John Cor club wordt Glen Drammór webshop

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Piet
Moderator
Moderator

John Cor club wordt Glen Drammór webshop

Ongelezen berichtdoor Piet » 05 Sep 2010, 12:40

Bij toeval kom ik achter deze recente transformatie.

www.johncor.nl was:
John Cor is een Purmerende whiskyclub, opgericht op 1 september 2008. Het doel van de club is het verspreiden van kennis omtrent whisky in het algemeen en single malt whisky in het bijzonder. Tevens staat het genieten van deze whisky ook altijd hoog op de agenda.

Is nu
Welkom bij de webshop van Glen Drammór
In onze webshop vind je een selectie van de mooiste single cask whisky's van dit moment. Alle flessen zijn ook aanwezig in onze winkel te Purmerend, mocht je de fles toch liever in je handen willen houden.

Weet iemand meer van deze transformatie ? Heeft iemand er al ervaringen mee ?

De site stond in "Club websites van kleine clubs en genootschappen" maar is nu verplaatst met aangepaste tekst naar "Webshops".

Overigens is er nu ook een URL www.glendrammor.nl die naar dezelfde site gaat.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Glen Drammor
Actief lid
Actief lid

Re: John Cor club wordt Glen Drammór webshop

Ongelezen berichtdoor Glen Drammor » 05 Sep 2010, 13:37

Ja, dit klopt. Sinds vrijdag 3 september zijn de deuren van onze winkel geopend.

De whiskyclub John Cor bestaat nog steeds. Om de service aan onze leden te kunnen vergroten hebben we besloten om zelf maar een winkel te openen.
In de winkel uitsluitend single cask single malts, aangevuld met wat andere aardige zaken (rum, calvados, cognac en Belgische jenever bijvoorbeeld). Op dit moment hebben we zo'n 300 soorten op voorraad. Dit aantal zal langzaam uitgebreid worden en ook via de webshop verkrijgbaar zijn.

Het is voor ons een hobby, dus de fysieke winkel is alleen op vrijdag en zaterdag open. De webshop uiteraard iedere dag.
Dus kom gerust een keer langs in Purmerend, de koffie staat altijd klaar (en tijdens de wekelijkse proeverijen uiteraard ook nog wel wat anders).

Joeri (Glen Drammór)
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 17 Sep 2010, 11:24

Joeri, momenteel zie ik op jullie website eigenlijk alleen 'speciale' bottelingen, maar bijvoorbeeld niet de standaard Ardbeg Ten of Glenfiddich's. Is dat bewust en staan deze flessen ook niet in jullie winkel zelf, of staat misschien nog niet alles op de website?
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

laddie teun
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor laddie teun » 17 Sep 2010, 11:59

onder "over ons":
"En toen viel opeens alles op zijn plaats: we openen gewoon zelf een winkel! Met alleen maar whisky die wij interessant en/of lekker vinden. Dus niet om ook een graantje mee te pikken (Joeri werkt nog steeds fulltime bij een bank en Peter fulltime bij het spoor), maar om nog meer mensen enthousiast te maken over whisky."

Maar je pikt toch wel degelijk gewoon een graantje mee? Tis niet alsof je ze tegen kostprijs verkoopt,.
Helemaal niets mis mee hoor. Ik wens je juist veel succes!
0 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel

Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 17 Sep 2010, 12:14

Samen met het bericht van Teun denk ik dat dit het antwoord is John (een bericht terug).
Glen Drammor schreef:... In de winkel uitsluitend single cask single malts, aangevuld met wat andere aardige zaken (rum, calvados, cognac en Belgische jenever bijvoorbeeld). Op dit moment hebben we zo'n 300 soorten op voorraad. Dit aantal zal langzaam uitgebreid worden en ook via de webshop verkrijgbaar zijn.

Het is voor ons een hobby, dus de fysieke winkel is alleen op vrijdag en zaterdag open. De webshop uiteraard iedere dag....

Joeri (Glen Drammór)
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 17 Sep 2010, 13:15

Excusez de moi :-)
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Glen Drammor
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Glen Drammor » 19 Sep 2010, 22:37

Sorry, ik had deze reacties gemist.

- inderdaad geen standaard bottelingen in de winkel. Dit is een bewuste keuze. Als wij een proeverij organiseren, willen we iets laten proeven wat je niet bij "de slijter om de hoek" ook kunt halen. Het is ons doel om om mensen te blijven verrassen en prikkelen. Met het assortiment dat we voeren is dit mogelijk. Tevens is het erg grappig om te zien dat mensen (als ze voor het eerst de winkel in lopen) denken dat we schappen vol met 1 en dezelfde fles hebben (Berrys', Adelphi en Alchemist bijvoorbeeld) Pas na een korte uitleg valt het muntje dan. En dan kunnen de gesprekken komen.

- Op dit moment staat nog lang niet alles op de website. Waarom? Omdat we er simpelweg geen tijd voor kunnen vinden. Maar als alles er op staat, dan zal je er nog geen standaard bottelingen vinden.

- graantje meepikken: nee, we geven de flessen inderdaad niet weg tegen kostprijs. Maar met het huren van een pand, de benodigde vergunningen, inrichting, gas/water/elektra, verzekeringen, beveiliging, kassa, PIN contract, geldstortkosten, verbouwing, glazenhuur en zaalhuur (... en ik ben vast nog wel iets vergeten) ziet het er niet naar uit dat we er de komende jaren ook maar 1 cent aan zullen verdienen. Maar ja, het is een hobby, en hobbies kosten nu eenmaal geld. Vandaar mijn opmerking dat we geen graantje mee willen pikken.
0 x

laddie teun
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor laddie teun » 20 Sep 2010, 11:43

Glen Drammor schreef:Sorry, ik had deze reacties gemist.

- graantje meepikken: nee, we geven de flessen inderdaad niet weg tegen kostprijs. Maar met het huren van een pand, de benodigde vergunningen, inrichting, gas/water/elektra, verzekeringen, beveiliging, kassa, PIN contract, geldstortkosten, verbouwing, glazenhuur en zaalhuur (... en ik ben vast nog wel iets vergeten) ziet het er niet naar uit dat we er de komende jaren ook maar 1 cent aan zullen verdienen. Maar ja, het is een hobby, en hobbies kosten nu eenmaal geld. Vandaar mijn opmerking dat we geen graantje mee willen pikken.

Je hanteert (terecht) normale slijter marges. En er zijn zelfs slijters met lagere marges. Voor al die slijters is het wel degelijk gewoon inkomen. Ze moeten immers ook eten. Vind het volstrekt logisch hoor dat je met die marges werkt. Denk ook dat het anders moeilijk wordt om flessen geleverd te krijgen. Snap dat het (vooralsnog?) hobby is, maar wel gewoon tegen professionele prijzen. Vandaar dat ik me niet helemaal kan vinden in je opmerking over geen graantje meepikken op je site.

Maar nogmaals: ik wens je heel veel succes. Knap dat je dit zo vanuit je hobby weet te doen. Kost een hoop tijd!
0 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel

Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”