Aanpassing regels Aanbod

Suggesties ter verbetering van website of forum kunnen hier gedaan worden. Ook zaken m.b.t. de site passen hier. Het is uiteindelijk aan de beheerder om te beoordelen en bepalen wat er wanneer wordt doorgevoerd.

1)Welke reacties buiten een onderbouwde reply kunnen? 2)bumpen na 5dagen via de knop of een reply?

Peiling eindigde op 21 Mei 2018, 15:08

1) Wat maakt mij dat nu uit!
27
39%
1) Enkel een reply met links mbt op de prijs, de rest via Pb
8
11%
2) Bumpen via knop
13
19%
2) Reply
2
3%
2) Allemaal goed... BUMP
9
13%
2) Het moet gedaan zijn met dat gebump... afschaffen die handel!
11
16%
 
Totaal aantal stemmen: 70

Gebruikersavatar
fjharms
Moderator
Moderator
Berichten: 1736
Lid geworden op: 24 Mar 2016, 11:56
Locatie: regio Eindhoven

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor fjharms » 21 Aug 2018, 19:31

Zoals Bram al opmerkte, de proefperiode voor de submods is voorbij.
En als mods zijn we zeer tevreden hoe het is verlopen. Dit is te danken aan het submod-team, maar ook aan de forumleden.
Het openstellen van reacties in Aanbod heeft niet geleid tot moddergooien, wel tot een aantal goed onderbouwde reacties.
En hier en daar wel wat discussies, maar daar werd goed op gereageerd door de submods.

En te zien aan het aantal Likes op de post van Bram denk ik dat de forumleden ook wel tevreden zijn met hoe het nu gaat.

Wij hebben de submods gevraagd om na deze proefperiode door te gaan in hun functie. Zij hebben hier alle 3 positief op gereageerd.
Dus we hebben nu vaste versterking, speciaal voor moderatie in Vraag en in Aanbod.


Hartelijk dank aan Bram, Joeri en Florian, en nogmaals: Van harte welkom in het (nu vaste) submod team!
19 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2281
Lid geworden op: 14 Jul 2015, 18:51
Locatie: Hierendaar

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 28 Aug 2020, 11:06

Bram84 schreef:

Aan de forumleden. Alle reacties, voel je vrij: gelieve te plaatsen in Aanpassing regels Aanbod

Bram


edwinedje schreef:en soms kan je een kwoot ook meenemen naar een ander topic waar je wat meer on-topic - off-topic kan verderkletsen
Hint


Hier dus... aub enkel nog bemerkingen, reply over topic van Folkert onder deze quoot.
Alle replys on topic in aanbod worden vanaf nu verwijderd. Alvast bedankt voor jullie samenwerking, begrip
2 x

Gebruikersavatar
Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2281
Lid geworden op: 14 Jul 2015, 18:51
Locatie: Hierendaar

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 28 Aug 2020, 19:51

Had hier toch na de vele Pb, Wapp een open discussie verwacht... moet uiteraard niet, feel free!
0 x

Gebruikersavatar
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3043
Lid geworden op: 16 Dec 2015, 01:03
Locatie: Breda

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor Dre » 28 Aug 2020, 20:37

Tja, wat valt er nog te zeggen dan? Er zijn kennelijk meerdere PB's bij je binnen gekomen of andere vormen van direct contact, er zijn reacties geweest onder het betreffende verkooptopic. Daarna heb je als verkoopmod een beslissing genomen. Dan kunnen alle eventuele twijfels of bezwaren nog wel een keer herhaald worden, maar veel zal dat dan toch niet uithalen.
De angel is dus eigenlijk bij voorbaat al uit de discussie getrokken, ik denk dat dat de stilte hier wel verklaart.
1 x

Gebruikersavatar
defeatless
Moderator
Moderator
Berichten: 3203
Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
Locatie: Wageningen

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor defeatless » 29 Aug 2020, 00:27

Ik denk dat de tekst en uitleg voor vele voldoende was.
Voor mij in ieder geval wel.
2 x

Gebruikersavatar
Ruud W
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 545
Lid geworden op: 22 Aug 2012, 23:50

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor Ruud W » 29 Aug 2020, 14:33

Prima geregeld zo.

Regels zijn duidelijk, en moderators mogen daar wel eens vanaf wijken.
Daar zijn het moddereters voor.
0 x
Afbeelding

Hey, it's only whisky.

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 29 Aug 2020, 15:49

defeatless schreef:Ik denk dat de tekst en uitleg voor vele voldoende was.
Voor mij in ieder geval wel.


Dit geldt voor mij ook. Het enige waar we over na zouden kunnen denken is of we er nog een poll op los moeten laten. Een poll met als doel om te weten te komen of we vast willen houden aan dergelijke uitzonderingen in de regels.
Dus concreet: Willen we het mogelijk laten blijven dat onbekenden na toestemming van mods flessen mogen komen dumpen en daarna weer vertrekken?
of
Willen we dat deze uitzondering verdwijnt?

Voor beide uitkomsten valt iets te zeggen. Dit bleek ook wel in het aanbod topic. Er zijn zowel mensen die er op tegen zijn en bij wie het onrust oproept, als mensen die het prima vinden om het zo te laten. Een poll zou duidelijkheid kunnen geven over hoe hier over gedacht wordt. Met als resultaat een gezamenlijk besluit. Mogelijk geeft dit nog een meerwaarde?
0 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3980
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 29 Aug 2020, 20:14

Naar mijn mening hebben we het hier over regels, geen wetten.

Van regels kan gemotiveerd worden afgeweken, dat is hier gebeurd en de motivatie is door Bram naar mijn mening duidelijk verwoord. Overigens is hiervoor in de regels ruimte gegeven:
viewtopic.php?f=26&t=15760

Ieder is natuurlijk vrij een poll te starten om de mening van de forumgenoten te peilen. Maar de uitkomst blijft een regel, geen wet.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Gebruikersavatar
Breedút_Genietsje
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1294
Lid geworden op: 09 Okt 2015, 20:32
Locatie: Friesland
Contact:

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor Breedút_Genietsje » 30 Aug 2020, 12:46

26403e671b65ab50a3dad8e8c942122b.jpg
26403e671b65ab50a3dad8e8c942122b.jpg (46.9 KiB) 1895 keer bekeken


Zoiets ?
6 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 27 Nov 2020, 08:42

Het valt me op dat er de laatste tijd weer steeds meer goudzoekers (danwel onervaren leden die geen goed vooronderzoek doen) langs komen bij het aanbod gedeelte en keer op keer zijn het mensen die nagenoeg niets bijdragen, amper Posts doen (minder dan 50 in 5-10 jaar) en/of alleen maar aan de 2+ jaar regel voldoen. Dit zorgt keer op keer weer voor ophef/discussie/irritatie/ergernis op het gestarte aanbod topic.
Persoonlijk lijkt me dit niet heel wenselijk voor de sfeer. Onderhand kom je in de situatie dat het mensen tegen elkaar op gaat zetten en discussies steeds feller worden. De oorzaak daarvoor zou dan te herleiden zijn naar de, naar het lijkt, behoefte aan ‘strengere’ regels en het gebrek hieraan in de huidige vorm. Die behoefte zal niet unaniem zijn maar lijkt wel te overheersen bij de meerderheid als ik het zo observeer.

Daarnaast zit er een vrij duidelijk signaal in als dergelijke topics keer op keer voor discussie zorgen denk ik; ‘men’ begint de buik er wel van vol te krijgen.

Is het een idee om de aanbod regels eens aan te gaan scherpen?

Ik noem maar een zijstraat: minimaal 150 berichten en de regel over een account ouder dan 2 jaar toegang geven, schrappen. Dit voorkomt een groot deel van de ‘goudzoekers’ waar de problemen steeds lijken te ontstaan. Het sluit daarnaast beter aan op de essentie van het aanbod deel op het forum zou je kunnen denken.

Het is maar zo een constatering. Hoe denkt de rest hierover? Ben wel eens benieuwd :)

2 voorbeelden van de afgelopen week:
https://www.hetwhiskyforum.nl/viewtopic.php?f=160&t=18398
https://www.hetwhiskyforum.nl/viewtopic.php?p=237533#p237533
Laatst gewijzigd door Cask1988 op 27 Nov 2020, 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Gebruikersavatar
BarryM
Senior
Senior
Berichten: 330
Lid geworden op: 15 Nov 2020, 00:46
Locatie: Harderwijk

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor BarryM » 27 Nov 2020, 09:06

Cask1988 schreef:Het valt me op dat er de laatste tijd weer steeds meer goudzoekers langs komen bij het aanbod gedeelte en keer op keer zijn het mensen die nagenoeg niets bijdragen, amper Posts doen (minder dan 50 in 5-10 jaar) en/of alleen maar aan de 2+ jaar regel voldoen. Dit zorgt keer op keer weer voor ophef/discussie/irritatie/ergernis op het gestarte aanbod topic.
Persoonlijk lijkt me dit niet heel wenselijk voor de sfeer. Onderhand kom je in de situatie dat het mensen tegen elkaar op gaat zetten en discussies steeds feller worden. De oorzaak daarvoor zou dan te herleiden zijn naar de, naar het lijkt, behoefte aan ‘strengere’ regels en het gebrek hieraan in de huidige vorm. Die behoefte zal niet unaniem zijn maar lijkt wel te overheersen bij de meerderheid als ik het zo observeer.

Daarnaast zit er een vrij duidelijk signaal in als dergelijke topics keer op keer voor discussie zorgen denk ik; ‘men’ begint de buik er wel van vol te krijgen.

Is het een idee om de aanbod regels eens aan te gaan scherpen?

Ik noem maar een zijstraat: minimaal 150 berichten en de regel over een account ouder dan 2 jaar toegang geven, schrappen. Dit voorkomt een groot deel van de ‘goudzoekers’ waar de problemen steeds lijken te ontstaan. Het sluit daarnaast beter aan op de essentie van het aanbod deel op het forum zou je kunnen denken.

Het is maar zo een constatering. Hoe denkt de rest hierover? Ben wel eens benieuwd :)

2 voorbeelden van de afgelopen week:
https://www.hetwhiskyforum.nl/viewtopic.php?f=160&t=18398
https://www.hetwhiskyforum.nl/viewtopic.php?p=237533#p237533


Ik denk dat je zeker op het goede spoor zit. Echter, ook de 150 berichten regel is zo dat wanneer je dat eenmaal hebt, de sluizen open staan. Ik denk dat je iets meetbaars nodig hebt dat gelijk een weerspiegeling is van activiteit. Vanuit mijn ervaring en kennis van forum software zou ik zeggen, stel een regel op aan de hand van de gemiddelde aantal berichten per dag. Dat is namelijk een moeilijker te beinvloeden getal. Als ik een aantal van die 'goudzoekers' bekijk, zitten die op een gemiddeld aantal berichten per dag van 0,01. Jij zit op 0.86, wat al een behoorlijk contrast is. Eventueel zou je zelfs een check in kunnen bouwen op basis van een activity rating.
2 x

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 27 Nov 2020, 09:10

BarryM schreef:Vanuit mijn ervaring en kennis van forum software zou ik zeggen, stel een regel op aan de hand van de gemiddelde aantal berichten per dag. Dat is namelijk een moeilijker te beinvloeden getal. Als ik een aantal van die 'goudzoekers' bekijk, zitten die op een gemiddeld aantal berichten per dag van 0,01. Jij zit op 0.86, wat al een behoorlijk contrast is. Eventueel zou je zelfs een check in kunnen bouwen op basis van een activity rating.

Als dit technisch mogelijk is binnen dit forumplatform vind ik je idee een hele mooie! :goedgedaan
0 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Gebruikersavatar
BarryM
Senior
Senior
Berichten: 330
Lid geworden op: 15 Nov 2020, 00:46
Locatie: Harderwijk

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor BarryM » 27 Nov 2020, 09:25

Cask1988 schreef:
BarryM schreef:Vanuit mijn ervaring en kennis van forum software zou ik zeggen, stel een regel op aan de hand van de gemiddelde aantal berichten per dag. Dat is namelijk een moeilijker te beinvloeden getal. Als ik een aantal van die 'goudzoekers' bekijk, zitten die op een gemiddeld aantal berichten per dag van 0,01. Jij zit op 0.86, wat al een behoorlijk contrast is. Eventueel zou je zelfs een check in kunnen bouwen op basis van een activity rating.

Als dit technisch mogelijk is binnen dit forumplatform vind ik je idee een hele mooie! :goedgedaan


Als ik het me goed herinner kun je dan een groep aanmaken die bepaalde permissies heeft. Dus wanneer je activiteit afneemt lig je uit de groep en moet je opnieuw toegang verdienen. Het is natuurlijk wel zo dat een moderator altijd een uitzondering kan toepassen om wat voor reden dan ook. Daarnaast zul je de regel van 50 posts (of een ander arbitrair getal) moeten laten staan als initiele grens.

Dus, wanneer gebruiker 'minimaal 50 posts heeft' en een activiteit van '0.50' dan mag hij/zij in groep.
0 x

Gebruikersavatar
dannyp44
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 755
Lid geworden op: 25 Feb 2017, 14:45
Locatie: Elburg

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor dannyp44 » 27 Nov 2020, 09:26

Weet niet of de oplossing zit in aantal posts. Ik denk dat het er nu vooral om gaat dat je moeite doet als je iets wil aanbieden.
Weet wat de regels zijn en zet er even een link naar wb bij, stel een prijs en nog belangrijker doe moeite om uit te zoeken wat een redelijke prijs is. Wil je echt de hoofdprijs ga dan naar een veiling site maar daar moet je denk ik nog meer moeite doen om iets aan te mogen bieden. En dat er reacties op je aanbod komen als je niet voldoet aan de regels is logisch. Als de interesse alleen ligt in het verkopen en weet je de prijs niet kun je het altijd nog vragen. Zijn hier genoeg mensen die er wel een beetje verstand van hebben toch...
4 x

Gebruikersavatar
henri
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 5372
Lid geworden op: 10 Apr 2013, 17:02
Locatie: Rotterdam

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor henri » 27 Nov 2020, 09:29

BarryM schreef:Dus, wanneer gebruiker 'minimaal 50 posts heeft' en een activiteit van '0.50' dan mag hij/zij in groep.


+ dat die 50 posten niet in een week tijd geplaatst zijn
ook dat hebben we in het verleden al genoeg gezien, mensen die zich aanmelden, als een gek overal op gaan reageren om zo heel snel 50 posten te hebben en dan zie je als 51e post gelijk een belachelijk aanbod topic verschijnen :P
6 x
Afbeelding


Terug naar “Suggesties ter verbetering van de website en het forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast