Whisky etc. magazine - www.whiskyetc.nl

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Ruval
Senior
Senior
Berichten: 347
Lid geworden op: 11 Dec 2009, 12:30

Re: Whisky etc. magazine

Ongelezen berichtdoor Ruval » 07 Jan 2011, 14:41

Oh, dat is wel een motivatie om sneller lid te worden van de IWS.... dank voor de tip!
0 x

Gebruikersavatar
WhiskyEtcMagazine
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 Sep 2010, 10:25
Contact:

Re: Whisky etc. magazine

Ongelezen berichtdoor WhiskyEtcMagazine » 21 Feb 2011, 13:38

Nu ook op Twitter: http://twitter.com/whiskyetc
0 x

Vincent
Actief lid
Actief lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 Feb 2011, 15:07
Locatie: Kloetinge
Contact:

Re: Whisky etc. magazine

Ongelezen berichtdoor Vincent » 26 Feb 2011, 19:05

Ruval schreef:Oh, dat is wel een motivatie om sneller lid te worden van de IWS.... dank voor de tip!


Gewoon even Nico contacten via de IWS. Heb ik ook gedaan en Nico heeft alles keurig geregeld voor mij.
:goedgedaan
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: Whisky etc. magazine

Ongelezen berichtdoor Piet » 15 Mar 2012, 21:53

Er staat een nieuwe website van Whisky etc. magazine, op basis van (eigentijdse) blog-technologie. Ook wij hebben er al een plaatsje op verworven :goedgedaan
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

liefmans
Senior
Senior
Berichten: 439
Lid geworden op: 01 Mar 2011, 21:33
Locatie: Lokeren (B)

Re: Whisky etc. magazine

Ongelezen berichtdoor liefmans » 15 Mar 2012, 22:09

begint al goed, best een grote fout in het stukje over the famous grouse en de vogelbescherming. de vogel op het etiket is een red grouse, de vermelde korhoen noemt in Schotland een black grouse. Maar ja je kan niet van elke whisky liefhebber verwachten dat hij/zij zijn vogeltjes kent.

Vind eerlijk gezegd wel dat iemand die een stukje online zet/in een magazine schrijft moet zorgen dat hij/zij zijn gegevens controleert, op de site van vogelbescherming Nederland staat het wel correct.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: Whisky etc. magazine

Ongelezen berichtdoor Matti » 15 Mar 2012, 22:38

liefmans schreef:Vind eerlijk gezegd wel dat iemand die een stukje online zet/in een magazine schrijft moet zorgen dat hij/zij zijn gegevens controleert, op de site van vogelbescherming Nederland staat het wel correct.


Hier ben ik het mee eens, schrijvers zijn veel te vaak laks met dit soort dingen (overigens: is de famous grouse niet een fazant?).
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Gebruikersavatar
macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver
Berichten: 882
Lid geworden op: 17 Aug 2009, 09:05
Locatie: Like A Rolling Stone ...
Contact:

Re: Whisky etc. magazine

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 16 Mar 2012, 10:17

mag het iets genuanceerder Matti? ;)
ik ben het overigens wel met Liefmans eens.
Research is heel belangrijk, maar goed formuleren en spellen ook.
0 x

Gebruikersavatar
Sietseus
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 194
Lid geworden op: 16 Jul 2010, 12:27

Re: Whisky etc. magazine

Ongelezen berichtdoor Sietseus » 16 Mar 2012, 11:37

liefmans schreef:de vogel op het etiket is een red grouse, de vermelde korhoen noemt in Schotland een black grouse. Maar ja je kan niet van elke whisky liefhebber verwachten dat hij/zij zijn vogeltjes kent.


Matti schreef:Hier ben ik het mee eens, schrijvers zijn veel te vaak laks met dit soort dingen (overigens: is de famous grouse niet een fazant?).


macoffringa schreef:Research is heel belangrijk, maar goed formuleren en spellen ook.


Scherp opgemerkt heren! Het korhoen is inderdaad een Black Grouse! Matti: de Red Grouse is een Schots sneeuwhoen. Tijdens The Grouse Bootcamp gaan we daar ook uitgebreid op in, ik neem aan dat jullie al mee hebben gedaan aan de prijsvraag? ;)

De schrijver van het stukje heeft extra gelet op de formulering van die zin en heeft bewust De Grouse, oftewel het korhoen geschreven in plaats van The Famous Grouse. Een Black Grouse is tenslotte een Grouse, maar (zoals jullie terecht stellen) geen Famous (Red) Grouse.

Het verschil tussen de Black/Red Grouse direct in dat stukje uitleggen legt in onze optiek te veel focus op de whisky terwijl het juist om het probleem gaat: het dreigende uitsterven van het korhoen in Nederland.

Ik hoop op jullie begrip daarvoor :)
0 x

liefmans
Senior
Senior
Berichten: 439
Lid geworden op: 01 Mar 2011, 21:33
Locatie: Lokeren (B)

Re: Whisky etc. magazine

Ongelezen berichtdoor liefmans » 16 Mar 2012, 12:04

The Famous Grouse start reddingsactie voor naamgever De Grouse, oftewel het korhoen, siert al sinds 1896 het etiket van The Famous Grouse en is daarmee wereldberoemd geworden.


Lijkt me toch een fout, de black grouse whisky bestaat toch nog maar een paar jaar.

Mijn volledige steun aan het project en mijn dank aan de personen die ervoor gezorgd hebben dat deze samenwerking van maxxium en vogelbescherming Nederland tot stand is gekomen. (kennelijk niet hun eerste samenwerking)

Mijn reactie is puur gericht naar de persoon/personen die hoogstwaarschijnlijk een persmededeling hebben verkeerd aangepast in de hoop dat het niet zou opvallen dat het een kwestie van copy/paste was, ofwel naar de persoon die de persmededeling heeft opgesteld met deze fout erin.

Een iets duidelijker opgestelde mededeling staat op de site van de vogelbescherming, hoewel daar sprake is van 1905 ipv 1896.
http://www.vogelbescherming.nl/help_mee/bedrijven/the_famous_grouse

Nu vraag ik me toch wel af wat er op de verpakking zal staan.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sietseus
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 194
Lid geworden op: 16 Jul 2010, 12:27

Re: Whisky etc. magazine

Ongelezen berichtdoor Sietseus » 16 Mar 2012, 12:31

liefmans schreef:
The Famous Grouse start reddingsactie voor naamgever De Grouse, oftewel het korhoen, siert al sinds 1896 het etiket van The Famous Grouse en is daarmee wereldberoemd geworden.


Lijkt me toch een fout, de black grouse whisky bestaat toch nog maar een paar jaar.


I stand corrected.

liefmans schreef:Nu vraag ik me toch wel af wat er op de verpakking zal staan.


Kopen? ;)

"De Grouse siert al sinds 1896 het etiket van The Famous Grouse en is daarmee wereldberoemd geworden. Ook in Nederland leeft de Grouse, oftewel het korhoen, maar helaas worden ze met uitsterven bedreigd."
0 x

liefmans
Senior
Senior
Berichten: 439
Lid geworden op: 01 Mar 2011, 21:33
Locatie: Lokeren (B)

Re: Whisky etc. magazine

Ongelezen berichtdoor liefmans » 16 Mar 2012, 14:18

Er staan hier nog een paar flesjes grouse in de voorraad zowel nieuw als vorig etiket dus zal vrees ik geen 2 flessen extra kopen voor een kartonnen doosje, dat laat ik aan de verzamelaars over.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
dmace
Senior
Senior
Berichten: 176
Lid geworden op: 29 Okt 2010, 11:08
Locatie: Assendelft
Contact:

Re: Whisky etc. magazine

Ongelezen berichtdoor dmace » 16 Mar 2012, 15:45

Die vogels kijken ook niet uit. Afgelopen zomer in Schotland zat er bijna 1 op m'n bumper. Voorzichtig vooruitgejaagt tot hij weer het struikgewas in kon duiken. :D
0 x

liefmans
Senior
Senior
Berichten: 439
Lid geworden op: 01 Mar 2011, 21:33
Locatie: Lokeren (B)

Re: Whisky etc. magazine

Ongelezen berichtdoor liefmans » 16 Mar 2012, 16:22

uiteraard neemt whiskypassie magazine de fout blindelings over op hun website. zucht
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: Whisky etc. magazine

Ongelezen berichtdoor Matti » 16 Mar 2012, 16:33

macoffringa schreef:mag het iets genuanceerder Matti? ;)


Nee! ;)

Wat ik bedoel is dat ik in respectabele nieuws-outlets en bladen letterlijk iedere dag fouten zie langskomen die met 5 minuten googelen verbeterd hadden kunnen worden. Dit is misschien een slecht voorbeeld, maar liefmans raakte aan een 'pet peeve' van mij en dan helpt het feit dat je op forums direct kan reageren ook niet :)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: Whisky etc. magazine - www.whiskyetc.nl

Ongelezen berichtdoor Piet » 17 Mar 2012, 19:36

Piet schreef:Er staat een nieuwe website van Whisky etc. magazine, op basis van (eigentijdse) blog-technologie. Ook wij hebben er al een plaatsje op verworven :goedgedaan

Zojuist het magazine jaargang 10, nummer 1, 2012 uitgelezen. Qua opmaak is het, laat ik zeggen opgefrist, in lijn met de nieuwe website.

Er vallen wel wat zetfoutjes op. mwaw... Als het inhoudelijk maar klopt.
Het antwoord op de vraag of het handig en verstandig is een feministisch politiek-publicist als columnist te nemen in een whiskyblad, is deels persoonlijk, en zal de tijd leren.
Echter, in het artikel op blz. 42 van Harrie Jabroer lees ik:
Deze onafhankelijk bottelaar heeft met zeventig van de ongeveer honderd werkende distillery's in Schotland contracten voor de levering van spirit. Middels een uitgelezen "Wood management" laat Gordon & MacPhail al sinds de jaren vijftig van de vorige eeuw deze white dog in eigen vaten en in eigen warehouses rijpen.

En ja, dat is iets dat je toch niet verwacht in een whisky magazine (sorry Harrie), zeker niet als dat al 10 jaar bestaat.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.


Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten