Functie voor RSS-feed achtige lijst

Suggesties ter verbetering van website of forum kunnen hier gedaan worden. Ook zaken m.b.t. de site passen hier. Het is uiteindelijk aan de beheerder om te beoordelen en bepalen wat er wanneer wordt doorgevoerd.
JayDie
Moderator
Moderator

Functie voor RSS-feed achtige lijst

Ongelezen berichtdoor JayDie » 05 Dec 2009, 09:04

Zoals iedereen wellicht wel weet breng ik veel van m'n tijd door op het forum. Ik ga dan bijna altijd direct naar "Nieuwe berichten" om te zien wat de nieuwe berichten zijn sinds de vorige sessie.

Echter, soms komt het eens voor dat ik bijvoorbeeld eergisteren een bericht zag waar ik nog op wil reageren. Momenteel vind ik het vrij lastig te zoeken door de boomstructuur. Laatst heb ik Piet er al op gewezen om het zoeken aan te passen: eerst was het zo dat wanneer een woord 'te vaak' voor komt, er geen zoekresultaten gegeven worden. Het zoeken is nu dus zeker verbeterd ( goedgedaan ), maar ik heb nog een idee:

Het toevoegen van een RSS feed, welke bijvoorbeeld de actieve onderwerpen van de laatste week toont

Ik wil dan niet alle reacties in een RSS feed zien, maar alleen de onderwerpen waarin gereageerd is. Wanneer je alle reacties zou zien wordt de lijst erg lang. Een nieuw gestart onderwerp waarin men gelijk 10x reageert komt dan in die lijst. Dat is niet praktisch. Alleen dat nieuwe onderwerp; dat is genoeg.

Wat daarvoor moet gebeuren is een (php) pagina maken die een query uitvoert op de database, reacties ophaalt van deze week (vandaag - 7 dagen) of de 15 nieuwste onderwerpen, vervolgens daar de onderwerpen bij zoekt en dit resultaat uitspuugt in XML ala RSS. Piet, ik wil je hier wel bij helpen hoor :-) Ik ken momenteel de structuur van de database niet, maar dat komt wel goed.

Wanneer later blijkt dat er 'teveel' gereageerd wordt kun je nog besluiten om de feeds op te splitsen in categorie.

Wat vinden jullie?
Laatst gewijzigd door Piet op 05 Dec 2009, 21:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast gezien dit geen RSS Feed is
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Piet
Moderator
Moderator

Re: RSS feed

Ongelezen berichtdoor Piet » 05 Dec 2009, 15:56

JayDie schreef:Echter, soms komt het eens voor dat ik bijvoorbeeld eergisteren een bericht zag waar ik nog op wil reageren. ..........
Het toevoegen van een RSS feed, welke bijvoorbeeld de actieve onderwerpen van de laatste week toont

Ik wil dan niet alle reacties in een RSS feed zien, maar alleen de onderwerpen waarin gereageerd is. Wanneer je alle reacties zou zien wordt de lijst erg lang.

John nog even los van RSS is wat jij zoekt niet hier te vinden:
• Toon actieve onderwerpen ?
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 05 Dec 2009, 19:12

Piet schreef:Toon actieve onderwerpen ?

Hmmm... heb je een punt. Eigenlijk nooit zo bekeken. Wat doet deze optie? Onderwerpen van 'de afgelopen week' laten zien, of weer iets op basis van je sessie?

Dit is inderdaad wel al wat ik bedoel, alleen dus benieuwd naar de logica erachter: wat laat het zien (en vooral: van wanneer / op basis waarvan).
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 05 Dec 2009, 19:39

John, als het echt te doen is om een RSS feed is het een ander verhaal maar als het gaat om de listing is dit functioneel.

Onderaan de pagina van Actieve onderwerpen staat je selectie... Forums die actief zijn geweest van een dag tot alles, in stappen van dag, week maand.....

Er is qua forum settings op Admin niveau ook nog van alles aan te passen. Een aantal zaken gaat zo ver dat ik het na het gelezen te hebben nog niet snap.
Zo kun je ook aangeven of je wel of niet subforums in deze lijst wilt hebben en wel of niet nieuw toegevoegde forums als actief wilt rapporteren.

Ik laat meestal de standaard setting staan omdat er eigenlijk te veel is om op te noemen. Sommige dingen zou ik moeten testen om te zien wat de gevolgen zouden zijn.
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Re: Functie voor RSS-feed achtige lijst

Ongelezen berichtdoor JayDie » 05 Dec 2009, 20:14

Piet schreef:John, als het echt te doen is om een RSS feed is het een ander verhaal maar als het gaat om de listing is dit functioneel.

Onderaan de pagina van Actieve onderwerpen staat je selectie... Forums die actief zijn geweest van een dag tot alles, in stappen van dag, week maand.....

Jep, gezien. Niet verder dan m'n neus lang is gekeken :-P

Thanks, ik kan hier wat mee!
0 x

p_froes
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor p_froes » 07 Dec 2009, 20:05

hmmm ik gebruik altijd de actieve onderwerpen lijst, maar hij geeft nu maar 4 onderwerpen weer.
0 x
Life is too short to drink bad whisky

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 07 Dec 2009, 20:21

p_froes schreef:maar hij geeft nu maar 4 onderwerpen weer.

Pano, zoals je wellicht gezien hebt is Piet druk met een update van het forum. Er kunnen dus wat vreemde zaken verschijnen... Even afwachten dus :-)
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 07 Dec 2009, 22:53

Interessant.
Pano, het zou nu in orde moeten zijn. Althans wat de migratie betreft. Zie: viewtopic.php?f=12&t=351

Echter, in:
• Toon onbeantwoorde berichten • Toon ongelezen berichten • Toon nieuwe berichten • Toon actieve onderwerpen

• Toon ongelezen berichten is nieuw. Het lijkt echter dat • Toon actieve onderwerpen, nu anders werkt. Of dat zo hoort en wat dat is moet ik eens even gaan bekijken. Nu eerst even rust :HitHead

Gebruik voorlopig anders even de • Toon ongelezen berichten of • Toon nieuwe berichten ... of als je erachter komt hoor ik het graag....
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 08 Dec 2009, 13:42

Het blijkt dat de functie "Toon actieve onderwerpen" voorheen niet correct werkte en gisteren ná de upgrade wel.

Er waren maar enkele berichten te zien omdat voor nagenoeg alle forums "Toon active onderwerpen" uit stond.
Daardoor waren ze nu niet meer te zien, hetgeen dus correct was.

Ik heb nu voor alle forums deze opties aangezet zodat je zelf kunt bepalen of je ze van een dag, week etc. wilt zien.

En je kunt nu een ATOM-Feed gebruiken als je wilt. De meeste browsers hebben daar een plug-in voor.
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 08 Dec 2009, 14:15

Piet schreef:En je kunt nu een ATOM-Feed gebruiken als je wilt.

Piet, waar vind ik die? Ik zou ergens een linkje verwachten ofzo?
0 x

p_froes
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor p_froes » 08 Dec 2009, 14:24

Cool! Mooi werk Piet! goedgedaan

@John dit is em
feed.php
0 x
Life is too short to drink bad whisky

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 08 Dec 2009, 14:53

JayDie schreef:Piet, waar vind ik die? Ik zou ergens een linkje verwachten ofzo?
Je moet een standaard ATOM Feed-reader gebruiken.
Firefox heeft een plugin (meerdere) en dan verschijnt het Icon in Firefox toolbar en in de URL.
Hier heet het Lifebladwijzers. IK gebruik Feed Sidebar 1.4.2.

In mijn IE zie ik nu ook een Icon en daar werk het ook.

De Feed waar ik eerder naar kijk is eigenlijk zoiets maar dan wordt het onderdeel van het Forum. Na gisteren begrijp ik dat ik dat niet wil ! Maar of ik het nu handiger ga vinden ??
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 08 Dec 2009, 15:06

Piet schreef:en dan verschijnt het Icon in Firefox toolbar en in de URL.

Ja, dat is mooi :-) Ik ben geabonneerd, zie wel of ik het (veel) gebruik. Wel handig. Kan wel het bezoekersaantal omlaag brengen ;-)
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 23 Dec 2009, 13:46

Hmm... hij staat in m'n werkbalk, maar ik gebruik het eigenlijk niet. Waarom niet: er staat geen tijd / datum bij dus ik kan nog niet snel zien of er nieuwe berichten zijn.

Ik blijf naar het forum gaan...
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 23 Dec 2009, 14:49

Pas als je de feed opent kun je ook selecteren: alles, vandaag, gisteren etc.
Maar inderdaad dat kun je met de betreffende forum opties ook. Zeker nu die nieuw optie erbij staat.

Misschien is het handiger voor een i-Pod of zo. Ik gebruik het ook niet.
0 x

Terug naar “Suggesties ter verbetering van de website en het forum”