Algemene discussie over Webshops

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Ignace
Senior
Senior

Re: Algemene discussie over Webshops

Ongelezen berichtdoor Ignace » 08 Mar 2013, 08:25

Het is alleszins in België zo dat wanneer het faillissement uitgesproken wordt de gefailleerde het beheer over al zijn goederen verliest én dit beheer in handen van een curator komt. Deze heeft beslissingsrecht over het al dan niet verderzetten van lopende contracten. Ik zit momenteel middenin deze materie via een cursus die ik volg. Als het dan aankomt op het betalen of vergoeden van de schuldeisers dan wordt er een gradatie van belangrijkheid opgesteld waarbij de fiscus steeds op de eerste plaats komt, daarna de banken, daarna leveranciers... en helemaal op het einde klanten. Als die laatsten geluk hebben krijgen ze nog iets terug, maar ze moeten zich wel als schuldeiser kenbaar maken én ik vrees dat het bedrag ook aanzienlijk genoeg moet zijn. Maar dat is dus voor België. Ik neem aan dat dit voor Nederland niet veel verschillen zal.
0 x

Otje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Otje » 08 Mar 2013, 08:30

Sukkel die man, is zo'n mooie winkel met een prachtig assortiment. :Cry
0 x
Afbeelding
I'd rather drink from the grain than the grape...

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 08 Mar 2013, 09:38

MichelC schreef:Ik zou bijvoorbeeld BVA auctions oid. in de gaten houden voor whisky op de veiling...wie weet vind je daar nog wat leuks.

Als je op "sterke drank" zoekt komt er wel wat naar boven,... (nog) geen whisky.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

MichelC
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MichelC » 08 Mar 2013, 12:00

Hij is ook nog niet online aangeboden, het is ook pas 2 dagen geleden. ze moeten eerst nog inventariseren, fotos maken, etc....geef het een paar dagen de tijd.

en af en toe even googlen en wie weet staat hij er straks tussen.
0 x

WhiteMonkey
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor WhiteMonkey » 08 Mar 2013, 13:39

MichelC schreef:Als dat te maken heeft met het faillisement, dan is dat enigzins wel te begrijpen.
Vaak is het zo dat wanneer bv. klanten een bestelling hebben geplaatst en hij word failliet verklaard, dat op dat moment alles vervalt en de curator de boel overneemt en alles wat er op dat moment in de winkel is en de bankrekening is niet meer van hem en dan kan ik me voorstellen dat mensen die wat besteld hebben zich genaait voelen, maar dat komt door het faillisement. Begrijp me niet verkeerd, maakt het niet minder vervelend.

Wat Ignace aangeeft voor Belgie geld volgens mij idd ook voor Nederland. Bij het draadje van het whiskbase forum komt naar voren dat hij een aantal buitenlandse/ of NL klanten die niet in de buurt van Groningen wonen al tijden op hun geld en/of goederen heeft laten wachten, dus ze hadden hem eigenlijk eerder voor wanprestatie moeten aanspreken.
Wat wel opvallend is, is dat hij blijkbaar een nieuwe webwinkel (in wijnen) is begonnen, terwijl deze failliet is gegaan.
0 x
Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 08 Mar 2013, 13:51

WhiteMonkey schreef:Wat wel opvallend is, is dat hij blijkbaar een nieuwe webwinkel (in wijnen) is begonnen, terwijl deze failliet is gegaan.

Wat, waar welke ? .... hoewel wijnen, dan is het hier minder relevant :Tongue
0 x

MichelC
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MichelC » 08 Mar 2013, 14:01

Kunnen we straks dit topic weer aanvullen

blijft natuurlijk nog steeds opletten, want niet alles in/tijdens een veiling bij die gasten is goedkoper....

WhiteMonkey schreef:Wat Ignace aangeeft voor Belgie geld volgens mij idd ook voor Nederland. Bij het draadje van het whiskbase forum komt naar voren dat hij een aantal buitenlandse/ of NL klanten die niet in de buurt van Groningen wonen al tijden op hun geld en/of goederen heeft laten wachten, dus ze hadden hem eigenlijk eerder voor wanprestatie moeten aanspreken.
Wat wel opvallend is, is dat hij blijkbaar een nieuwe webwinkel (in wijnen) is begonnen, terwijl deze failliet is gegaan.

Dan zou je zeggen dat hij het wist (heeft zien aankomen) en af heeft gewacht. Wat idd. niet eerlijk is.
Daar over zouden die mensen wel hun beklag kunnen doen bij de advocaat/curator.
Laatst gewijzigd door MichelC op 08 Mar 2013, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Otje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Otje » 09 Mar 2013, 10:56

De fysieke winkel zit potdicht, dikke bende daarbinnen...

Waar ik trouwens niets van snap is dit, staat in het faillisements dossier onder branche gegevens:

Groep
Groot- en detailhandel; reparatie van auto’s

Hoofdcode
Detailhandel (niet in auto’s)

Vreemd toch!
Zou het kunnen zijn dat hij bij KvK staat ingeschreven als reparateur? Om zo accijns te ontduiken? Als dat zo is, is hij waarschijnlijk failliet verklaart wegensr belastingontduiking...Zo ja, dan maken eventuele claims van consumenten totaal geen kans.
0 x
Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Slijterij wijnhandel Menno Boorsma

Ongelezen berichtdoor Piet » 10 Apr 2013, 14:16

Iemand hier ervaring mee ... in de afgelopen maanden dan wel ?

Slijterij wijnhandel Menno Boorsma, Amsterdam www.werelddranken.nl

Ik krijg geen reactie op het contactformulier en ook niet op email.
0 x

WhiteMonkey
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Slijterij wijnhandel Menno Boorsma

Ongelezen berichtdoor WhiteMonkey » 10 Apr 2013, 16:20

Piet schreef:Iemand hier ervaring mee ... in de afgelopen maanden dan wel ?

Slijterij wijnhandel Menno Boorsma, Amsterdam www.werelddranken.nl

Ik krijg geen reactie op het contactformulier en ook niet op email.

Al weer meer dan een jaar geleden hebben wij hem gebeld met de vraag of hij nog de beschikking had over Ledaig NAS of Ledaig 7 (die toen en nog steeds op zijn site staan - maar niet meer beschikbaar waren) en toen werd er gewoon opgenomen. Maar de site is in elk geval dus niet up to date.
0 x
Afbeelding

Jorrit
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Jorrit » 19 Apr 2013, 17:27

Nounou, ik stuit nu per toeval op dit topic.

HEEL vreemd dat ik nu lees dat Pat failliet is.. Ik loop er elke dag langs en kijk elke dag of de winkel alweer open is.. Inderdaad de winkel is al een dikke maand gesloten. Ik weet het maar aan privé omstandigheden..

Leuk om te melden is dat ik al een maand of 2 wacht op een bestelling van bieren die hij geplaatst zou hebben bij Bier&Co. Heb niet betaald gelukkig.
0 x

Otje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Otje » 19 Apr 2013, 17:56

Bier&co? Zelf bestellen:

http://www.bierenzo.nl/

Brouwerij de Molen heeft trouwen ook een webwinkel nu :bigsmile

http://www.demolenbeershop.com/
0 x
Afbeelding

Jorrit
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Jorrit » 19 Apr 2013, 18:04

Ik weet het, alleen hebben ze daar liever dat je 6 flesjes of veelvouden daarvan per keer afneemt. Eerder kocht ik bij Pat wel eens wat van Brewdog of Great Divide, maar dat gaat dus niet meer gebeuren..
Moet wel zeggen dat ik de laatste tijd nooit van dichtbij de winkel in heb gekeken, zag op een afstandje de tralies dichtzitten en liep maar door.

Ik weet het van de de Molen webshop :goedgedaan Wel duur hoor!

Als je een keer in Utrecht bent is Berts Bierhuis zeker de moeite waard, zit aan de Oudegracht. Het assortiment is redelijk maar, de prijzen zijn :duimop Struise Pannepot voor 1,60 euro, De Molen H&V, Rasputin e.d. 3,50 euro :D
0 x

Otje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Otje » 19 Apr 2013, 18:11

3,50 voor Rasputin en Hel&Verdoemenis? Meen je niet. 33cl?
0 x
Afbeelding

Jorrit
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Jorrit » 19 Apr 2013, 18:40

Dat is nu zo een halfjaar geleden dat ik er voor het laatst ben geweest, weet niet hoe het nu met de prijzen zit hoor.. Het is in elk geval de goedkoopste bierwinkel waar ik tot nu toe ben geweest. Ze hadden toentertijd (ben er twee keer vrij kort na elkaar geweest) geen Mikkeller en dergelijke, maar wel bijna de hele range van Left Hand, Flying Dog, BrewDog en iets van 10 soorten bier van de Molen. Volgens mij ging zelfs de Kopi Loewak van de Molen voor 3,50.. Ze hadden toen geen exclusieve BA edities, maar volgens mij is werkelijk alles bestelbaar -> bertsbierhuis@paniekeren.nl :bigsmile

Moet er maar weer eens een keer heen :lol:

Is trouwens gewoon 33cl :Tongue
0 x

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”