Talisker expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Gebruikersavatar
Ozzie
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 Dec 2011, 10:30
Locatie: Rijswijk

Talisker expressies

Ongelezen berichtdoor Ozzie » 24 Dec 2011, 23:02

Beste Whisky liefhebbers,

Wat zouden jullie doen als je in het bezit bent van een Talisker 25 years old limited edition bottled 2009?
Zou je die juist bewaren en dus niet drinken, of toch zelf drinken?

Ben benieuwd!

Groetjes en hele fijne feestdagen!
Ozzie
0 x

Gebruikersavatar
macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver
Berichten: 882
Lid geworden op: 17 Aug 2009, 09:05
Locatie: Like A Rolling Stone ...
Contact:

Re: Vraag: drinken of bewaren?

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 24 Dec 2011, 23:12

Als je van Talisker houdt, opdrinken. Bij voorkeur met een goede vriend en/of vriendin.
Als je niet van Talisker houdt, te koop zetten op het forum. Er zijn genoeg liefhebbers
voor deze whisky. :Slainte

Slainte,
MacOffringa
0 x

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: Talisker expressie. Vraag: drinken of bewaren?

Ongelezen berichtdoor Piet » 24 Dec 2011, 23:57

Gezien het aanbod en de aanbiedingen gaat dit geen verzamelobject worden (qua waardevermeerdering, of het moet de houten kist met glas zijn), dus lekker van genieten, al dan niet nog een tijdje op de plank :Slainte
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

StefanVdHeuvel
Senior
Senior
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 Nov 2011, 13:17

Re: Talisker expressie. Vraag: drinken of bewaren?

Ongelezen berichtdoor StefanVdHeuvel » 25 Dec 2011, 00:26

Piet schreef:Gezien het aanbod en de aanbiedingen gaat dit geen verzamelobject worden (qua waardevermeerdering, of het moet de houten kist met glas zijn), dus lekker van genieten, al dan niet nog een tijdje op de plank :Slainte



Dit... :p
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4882
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08

Re: Talisker expressie. Vraag: drinken of bewaren?

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 25 Dec 2011, 11:12

Ik zou hem toch niet te lang bewaren. Dit is gemaakt om van te genieten, mijn gedacht.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6756
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: Talisker expressie. Vraag: drinken of bewaren?

Ongelezen berichtdoor JayDie » 25 Dec 2011, 13:54

johan brugge schreef:Ik zou hem toch niet te lang bewaren. Dit is gemaakt om van te genieten, mijn gedacht.

evt. voor een bijzonder moment. Maar als je idd niet van Talisker / geturfd houdt verkoop hem maar door!
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gebruikersavatar
I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2550
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 17:21
Locatie: Rotterdram

Re: Vraag: drinken of bewaren?

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 25 Dec 2011, 14:04

macoffringa schreef:Als je van Talisker houdt, opdrinken. Bij voorkeur met een goede vriend en/of vriendin.
Als je niet van Talisker houdt, te koop zetten op het forum. Er zijn genoeg liefhebbers
voor deze whisky. :Slainte

Slainte,
MacOffringa


Inderdaad, Hans :)
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

Gebruikersavatar
Kay
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2390
Lid geworden op: 24 Nov 2011, 16:03
Locatie: Eys
Contact:

Re: Talisker expressie. Vraag: drinken of bewaren?

Ongelezen berichtdoor Kay » 25 Dec 2011, 14:44

Mee eens.
Dit is ook niet echt een verzamelobject, er komt elk jaar een nieuwe van uit. Heb laatst die van 2005 gekocht voor 90 euro. Dat ie na 6 jaar niet veel in prijs gestegen is (misschien zelf gedaald) zegt genoeg. Over de verzamelbaarheid wel te verstaan, niet over de kwaliteit. Qua verpakking is het overigens ook niet veel speciaals.
0 x
Afbeelding

StefanVdHeuvel
Senior
Senior
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 Nov 2011, 13:17

Re: Talisker expressie. Vraag: drinken of bewaren?

Ongelezen berichtdoor StefanVdHeuvel » 26 Dec 2011, 00:03

De gedeelde mening is hier dus: "OPDRINKEN!" :D

Klinkt lekker, 25 jaar oude Talisker! Ik ben sinds kort de gelukkige eigenaar van een fles Highland Park 25 Years Old en die bevalt me ook ge-wel-dig.

Dus Talisker 25 zal ook zalig zijn!

Veel plezier ervan!
0 x

Dropkick
Senior
Senior
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 Okt 2011, 13:25

Re: Talisker expressie. Vraag: drinken of bewaren?

Ongelezen berichtdoor Dropkick » 27 Dec 2011, 15:25

Kay schreef:Mee eens.
Dit is ook niet echt een verzamelobject, er komt elk jaar een nieuwe van uit. Heb laatst die van 2005 gekocht voor 90 euro. Dat ie na 6 jaar niet veel in prijs gestegen is (misschien zelf gedaald) zegt genoeg. Over de verzamelbaarheid wel te verstaan, niet over de kwaliteit. Qua verpakking is het overigens ook niet veel speciaals.


Volgens mij heb je er 100 voor betaald ;) Er van uit gaande dat we het over dezelfde aanbieding bij Van Zuylen hebben. Is ie al open? Ik ben tot mijn aanschaf over gegaan nadat ik bij de plaatselijke whiskyslijter een sampletje Talisker 30 heb mogen proeven. Die vond ik toch iets te ver gaan qua prijs (ik meen 270 euri) maar toen kon ik de 25 niet meer laten staan bij Van Zuylen!
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ozzie
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 Dec 2011, 10:30
Locatie: Rijswijk

Re: Talisker expressie. Vraag: drinken of bewaren?

Ongelezen berichtdoor Ozzie » 27 Dec 2011, 20:43

Allen,

Dank voor de enthousiaste reacties. Dat sluit aan bij wat ik zelf eigenlijk al van plan was, drinken. :bottomsup

Maar ik laat deze nog wel even liggen. Ik ga eerst verder met de Talisker 57° North. Als de 25 jaar oude soort van vergelijkbaar is qua smaak dan ben ik nu al blij. :duimop

Groetjes,
Ozzie
0 x

Gebruikersavatar
Kay
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2390
Lid geworden op: 24 Nov 2011, 16:03
Locatie: Eys
Contact:

Re: Talisker expressie. Vraag: drinken of bewaren?

Ongelezen berichtdoor Kay » 27 Dec 2011, 20:52

Dropkick schreef:
Kay schreef:Mee eens.
Dit is ook niet echt een verzamelobject, er komt elk jaar een nieuwe van uit. Heb laatst die van 2005 gekocht voor 90 euro. Dat ie na 6 jaar niet veel in prijs gestegen is (misschien zelf gedaald) zegt genoeg. Over de verzamelbaarheid wel te verstaan, niet over de kwaliteit. Qua verpakking is het overigens ook niet veel speciaals.


Volgens mij heb je er 100 voor betaald ;) Er van uit gaande dat we het over dezelfde aanbieding bij Van Zuylen hebben. Is ie al open? Ik ben tot mijn aanschaf over gegaan nadat ik bij de plaatselijke whiskyslijter een sampletje Talisker 30 heb mogen proeven. Die vond ik toch iets te ver gaan qua prijs (ik meen 270 euri) maar toen kon ik de 25 niet meer laten staan bij Van Zuylen!

90 dacht ik...
Nee ik laat hem nog echt even dicht, heb al drie andere Taliskers open staan. Ik probeer mezelf ertoe te dwingen om eerst eens wat andere flessen leeg te maken.
0 x
Afbeelding

Dropkick
Senior
Senior
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 Okt 2011, 13:25

Re: Talisker expressie. Vraag: drinken of bewaren?

Ongelezen berichtdoor Dropkick » 28 Dec 2011, 12:43

Kay schreef:
Dropkick schreef:
Kay schreef:Mee eens.
Dit is ook niet echt een verzamelobject, er komt elk jaar een nieuwe van uit. Heb laatst die van 2005 gekocht voor 90 euro. Dat ie na 6 jaar niet veel in prijs gestegen is (misschien zelf gedaald) zegt genoeg. Over de verzamelbaarheid wel te verstaan, niet over de kwaliteit. Qua verpakking is het overigens ook niet veel speciaals.


Volgens mij heb je er 100 voor betaald ;) Er van uit gaande dat we het over dezelfde aanbieding bij Van Zuylen hebben. Is ie al open? Ik ben tot mijn aanschaf over gegaan nadat ik bij de plaatselijke whiskyslijter een sampletje Talisker 30 heb mogen proeven. Die vond ik toch iets te ver gaan qua prijs (ik meen 270 euri) maar toen kon ik de 25 niet meer laten staan bij Van Zuylen!

90 dacht ik...
Nee ik laat hem nog echt even dicht, heb al drie andere Taliskers open staan. Ik probeer mezelf ertoe te dwingen om eerst eens wat andere flessen leeg te maken.


Ik heb er momenteel 3 dicht staan, de 18, 25 en DE. 57 north staat wel open. Verder heb ik ook te veel open - vind ik zelf. Eerst eens een paar flessen leegmaken waar een kwart of minder in zit, dat zijn er al gauw een stuk of 6,7 (waarvan helaas 3 die niet echt geweldig zijn).
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: Talisker expressie. Vraag: drinken of bewaren?

Ongelezen berichtdoor Matti » 28 Dec 2011, 13:40

Dropkick schreef:Eerst eens een paar flessen leegmaken waar een kwart of minder in zit, dat zijn er al gauw een stuk of 6,7 (waarvan helaas 3 die niet echt geweldig zijn).


Psst... die drie zijn prima materiaal om eens te experimenteren met het zelf maken van blends :)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Dropkick
Senior
Senior
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 Okt 2011, 13:25

Re: Talisker expressie. Vraag: drinken of bewaren?

Ongelezen berichtdoor Dropkick » 28 Dec 2011, 14:51

Matti schreef:
Dropkick schreef:Eerst eens een paar flessen leegmaken waar een kwart of minder in zit, dat zijn er al gauw een stuk of 6,7 (waarvan helaas 3 die niet echt geweldig zijn).


Psst... die drie zijn prima materiaal om eens te experimenteren met het zelf maken van blends :)


Ja, maar unfortunately peanutbutter zijn 2 van de 3 (goedkope) blends (Grant's en DYC) en is de derde een erg heftige Islay (Laphroaig The Ultimate Sherry Cask Strength huppeldepup). Hoe dan ook verwacht ik daar geen drinkbare mix van te maken. Die Laphroaig is trouwens niet zo heel dramatisch (het is een Laphroaig notabene) dus die krijg ik ook puur nog wel af. Die andere 2 blend ik wel met C1000 cola.
0 x
Afbeelding


Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Johanpeters en 3 gasten