Bunnahabhain expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Wouterk
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 830
Lid geworden op: 24 Jan 2016, 01:03
Locatie: Eindhoven

Re: Bunnahabhain expressies

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 08 Nov 2022, 21:46

whisky4wood schreef:
Reichenbach schreef:
Cask1988 schreef:…De mysterieuze Schone Schotse…
Haar hand nog glimmend van het vet.

Je hebt je roeping misgelopen.


Kennen wij niet dat liedje..
Ik heb een potje met vet, ik heb een potje met vet, al op de tafel gezet, ik heb een potje, potje, potje veeeet al op de tafel gezet.

Vanavond maar een borrel en daarna een potje met vet…


Ik houd t gewoon bij oerdegelijke vaseline. Vanavond. Wacht, wacht. Teveel info. f*!k it. Bunna is over t algemeen prima !
1 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3982
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Bunnahabhain expressies

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 14 Nov 2022, 21:28

Interessant:
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Ms2213
Actief lid
Actief lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 Jan 2023, 03:09

Re: Bunnahabhain expressies

Ongelezen berichtdoor Ms2213 » 30 Jan 2023, 23:56

Weet iemand toevallig of de Bunna 12 cask strength 2022 ook naar NL komt? Zo ja, enig idee hoelang dit duurt?

Ik kan ‘m bestellen via de distillerij website maar is toch fijner om gewoon in NL te bestellen, mits de prijs redelijk overeen komt.

Groet, Marcus
0 x

green-hornet
Senior
Senior
Berichten: 136
Lid geworden op: 12 Nov 2020, 16:52

Re: Bunnahabhain expressies

Ongelezen berichtdoor green-hornet » 31 Jan 2023, 10:02

Ms2213 schreef:Weet iemand toevallig of de Bunna 12 cask strength 2022 ook naar NL komt? Zo ja, enig idee hoelang dit duurt?

Ik kan ‘m bestellen via de distillerij website maar is toch fijner om gewoon in NL te bestellen, mits de prijs redelijk overeen komt.

Groet, Marcus


Volgens mij niet.
Ben ook al een tijdje aan het kijken.
0 x

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2490
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: Bunnahabhain expressies

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 31 Jan 2023, 10:17

De vorige kwam ook alleen in UK en in Duitsland uit.
Als je alle gezeur met invoer/tax e.d. wil voorkomen zou ik bij een Duitse webshops zoeken als ik jou was.
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3982
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Bunnahabhain expressies

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 31 Jan 2023, 19:11

green-hornet schreef:Volgens mij niet.
Slijter Jelle vertelde mij ook dat hij niet in Nederland uit kwam.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Gebruikersavatar
RolfvanderSteen
Senior
Senior
Berichten: 151
Lid geworden op: 14 Jan 2017, 18:28

Re: Bunnahabhain expressies

Ongelezen berichtdoor RolfvanderSteen » 01 Feb 2023, 03:31

Ik heb mij door Cor (van VinABC, ook hier op het forum) laten vertellen dat het een UK only release is.
0 x
Afbeelding Afbeelding

Ms2213
Actief lid
Actief lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 Jan 2023, 03:09

Re: Bunnahabhain expressies

Ongelezen berichtdoor Ms2213 » 05 Feb 2023, 23:03

Fat Bastard! schreef:De vorige kwam ook alleen in UK en in Duitsland uit.
Als je alle gezeur met invoer/tax e.d. wil voorkomen zou ik bij een Duitse webshops zoeken als ik jou was.



Volgens hun website regelen ze de importkosten bij het afrekenen. Het zit in de prijs inbegrepen.

Er was nog gratis shipping vanaf 150 pond maar zo’n fles is 80. En om direct 2 te nemen… haha. Verder ook niets op de website wat niet al te duur is om over die grens te gaan, maar goed. Misschien over een maandje weer
0 x

Roelof
Senior
Senior
Berichten: 273
Lid geworden op: 03 Mei 2020, 10:58

Re: Bunnahabhain expressies

Ongelezen berichtdoor Roelof » 06 Feb 2023, 20:00

Als de uiteindelijke prijs 80 pond is (90 euro) dan ben je die tweede fles zo kwijt hier op het forum:-)
Maar ben er bang voor dat de kosten wel wat hoger zullen uitvallen.

Hier overigens ook een erg enthousiaste review van de cs van 2022;
1 x

Gebruikersavatar
Casketje
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 623
Lid geworden op: 02 Jan 2018, 12:51
Locatie: Gent

Re: Bunnahabhain expressies

Ongelezen berichtdoor Casketje » 06 Feb 2023, 21:03

Ik ben misschien één van de weinigen op dit forum die hier een fles van heeft (het voordeel van een appartement in Schotland te hebben) en het is best wel een leuke whisky, maar ik snap al die mega reviews en scores niet echt.. toegegeven ik heb de 2021 nooit geproefd dus het kan wel een verbetering zijn, maar van Bunna zelf vind ik maar weinig terug; en het is zo'n mooi profiel dat het spijtig is dat het zo overwelmd is door de donkere, zoete sherry. Opnieuw: best wel lekker maar ik mis diepgang en complexiteit. Meer nog: ik heb 'm gekocht omdat een webshop 15% korting gaf op hun assortiment, en ik ben blij dat ik er "maar" een £60 voor betaald heb. Voor dat geld best weg te drinken maar als ik hier zie dat mensen overwegen 'm voor £80 op de site van Bunna te kopen, exclusief verzendkosten en exclusief pakweg nog een derde extra aan inklaringskosten dan zou ik m'n geld toch in een ander flesje stoppen dat hier wél vlot te verkrijgen is.
7 x

Epkeizer
Actief lid
Actief lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 Jan 2023, 00:18
Locatie: Fluitenberg/Hoogeveen

Re: Bunnahabhain expressies

Ongelezen berichtdoor Epkeizer » 09 Feb 2023, 10:29

Ik heb hem hier ook in de kast staan, helaas nog niet geproefd. Staan hier momenteel meer dan 50 flessen open, dus deze mag nog even zn beurt afwachten (als ik me tenminste in kan blijven houden)

Ik heb al een paar keer wat direct bij Bunna besteld en dat gaat prima. Levering binnen een paar dagen en de prijs die je bij hun betaald is incl alle accijns/belasting, whatever.
2 x

Ms2213
Actief lid
Actief lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 Jan 2023, 03:09

Re: Bunnahabhain expressies

Ongelezen berichtdoor Ms2213 » 14 Feb 2023, 00:38

Roelof schreef:Als de uiteindelijke prijs 80 pond is (90 euro) dan ben je die tweede fles zo kwijt hier op het forum:-)
Maar ben er bang voor dat de kosten wel wat hoger zullen uitvallen.

Hier overigens ook een erg enthousiaste review van de cs van 2022;


Thanks! Deze had ik idd ook gezien! Heb veel goeie dingen erover gelezen. Ik vond de 2021 ook lekker en ben fan van de reguliere 12.

Over de 2e fles gesproken, ik zit nog lang niet op het vereiste aantal posts om te verkopen. En weet niet of ik dat zou doen als het echt zo lekker is :lol:
Over de kosten, de distillerij zegt zelf op de website dat de taxes voor de meeste EU landen bij de prijs zitten inbegrepen. Een groot bedrijf zal dit niet zomaar zeggen en het niet doen. Hoop ik dan ;) . Zijn een paar landen waarbij ze geen import taxes kunnen regelen maar NL staat niet in dat rijtje
0 x

Ms2213
Actief lid
Actief lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 Jan 2023, 03:09

Re: Bunnahabhain expressies

Ongelezen berichtdoor Ms2213 » 14 Feb 2023, 00:40

Epkeizer schreef:Ik heb hem hier ook in de kast staan, helaas nog niet geproefd. Staan hier momenteel meer dan 50 flessen open, dus deze mag nog even zn beurt afwachten (als ik me tenminste in kan blijven houden)

Ik heb al een paar keer wat direct bij Bunna besteld en dat gaat prima. Levering binnen een paar dagen en de prijs die je bij hun betaald is incl alle accijns/belasting, whatever.


Vraagje aangezien je ervaring hebt. Zijn hun warehouse 9 bottles ook op voorraad? Ik kijk al een tijdje en ze zijn altijd uitverkocht

En heb je verder wat interessant gekocht via de distillery dat je wel geopend hebt en evt zou aanraden?
0 x

Epkeizer
Actief lid
Actief lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 Jan 2023, 00:18
Locatie: Fluitenberg/Hoogeveen

Re: Bunnahabhain expressies

Ongelezen berichtdoor Epkeizer » 14 Feb 2023, 01:53

Ms2213 schreef:Vraagje aangezien je ervaring hebt. Zijn hun warehouse 9 bottles ook op voorraad? Ik kijk al een tijdje en ze zijn altijd uitverkocht

En heb je verder wat interessant gekocht via de distillery dat je wel geopend hebt en evt zou aanraden?


Hallo Marcus,

Warehouse 9 bottles heb ik geen ervaring mee, ze lijken uitverkocht ja.

Ik heb van mijn laatste bestelling even m'n factuur vergeleken met de prijzen die ik in in shop zie als ik ingelogd ben. Het lijkt dus zo dat de prijzen die je ziet als je ingelogd ben als Nederlander, de prijs is incl Taxes/accijns/belastingen naar NL.

Ik heb bij Bunna ook de Cotterie 2008 Manzanila gekocht, maar deze is ook nog (even) dicht, dus daar kan ik je nog geen ervaringen over geven.

Wel heb ik dit bij Bunna gekocht en inmiddels open:
- Feis Ile 2021 Moine Bordeaux Finish 2013, fris kruidig, pittig, krachtig bommetje met vettige en branderige warme afdronk die lang op de tong blijft prikkelen.

In Nederland heb ik nog de volgende gekocht en inmiddels open :
- Feis Ile 2022 Abhainn Araig. Vol van smaak, kruidig, vettig en romig, beetje pittige afdronk. heeft zeker ook een zoetje

Daarnaast heb ik de 18Yr hier ook staan en daar geniet ik ook geregeld van, wat een fluweel-zacht heerlijk vol van smaak zoet drammetje met lange licht prikkelende afdronk is dat!!

Maar ja, smaken blijven persoonlijk......
Ennuh.... be cool on mijn 'smaaknotities' ik denk dat dit de eerste keer is dat ik het lef heb om dit zo 'openbaar' neer te gooien.
4 x

Ms2213
Actief lid
Actief lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 Jan 2023, 03:09

Re: Bunnahabhain expressies

Ongelezen berichtdoor Ms2213 » 14 Feb 2023, 18:40

Epkeizer schreef:
Ms2213 schreef:Vraagje aangezien je ervaring hebt. Zijn hun warehouse 9 bottles ook op voorraad? Ik kijk al een tijdje en ze zijn altijd uitverkocht

En heb je verder wat interessant gekocht via de distillery dat je wel geopend hebt en evt zou aanraden?


Hallo Marcus,

Warehouse 9 bottles heb ik geen ervaring mee, ze lijken uitverkocht ja.

Ik heb van mijn laatste bestelling even m'n factuur vergeleken met de prijzen die ik in in shop zie als ik ingelogd ben. Het lijkt dus zo dat de prijzen die je ziet als je ingelogd ben als Nederlander, de prijs is incl Taxes/accijns/belastingen naar NL.

Ik heb bij Bunna ook de Cotterie 2008 Manzanila gekocht, maar deze is ook nog (even) dicht, dus daar kan ik je nog geen ervaringen over geven.

Wel heb ik dit bij Bunna gekocht en inmiddels open:
- Feis Ile 2021 Moine Bordeaux Finish 2013, fris kruidig, pittig, krachtig bommetje met vettige en branderige warme afdronk die lang op de tong blijft prikkelen.

In Nederland heb ik nog de volgende gekocht en inmiddels open :
- Feis Ile 2022 Abhainn Araig. Vol van smaak, kruidig, vettig en romig, beetje pittige afdronk. heeft zeker ook een zoetje

Daarnaast heb ik de 18Yr hier ook staan en daar geniet ik ook geregeld van, wat een fluweel-zacht heerlijk vol van smaak zoet drammetje met lange licht prikkelende afdronk is dat!!

Maar ja, smaken blijven persoonlijk......
Ennuh.... be cool on mijn 'smaaknotities' ik denk dat dit de eerste keer is dat ik het lef heb om dit zo 'openbaar' neer te gooien.


Ik stel je tasting notes zeker op prijs hoor! Al is het een ‘lekker/vies’. Zolang het geen vage smws gedichten zijn is het meer dan prima :respect

De manzanilla leek me idd ook interessant! Ik zal het nog even afwachten en kijken of er binnenkort eventueel wat nieuws bijkomt.

Groet, Marcus
0 x


Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten