (Verzamel Topic)
2 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Gebruikersavatar
henri
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 5375
Lid geworden op: 10 Apr 2013, 17:02
Locatie: Rotterdam

Re: De betere whiskyspeciaalzaak of buurtslijter

Ongelezen berichtdoor henri » 28 Mar 2021, 14:17

Reichenbach schreef:
BasG94 schreef:Kon (nog) geen topic vinden over de betere whiskyspeciaalzaak of buurtslijter, dus bij dezen:
...

Is er wel hoor! Aan en Af te raden Whisky Slijterijen (Verzamel Topic)


nou voeg deze even samen dan.. ;)
0 x
Afbeelding

BasG94
Senior
Senior
Berichten: 100
Lid geworden op: 16 Aug 2020, 22:01

Re: De betere whiskyspeciaalzaak of buurtslijter

Ongelezen berichtdoor BasG94 » 28 Mar 2021, 14:49

Dank!
0 x

Gebruikersavatar
Uridium
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 712
Lid geworden op: 23 Apr 2016, 23:10

Re: Aan en Af te raden Whisky Slijterijen (Verzamel Topic)

Ongelezen berichtdoor Uridium » 28 Mar 2021, 15:03

Afgelopen vrijdag naar Versailles in Nijmegen geweest, met Rolf Vrijaldenhoven als nieuwe eigenaar. Wát een vooruitgang! Rolf is wél vriendelijk en toegankelijk, heeft een ruime hoeveelheid aan samples om te proeven en neemt de tijd voor je.
De collectie blijft zéér uitgebreid, maar nu dus met een heel prettige 'delivery' :duimop
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mermur
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2021
Lid geworden op: 09 Feb 2014, 18:28
Locatie: Nijmegen
Contact:

Re: Aan en Af te raden Whisky Slijterijen (Verzamel Topic)

Ongelezen berichtdoor Mermur » 28 Mar 2021, 15:30

Uridium schreef:Afgelopen vrijdag naar Versailles in Nijmegen geweest, met Rolf Vrijaldenhoven als nieuwe eigenaar. Wát een vooruitgang! Rolf is wél vriendelijk en toegankelijk, heeft een ruime hoeveelheid aan samples om te proeven en neemt de tijd voor je.
De collectie blijft zéér uitgebreid, maar nu dus met een heel prettige 'delivery' :duimop


Dan moet ik daar toch weer eens langsgaan. De vorige eigenaar was zo weinig gastvrij, zeker voor nieuwe klanten, dat ik het na twee bezoeken voor gezien heb gehouden.
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Uridium
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 712
Lid geworden op: 23 Apr 2016, 23:10

Re: Aan en Af te raden Whisky Slijterijen (Verzamel Topic)

Ongelezen berichtdoor Uridium » 28 Mar 2021, 17:36

Mermur schreef:
Uridium schreef:Afgelopen vrijdag naar Versailles in Nijmegen geweest, met Rolf Vrijaldenhoven als nieuwe eigenaar. Wát een vooruitgang! Rolf is wél vriendelijk en toegankelijk, heeft een ruime hoeveelheid aan samples om te proeven en neemt de tijd voor je.
De collectie blijft zéér uitgebreid, maar nu dus met een heel prettige 'delivery' :duimop


Dan moet ik daar toch weer eens langsgaan. De vorige eigenaar was zo weinig gastvrij, zeker voor nieuwe klanten, dat ik het na twee bezoeken voor gezien heb gehouden.


Dat was precies ook mijn ervaring. De eerste keer ging het meteen fout omdat ik een whiskynaam verkeerd uitsprak (Poit Dhubh... anyone???). De tweede keer was ik er met een Schotse vriendin (Nederlandse vader, Schotse moeder) die voor mijn verjaardag een Bunna wilde kopen en die kreeg te horen dat ze totaal geen verstand van whisky had én niet van de Schotse taal. Zo eh... "zelfverzekerd" was de vorige eigenaar :domdom .

De nieuwe eigenaar - Rolf - is een kennis van m'n man en een zeer gastvrije en vriendelijke horeca-man. Enorme verbetering.
2 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Matje
Senior
Senior
Berichten: 145
Lid geworden op: 10 Jul 2013, 22:11
Locatie: Oploo

Re: Aan en Af te raden Whisky Slijterijen (Verzamel Topic)

Ongelezen berichtdoor Matje » 06 Mei 2021, 10:57

Even een warme douche voor Limited Whisky uit Duitsland.

Een Cameronbridge 1992 besteld maar het verkeerde vatnummer gekregen. Jammer wat ik wilde juist die ene fles maar kan gebeuren natuurlijk. Het vatnummer staat ontiegelijk klein gedrukt dus misschien is het bij de importeur al fout gegaan?

Maar ter compensatie krijg ik het gehele bedrag terug gestort en mag ik de fles houden. Hulde voor deze top service!
3 x

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Aan en Af te raden Whisky Slijterijen (Verzamel Topic)

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 06 Mei 2021, 15:06

Matje schreef:Even een warme douche voor Limited Whisky uit Duitsland.

Een Cameronbridge 1992 besteld maar het verkeerde vatnummer gekregen. Jammer wat ik wilde juist die ene fles maar kan gebeuren natuurlijk. Het vatnummer staat ontiegelijk klein gedrukt dus misschien is het bij de importeur al fout gegaan?

Maar ter compensatie krijg ik het gehele bedrag terug gestort en mag ik de fles houden. Hulde voor deze top service!

Dat is extreem netjes! Dan mogen ze mij ook wel een verkeerde fles toesturen hoor :bigsmile
1 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

LMLTwhisky
Actief lid
Actief lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 Sep 2017, 18:26

Re: Aan en Af te raden Whisky Slijterijen (Verzamel Topic)

Ongelezen berichtdoor LMLTwhisky » 07 Mei 2021, 20:44

Drankgigant: Foei

Heb begin van de week de Macallan Rare Cask Black besteld bij drankgigant. Op hun site staat een afbeelding van de uitgave van 2015 en die heb ik besteld. Enkele dagen later kwam de fles aan maar het was niet die ik besteld had. Het was de uitgave van 2020. Na verschillende telefoontjes en mails heb ik het opgegeven. Zij blijven volhouden dat ik de juiste fles heb ontvangen. Hiermee bedoelen ze dat ik een Macallan Rare Cask Black heb ontvangen en op hun site staat niet dat het gaat om de fles van 2015 zeggen ze. Dat staat er inderdaad niet bij maar de foto op de site is wel van de fles van 2015. Die van 2020 staat zelfs niet op hun site.
Ik vind dit pure oplichterij, een foto van een oudere fles op je site zetten en dan een nieuwe uitgave verzenden en zeggen dat ie dezelfde naam heeft en dat het ok is. Ik heb na enkele contacten bericht gehad dat ik de fles mag terugsturen als ik de verzendkosten zelf betaal maar dit vertik ik. Ik heb helemaal niets fout gedaan en vraag gewoon wat ik besteld heb of dat zij de verzendkosten betalen. Ondertussen staat hun foute afbeelding nog altijd op hun site en op whiskybase staat hun fles van 2020 ook nog steeds als goedkoopste bij de fles van 2015. Ik heb hun dit gemeld maar blijkbaar vinden ze deze handelwijze niet erg.
Ga nog even zoeken of er nog andere mogelijkheden zijn maar ik vrees dat ik aan t kortste eind ga trekken....
Wat een slechte zakenmensen bij Drankgigant......
Bijlagen
Macallan Rare Cask Black 2020 doos 2.jpg
Macallan Rare Cask Black 2020 doos 2.jpg (69.51 KiB) 1645 keer bekeken
Macallan Rare Cask Black 2015 doos en fles.jpg
Macallan Rare Cask Black 2015 doos en fles.jpg (39.73 KiB) 1645 keer bekeken
Laatst gewijzigd door LMLTwhisky op 08 Mei 2021, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3982
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Aan en Af te raden Whisky Slijterijen (Verzamel Topic)

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 07 Mei 2021, 21:34

Dat riekt inderdaad naar oplichting. Zeker omdat ze weten wat het belang van een botteljaar is in whiskyland.
Een oude uitvoering etaleren en een nieuwe verkopen is op zijn minst misleiding.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

D. T.
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 557
Lid geworden op: 01 Nov 2014, 00:35
Locatie: Regio Gent

Re: Aan en Af te raden Whisky Slijterijen (Verzamel Topic)

Ongelezen berichtdoor D. T. » 07 Mei 2021, 21:45

Reichenbach schreef:Dat riekt inderdaad naar oplichting. Zeker omdat ze weten wat het belang van een botteljaar is in whiskyland.
Een oude uitvoering etaleren en een nieuwe verkopen is op zijn minst misleiding.


Heb er (bij Drankgigant dus) ook ooit iets besteld. Is nooit geleverd (problemen met adres, betaling, account ...). Na een tiental mailtjes over en weer om de levering toch geregeld te krijgen, uiteindelijk centen teruggekregen. Dat was mijn eerste en meteen ook mijn laatste ervaring met Drankgigant.

Geef mij maar Drankdozijn: nooit miserie mee gehad en mijn weinige opmerkingen altijd ZEER netjes afgehandeld.

Cheers, D.
0 x

Gebruikersavatar
Breedút_Genietsje
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1294
Lid geworden op: 09 Okt 2015, 20:32
Locatie: Friesland
Contact:

Re: Aan en Af te raden Whisky Slijterijen (Verzamel Topic)

Ongelezen berichtdoor Breedút_Genietsje » 07 Mei 2021, 22:54

Tja, al gaat het maar om een paar tientjes...
Bij Drankgigant weet je nooit wat je geleverd krijgt.
2 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Aan en Af te raden Whisky Slijterijen (Verzamel Topic)

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 07 Mei 2021, 23:07

Met een grooooooote boog omheen dus.. dit is echt een k*tstreek inderdaad :Protest je bent niet de eerste die ellende heeft met ze helaas..
1 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?


Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten