Kilkerran (incl. "Work in progress")

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Gebruikersavatar
cor0566
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1258
Lid geworden op: 29 Mei 2016, 18:58
Locatie: Noord Limburg

Re: Kilkerran (incl. "Work in progress")

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 11 Apr 2022, 09:55

Kl36 schreef:Goedemorgen al vele retailers mogen benaderen maar geen geluk. :Cry

Heeft er iemand van jullie de gouden tip :respect


@metoo
0 x

Sander79
Senior
Senior
Berichten: 386
Lid geworden op: 02 Nov 2019, 10:15

Re: Kilkerran (incl. "Work in progress")

Ongelezen berichtdoor Sander79 » 11 Apr 2022, 09:59

Casketje schreef:Vandaag als bij wonder aan een fles Kilkerran 8 Port geraakt via een retailer met een hart voor de liefhebber - lang verhaal kort heb ik het geluk gehad amper €54 voor de fles te hebben betaald, dus maar meteen geplopt om de beste man ook eens te laten proeven. Eerste indrukken zijn zeer positief, het is één van de betere port gerijpte whiskies die ik al heb gehad en voor mij heel persoonlijk viel hij beter in de smaak dan de zeer befaamde 8 sherry batch van enkele jaren terug. Als je dan nog eens beseft dat deze amper 8 jaar oud is kan je enkel de kwaliteit van het distillaat en de gebruikte vaten appreciëren.


Goed te horen dat het in deze tijden nog mogelijk is dat dergelijke fomo-flessen zelfs nog onder RRP worden verkocht :respect

En nog mooier natuurlijk dat de inhoud bevalt.
1 x

green-hornet
Senior
Senior
Berichten: 136
Lid geworden op: 12 Nov 2020, 16:52

Re: Kilkerran (incl. "Work in progress")

Ongelezen berichtdoor green-hornet » 15 Apr 2022, 07:09

Ik heb meer moeite om de kilkerran 8 port te kunnen bemachtigen dan de SB LB 10 '22 :HitHead ..... waar gaat het heen :o haha
0 x

Sander79
Senior
Senior
Berichten: 386
Lid geworden op: 02 Nov 2019, 10:15

Re: Kilkerran (incl. "Work in progress")

Ongelezen berichtdoor Sander79 » 15 Apr 2022, 07:30

Klopt, maar als je wilt ruilen dan hoor ik het wel :D
1 x

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4858
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Kilkerran (incl. "Work in progress")

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 15 Apr 2022, 08:51

Sander79 schreef:
Rien68 schreef:
DvdB schreef:€ 65,- schoon aan de haak :Proost


Beter. Ik had rond €70-75 gehoord


Dat zou wel een aanzienlijke prijsstijging zijn t.o.v. batch 5. Laten we hopen dat dit niet de ‘standaard’ zal zijn die meeste slijters gaan aanhouden. Vind 60-65 euro wel genoeg voor een 8 jaar oude CS.


Kennelijk is je ontgaan dat de wereld sinds bacth 5 nogal is veranderd? Brexit en er schijnt in de Oekraïne ook wat aan de gang te zijn. :HitHead Dus een prijsstijging van een tientje is helemaal niet raar (een lege fles kost al het dubbele, het label het drievoudige, transport factor 5) en heeft niks te maken met 'een standaard die de meeste slijters aan gaan houden'. Een slijter met liefde voor z'n vak en respect voor zijn klanten gaat niet ineens z'n normale marge calculeren + een tientje onder het mom 'help de slijter de winter door'.
Valt me op dat er met prijsstijgingen nogal gemakkelijk naar de slijters wordt gewezen, wellicht zonder na te denken?
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Sander79
Senior
Senior
Berichten: 386
Lid geworden op: 02 Nov 2019, 10:15

Re: Kilkerran (incl. "Work in progress")

Ongelezen berichtdoor Sander79 » 15 Apr 2022, 09:13

Oogadal schreef:
Sander79 schreef:
Rien68 schreef:
Beter. Ik had rond €70-75 gehoord


Dat zou wel een aanzienlijke prijsstijging zijn t.o.v. batch 5. Laten we hopen dat dit niet de ‘standaard’ zal zijn die meeste slijters gaan aanhouden. Vind 60-65 euro wel genoeg voor een 8 jaar oude CS.


Kennelijk is je ontgaan dat de wereld sinds bacth 5 nogal is veranderd? Brexit en er schijnt in de Oekraïne ook wat aan de gang te zijn. :HitHead Dus een prijsstijging van een tientje is helemaal niet raar (een lege fles kost al het dubbele, het label het drievoudige, transport factor 5) en heeft niks te maken met 'een standaard die de meeste slijters aan gaan houden'. Een slijter met liefde voor z'n vak en respect voor zijn klanten gaat niet ineens z'n normale marge calculeren + een tientje onder het mom 'help de slijter de winter door'.
Valt me op dat er met prijsstijgingen nogal gemakkelijk naar de slijters wordt gewezen, wellicht zonder na te denken?


Met mijn reactie doel ik niet op de slijters die extra vragen vanwege je genoemde redenen, want dat is logisch en vind ik ook niet meer dan terecht, maar op de slijters die meeliften met de hype of die andere slijters volgen die secundaire markt prijzen aanhouden. Als ik dezelfde fles voor €53 en tegelijkertijd >€99,95 aangeboden zie worden dan is dat verschil m.i. niet alleen maar vanwege de veranderingen in de wereld.
1 x

Implar
Senior
Senior
Berichten: 179
Lid geworden op: 27 Nov 2012, 19:59
Locatie: Gistel

Re: Kilkerran (incl. "Work in progress")

Ongelezen berichtdoor Implar » 15 Apr 2022, 09:27

In België heb ik hem nog niet zien passeren. Gisteren gelukkig wel in Nederland zowel de port als sherry aan de haak kunnen slaan voor 60,99/stuk. Lijkt me een héél faire prijs. :Proost

EDIT: Om PM's te vermijden, het waren ook de laatste flessen.
0 x

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4858
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Kilkerran (incl. "Work in progress")

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 15 Apr 2022, 12:37

@Sander; check, eens. Maar ik denk dat die paar slijters die zelf flippers zijn er niet toe moeten leiden dat de hele beroepsgroep er in betrokken wordt.

We kunnen ook voortaan flippende slijters gaan duiden als ‘slippers’…? :lol:
7 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3043
Lid geworden op: 16 Dec 2015, 01:03
Locatie: Breda

Re: Kilkerran (incl. "Work in progress")

Ongelezen berichtdoor Dre » 15 Apr 2022, 13:19

Oogadal schreef:We kunnen ook voortaan flippende slijters gaan duiden als ‘slippers’…? :lol:

Oh wauw! Zo simpel en voor de hand liggend eigenlijk, en door zijn eenvoud gelijk ook geniaal! Wat mij betreft houden we die erin :P
1 x

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Kilkerran (incl. "Work in progress")

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 15 Apr 2022, 17:14

Dre schreef:
Oogadal schreef:We kunnen ook voortaan flippende slijters gaan duiden als ‘slippers’…? :lol:

Oh wauw! Zo simpel en voor de hand liggend eigenlijk, en door zijn eenvoud gelijk ook geniaal! Wat mij betreft houden we die erin :P

Een dikke vette +1 :bigsmile Geniale naam!
0 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Nickolaas
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1929
Lid geworden op: 11 Mar 2014, 22:29
Locatie: Midden-Limburg

Re: Kilkerran (incl. "Work in progress")

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 15 Apr 2022, 18:00

Weet iemand nog de nieuwe Kilkies 8 CS staan voor oké prijzen?
0 x
Afbeelding

green-hornet
Senior
Senior
Berichten: 136
Lid geworden op: 12 Nov 2020, 16:52

Re: Kilkerran (incl. "Work in progress")

Ongelezen berichtdoor green-hornet » 15 Apr 2022, 19:55

Geloof mij maar...... die zijn er niet meer :HitHead
0 x

brayen27
Senior
Senior
Berichten: 246
Lid geworden op: 17 Jun 2017, 22:19

Re: Kilkerran (incl. "Work in progress")

Ongelezen berichtdoor brayen27 » 15 Apr 2022, 20:51

Nickolaas schreef:Weet iemand nog de nieuwe Kilkies 8 CS staan voor oké prijzen?


Kansloos, ben 5 dagen opzoek :Cry
0 x

Demas
Senior
Senior
Berichten: 317
Lid geworden op: 07 Okt 2018, 00:00

Re: Kilkerran (incl. "Work in progress")

Ongelezen berichtdoor Demas » 16 Apr 2022, 01:35

green-hornet schreef:Geloof mij maar...... die zijn er niet meer :HitHead

Vandaag allebei gekocht in winkel aan 62€ de fles..
Stond wel maar van elk 1 in de schap maar kans is er dat er nog 'achter in' staan.
0 x

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3980
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Kilkerran (incl. "Work in progress")

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 16 Apr 2022, 03:58

Sander79 schreef:Met mijn reactie doel ik niet op de slijters die extra vragen vanwege je genoemde redenen, want dat is logisch en vind ik ook niet meer dan terecht, maar op de slijters die meeliften met de hype of die andere slijters volgen die secundaire markt prijzen aanhouden. Als ik dezelfde fles voor €53 en tegelijkertijd >€99,95 aangeboden zie worden dan is dat verschil m.i. niet alleen maar vanwege de veranderingen in de wereld.
De slijter die mij onlangs de SB 10 heeft verkocht voor iets meer dan 50 euro vertelde mij dat zijn inkoopprijzen iets omhoog waren gegaan, maar er geen reden was voor de soms idiote prijzen die elders werden gevraagd, anders dan schaarste en de premie die daar op kan worden gezet.
Dat was niet alleen met whisky, ook met sommige merken cognac, champagne en exclusieve wijnen was dit het geval.

We hadden het ook nog even over goede alternatieven, rum en jenevers. Daar is nog steeds goede kwaliteit voor goede prijzen te koop.

Neemt niet weg dat Edwin ook gelijk heeft met zijn prijsstijgingen voor flessen etiketten en alle andere onderdelen in de keten. Die moeten ook worden terugverdiend. Een goed ondernemer anticipeert hier ook op, hij moet immers ook weer inkopen.

Geruststellend is dat onze laatste aanbestedingen voor asfaltwerken zijn meegevallen. Weliswaar boven de raming, maar niet zo extreem als een paar weken geleden verwacht. Hopelijk is de trend gebroken.
2 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"


Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten