Mortlach expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Gebruikersavatar
Mermur
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2021
Lid geworden op: 09 Feb 2014, 18:28
Locatie: Nijmegen
Contact:

Re: Mortlach expressies

Ongelezen berichtdoor Mermur » 08 Feb 2021, 14:42

Nickolaas schreef:Ik ben even benieuwd of die Mortlach Sherry Beast VM nog voldoende van het karakter van de distilleerderij in zich heeft, of dat het meer één van de vele Glen Sherries is die we de laatste tijd zien?


Dat laatste.
2 x
Afbeelding

Nickvanderlinde298
Senior
Senior
Berichten: 154
Lid geworden op: 31 Okt 2019, 14:53

Re: Mortlach expressies

Ongelezen berichtdoor Nickvanderlinde298 » 08 Feb 2021, 14:45

Nickolaas schreef:Ik ben even benieuwd of die Mortlach Sherry Beast VM nog voldoende van het karakter van de distilleerderij in zich heeft, of dat het meer één van de vele Glen Sherries is die we de laatste tijd zien?

Who helps me out?


Sample gescoord op dit forum, niet slecht maar na de Mortlach Range Share van Roelof kon ik deze daar niet tussen plaatsen.
1 x

Nickolaas
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1930
Lid geworden op: 11 Mar 2014, 22:29
Locatie: Midden-Limburg

Re: Mortlach expressies

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 08 Feb 2021, 14:59

Dank voor de reacties, Rob en Nick!
0 x
Afbeelding

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2000
Lid geworden op: 05 Aug 2015, 14:18

Re: Mortlach expressies

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 11 Jun 2021, 11:28

Hoeraaaa, de prijzen zakken van vaatje 426: https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... ch-1987-gm :gnif
Heb hem een paar weken geleden voor 850 eurootjes aangeboden gekregen. Dat blijkt op dit moment nog te hoog te zijn.
Zal eens zien of er nog meer in zit :D
1 x

Gebruikersavatar
Mermur
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2021
Lid geworden op: 09 Feb 2014, 18:28
Locatie: Nijmegen
Contact:

Re: Mortlach expressies

Ongelezen berichtdoor Mermur » 11 Jun 2021, 14:03

sch@ker schreef:Zal eens zien of er nog meer in zit :D


Ja, als de prijzen met €25 per dag blijven dalen, dan zitten we over ruim twee weken weer op de prijs van #425 uit 2018. ;)
2 x
Afbeelding

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2000
Lid geworden op: 05 Aug 2015, 14:18

Re: Mortlach expressies

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 11 Jun 2021, 14:20

Ja, die rekensom kon ik nog net maken :P
Maar het lijkt er opdat de rek er uit is. Althans op dit moment.
Wat zeg ik nu toch, oooh nee, van der Boog gooit er nog een eurootje af https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... ch-1987-gm :hoera
0 x

Gebruikersavatar
Mermur
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2021
Lid geworden op: 09 Feb 2014, 18:28
Locatie: Nijmegen
Contact:

Re: Mortlach expressies

Ongelezen berichtdoor Mermur » 11 Jun 2021, 15:12

Alle gekheid op een stokje: ik vermoed dat we onze boze blikken toch primair op Gordon & MacPhail moeten richten.
0 x
Afbeelding

MikerG
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 829
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 13:31

Re: Mortlach expressies

Ongelezen berichtdoor MikerG » 11 Jun 2021, 15:43

sch@ker schreef:Ja, die rekensom kon ik nog net maken :P
Maar het lijkt er opdat de rek er uit is. Althans op dit moment.
Wat zeg ik nu toch, oooh nee, van der Boog gooit er nog een eurootje af https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... ch-1987-gm :hoera


alles voor de goedkoopste WB link... nou ja, goedkoop..... minst achterlijk dure in dit geval :gnif
2 x
Afbeelding

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2000
Lid geworden op: 05 Aug 2015, 14:18

Re: Mortlach expressies

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 11 Jun 2021, 17:12

Mermur schreef:Alle gekheid op een stokje: ik vermoed dat we onze boze blikken toch primair op Gordon & MacPhail moeten richten.


Dat lijkt me correcte aanvulling Rob.
Ik hoor zojuist, van de slijter, die mij dit flesje voor 850 aanbood, dat dit aanbod (zelfs ver) beneden zijn normale marge ligt en dat hij wat de prijs betreft afhankelijk is van de importeur.
Dit is overigens geen slijter in Nederland maar dit zal hier vermoedelijk wel niet anders zijn. Dan gaat een verdere prijsverlaging dus ten koste van de marge van de slijter......
Stel dat deze marge 50% bedraagt, dan wordt deze Mortlach grosso modo voor 450.00 ingekocht en dat was de retail prijs in de 2e helft 2018 voor de 1987/1988'ers, casks strength flesjes van Gordon & MacPhail. Mocht dit kloppen (dus mogelijk wat kort door de bocht gesteld), dan heb ik vooralsnog weinig medelijden met onze retailers.
Maar ja, dit is natuurlijk luchtfietserij en bovendien een reactie van een consument, tevens gefrustreerd konijn :D
Laatst gewijzigd door sch@ker op 13 Jun 2021, 10:53, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x

Gebruikersavatar
Tom2
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2154
Lid geworden op: 02 Dec 2014, 18:39
Locatie: Turnhout

Re: Mortlach expressies

Ongelezen berichtdoor Tom2 » 12 Jun 2021, 01:28

sch@ker schreef:Hoeraaaa, de prijzen zakken van vaatje 426: https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... ch-1987-gm :gnif
Heb hem een paar weken geleden voor 850 eurootjes aangeboden gekregen. Dat blijkt op dit moment nog te hoog te zijn.
Zal eens zien of er nog meer in zit :D
:HitHead
0 x
Afbeelding

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 1171
Lid geworden op: 11 Nov 2015, 11:47
Contact:

Re: Mortlach expressies

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 13 Jun 2021, 00:12

Ik heb op dit moment de minst dure shoplink en eerder deze week de prijs bijgesteld. Dat heeft geen fluit te maken met de goedkoopste te willen zijn, maar alles met de inkoopprijs. Ik kreeg een hogere prijs door (en daarvoor online gezet) dan later op de factuur stond. Daarop de prijs bijgesteld.

Dan de bedragen die ik voorbij zie komen; het komt nog niet in de buurt. Dan zou ik van het verschil nog eens met mijn vrouw uit eten kunnen, en dan niet bij de Bikkel Beer. Dat speculeren over prijzen heeft niet heel veel zin zolang het bij gissen en "van horen zeggen" blijft. Bij marges van 50% op whisky zou ik me de ballen uit de broek lachen en volgend jaar met pensioen gaan. Maar helaas, zo hoog zijn de marges niet (google even, je vindt zo de normale marges), moet ik nog aardig wat jaren (met veel plezier) doorwerken en kom ik niet verder dan 2 weken vakantie.
Dus helaas, de prijsverhoging komt iig niet bij de slijter terecht. Waar wel? Geen idee, ga niet speculeren, weet alleen wat er op mijn factuur staat.
12 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Tomintoul
Senior
Senior
Berichten: 201
Lid geworden op: 25 Aug 2019, 21:28

Re: Mortlach expressies

Ongelezen berichtdoor Tomintoul » 14 Jun 2021, 10:38

sch@ker schreef:
Mermur schreef:Alle gekheid op een stokje: ik vermoed dat we onze boze blikken toch primair op Gordon & MacPhail moeten richten.


Dat lijkt me correcte aanvulling Rob.
Ik hoor zojuist, van de slijter, die mij dit flesje voor 850 aanbood, dat dit aanbod (zelfs ver) beneden zijn normale marge ligt en dat hij wat de prijs betreft afhankelijk is van de importeur.
Dit is overigens geen slijter in Nederland maar dit zal hier vermoedelijk wel niet anders zijn. Dan gaat een verdere prijsverlaging dus ten koste van de marge van de slijter......
Stel dat deze marge 50% bedraagt, dan wordt deze Mortlach grosso modo voor 450.00 ingekocht en dat was de retail prijs in de 2e helft 2018 voor de 1987/1988'ers, casks strength flesjes van Gordon & MacPhail. Mocht dit kloppen (dus mogelijk wat kort door de bocht gesteld), dan heb ik vooralsnog weinig medelijden met onze retailers.
Maar ja, dit is natuurlijk luchtfietserij en bovendien een reactie van een consument, tevens gefrustreerd konijn :D



Uw gebeden zijn verhoord. Nu in de aanbieding voor “slechts” € 772: https://www.passievoorwhisky.nl/nl/scho ... 1-426.html
1 x

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2000
Lid geworden op: 05 Aug 2015, 14:18

Re: Mortlach expressies

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 14 Jun 2021, 11:12

jaja, zie het ook zojuist en nog wel van ene SvdB, waar doet ie het van---------------> :D
Hier zit meer in mensuuuuh :hoera
PS Ik vermoed dat (wie het ook is) simpelweg wordt gedacht: "We proberen gewoon wat een gek er voor geeft, zien waar het schip strandt en stellen vervolgens de prijs bij..." . Maar ook dit is natuurlijk luchtfietserij :bigsmile
En persoonlijk gesproken kan ik hier nog aan toevoegen, dat ik eenvoudigweg weiger om aan deze extreme verkoop praktijken mee te doen. Ik vind het ronduit schandalig en niet omdat ik het niet kan betalen of zo. Men zal zich moeten realiseren, dat de lol er voor sommigen onder ons afgaat en met deze hobby stoppen.
En last but not least: een goede naam komt te voet en gaat te paard...Of dat een prijs is die "men" wil betalen....?
De toekomst zal het leren. :hoedaf
0 x

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 1171
Lid geworden op: 11 Nov 2015, 11:47
Contact:

Re: Mortlach expressies

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 14 Jun 2021, 19:39

De aanbieding bij Stefan komt omdat ze vandaag 9 jaar bestaan en daarom op alle dranken de korting bieden. Heeft dus niets specifieke met deze Mortlach van doen.

Ik weet wat deze fles inkoop kost, heb 'm tenslotte ook echt zelf ingekocht. Deze fles is niet anders gecalculeerd dan andere flessen. Procentueel verdien ik aan deze dus hetzelfde als aan een Springbank 10 of een Glen Moray port cask finish.
Het idee dat de prijs is vastgesteld op "wat de gek er voor geeft, begint dan bij de bron. En met een product dat in '87 is gestookt en nu pas te gelden wordt gemaakt, is dat tot op zekere hoogte waar. Geldt niet alleen voor deze, maar voor alle, maar zeker de oudere whisky's. Het is wat de markt wil betalen. Het zijn net huizen. Paar jaar geleden was mijn huis minder dan de helft waard vergeleken met wat er nu hier wordt betaald. Het huis is niet groter of mooier geworden, het is wat de markt (en die is hier wel gek geworden) wil betalen.
5 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2000
Lid geworden op: 05 Aug 2015, 14:18

Re: Mortlach expressies

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 14 Jun 2021, 21:59

Ik houd mijn hypothese staande.
Als een van de Nederlandse slijters uit het rijtje op WB mij dit flesje aanbiedt voor €925.00 en even later daar op Wb ca € 60.00 onder zit, dan is er in mijn ogen meer aan de hand dan een vergissing ivm een inkoopfactuur, of een feestje en als dit al zo is, is er kennelijk sprake van meerdere vergissingen en meerdere feestjes......
Het spijt me maar ik kan er vooralsnog niets anders van maken, dan wat ik eerder opmerkte over dit onderwerp.
Wordt vervolgd...? :D
1 x


Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten