Whisky Transport uit UK.

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Nickolaas
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1927
Lid geworden op: 11 Mar 2014, 22:29
Locatie: Midden-Limburg

Re: Whisky Transport uit UK.

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 05 Mei 2023, 16:28

Alweer wat wijzer: ze versturen niet...
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2474
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: Whisky Transport uit UK.

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 05 Mei 2023, 17:07

Ik weet dat de Whiskyshop Dufftown vroeger flesjes voor je meezond als je ook bij hen iets kocht.
Toen wij in 2018 daar waren hebben we een paar flessen in de winkel achter gelaten en mee laten zenden met flessen die we in hun winkel gekocht hebben (betaalden meen ik een klein bedrag voor deze service).

Later wilden we een UK exclusive bij hen laten bezorgen en door laten sturen maar toen begon Mike ineens lelijk te doen :o
Had een flinke bestelling uit hun winkel, heb die geannuleerd en sindsdien nooit meer iets bij ze gekocht.
1 x
Afbeelding

Anton
Senior
Senior
Berichten: 221
Lid geworden op: 31 Jan 2020, 22:58

Re: Whisky Transport uit UK.

Ongelezen berichtdoor Anton » 07 Mei 2023, 20:28

Zoek gewoon een vriendelijke engelsman die dit voor je even wil doorsturen, zijn er genoeg.

Het probleem met de officiële bedrijfjes die dit doen, geven de goederen altijd echt aan wat er in het pakketje zit, anders kan je al eens iets anders invullen en hopen dat je niet de volle pot betaald.
1 x

Gebruikersavatar
J23
Senior
Senior
Berichten: 164
Lid geworden op: 31 Jul 2016, 11:32
Locatie: Zaanstad

Re: Whisky Transport uit UK.

Ongelezen berichtdoor J23 » 19 Mei 2023, 10:29

Nickolaas schreef:
J23 schreef:Al eens nagedacht over forward2me? https://www.forward2me.com/
Ik heb in verschillende whiskygroepen op facebook gelezen dat dit frequent gebruikt wordt om whisky te vervoeren.

Zelf alleen geen ervaring mee helaas..


Even dit draadje reanimeren.

Heeft iemand hier ervaring met forward2me?


Toen ik dit initieel schreef had ik het nog nooit gebruikt, inmiddels 3x gebruik van gemaakt en werkte prima.
0 x

Wevermans
Actief lid
Actief lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 22 Nov 2019, 23:03

Re: Whisky Transport uit UK.

Ongelezen berichtdoor Wevermans » 08 Jun 2023, 00:03

Mocht iemand zich afvragen wat er allemaal bij het kopen van een flesje whisky bij een Schotse webwinkel komt kijken wanneer de fles 'gewoon' via DHL wordt verstuurd:

Daar ik graag deze Nc'nean botteling wilde hebben ( https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/231196/ncnean-2017-lbds ) en deze enkel in Schotse webwinkels wordt aangeboden heb ik via een chatgesprek op de website van barrelsandbotanicals.com het geregeld gekregen dat ze voorlopig eenmalig de optie versturen naar Nederland wilde faciliteren daar zij dit ook wel eens post brexit een verzending naar Europa wilden proberen.

Gekozen voor DHL express verzending (niet goedkoop 43 pond en dan mogelijk in Nederland nog invoerrechten, maar binnen 5 dagen in huis en slechts 5 pond duurder dan de economic optie). Het pakket heeft een dikke week in Aberdeen bij DHL gestaan omdat er een bepaald nummer op een document ontbrak. Dit is keurig binnen een dag door de webwinkel en hun verzender geregeld, maar bij DHL kwam de zending ten onrechte in de return to sender bak terrecht... Ook dit is netjes door de verzender glad getrokken en via Brussel is het pakket naar Amsterdam gekomen om vervolgens bij mij thuis aangeboden te worden.

Omdat volgens de DHL bezorger de geadresseerde perse de invoerrechten inclusief inklaringskosten (49 euro) moest betalen mocht mijn volwassen zoon deze niet voldoen en ging het pakket weer met DHL mee om een dag later weer aangeboden te worden.

Daar ik doorgaans doordeweeks buitenshuis werkzaam ben gebeld met DHL. De vriendelijke dame van de service desk bevestigde het feit dat enkel de geadresseerde de invoerkosten mogen betalen, maar een notitie van haar bij de bezorginstructies zou eea moeten vergemakkelijken.

En inderdaad, onder het mom van eind goed al goed, twee weken later (wat een express snelheid :P) en met meer kosten dan de botteling kost, de fles in huis.

Dit fles avontuur was leerzaam met zeer vriendelijke communicatie en veel service van de webshop, maar zo kostbaar dat ik het niet heel snel weer zal doen of t moest wel een hele bijzondere botteling zijn.
5 x

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3971
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Whisky Transport uit UK.

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 08 Jun 2023, 07:04

Gekozen voor DHL express verzending (niet goedkoop 43 pond
Als ik zo lees wat ze er allemaal voor doen is het schijntje. En het is ook nog goed gekomen.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Whisky Transport uit UK.

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 08 Jun 2023, 07:35

Reichenbach schreef:
Gekozen voor DHL express verzending (niet goedkoop 43 pond
Als ik zo lees wat ze er allemaal voor doen is het schijntje. En het is ook nog goed gekomen.

43 pond + €49 + 76 pond voor de fles. Jij vindt dat een schijntje? :Scratch het is toch te triest dat dit er allemaal voor gedaan moest worden? Ali express gaat nog sneller... En dan betaal je onderaan de streep dus even een slordige €190 voor een flesje Nc’nean van 5-6yo… tja :HitHead

Ik snap de hele actie sowieso niet eerlijk gezegd. Het forum staat vol met de post brexit horror verhalen en de kapitale bedragen die er extra moeten worden betaald. Je zou dus kunnen stellen dat je de uitkomst van de wedstrijd al wist voordat ie begonnen was, je moest die fles wel heeeeeeeeeeeuuuuuuuuul graag willen hebben wevermans :P
0 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3971
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Whisky Transport uit UK.

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 08 Jun 2023, 17:49

Cask1988 schreef:
Reichenbach schreef:
Gekozen voor DHL express verzending (niet goedkoop 43 pond
Als ik zo lees wat ze er allemaal voor doen is het schijntje. En het is ook nog goed gekomen.

43 pond + €49 + 76 pond voor de fles. Jij vindt dat een schijntje? :Scratch
Sarcasme is soms lastig over te brengen.
4 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Whisky Transport uit UK.

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 08 Jun 2023, 19:57

Reichenbach schreef:
Cask1988 schreef:
Reichenbach schreef:Als ik zo lees wat ze er allemaal voor doen is het schijntje. En het is ook nog goed gekomen.

43 pond + €49 + 76 pond voor de fles. Jij vindt dat een schijntje? :Scratch
Sarcasme is soms lastig over te brengen.

Dat blijkt :bigsmile
0 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Gebruikersavatar
Casketje
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 Jan 2018, 12:51
Locatie: Gent

Re: Whisky Transport uit UK.

Ongelezen berichtdoor Casketje » 08 Jun 2023, 22:05

Als ik dit allemaal lees moet ik misschien eens beginnen nadenken om een illegaal handeltje op te zetten en flessen mee te brengen wanneer we heen en weer tussen de UK reizen. Ik wil het gerust voor de helft van de prijzen doen die ik hierboven zie passeren. :bigsmile
0 x

andre8x8
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 524
Lid geworden op: 03 Mar 2012, 17:01

Re: Whisky Transport uit UK.

Ongelezen berichtdoor andre8x8 » 08 Jun 2023, 22:12

Casketje schreef:Als ik dit allemaal lees moet ik misschien eens beginnen nadenken om een illegaal handeltje op te zetten en flessen mee te brengen wanneer we heen en weer tussen de UK reizen. Ik wil het gerust voor de helft van de prijzen doen die ik hierboven zie passeren. :bigsmile

Kom je binnenkort nog in Yorkshire, Filey Bay?
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Casketje
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 Jan 2018, 12:51
Locatie: Gent

Re: Whisky Transport uit UK.

Ongelezen berichtdoor Casketje » 09 Jun 2023, 14:25

Nee die kant van Yorkshire komen we amper tot nooit... Meestal is de route Folkestone - Grantown-on-Spey met al dan niet een tussenstop in de Midlands (Northamptonshire).
1 x


Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten