Aanpassing regels Aanbod

Suggesties ter verbetering van website of forum kunnen hier gedaan worden. Ook zaken m.b.t. de site passen hier. Het is uiteindelijk aan de beheerder om te beoordelen en bepalen wat er wanneer wordt doorgevoerd.

1)Welke reacties buiten een onderbouwde reply kunnen? 2)bumpen na 5dagen via de knop of een reply?

Peiling eindigde op 21 Mei 2018, 15:08

1) Wat maakt mij dat nu uit!
27
39%
1) Enkel een reply met links mbt op de prijs, de rest via Pb
8
11%
2) Bumpen via knop
13
19%
2) Reply
2
3%
2) Allemaal goed... BUMP
9
13%
2) Het moet gedaan zijn met dat gebump... afschaffen die handel!
11
16%
 
Totaal aantal stemmen: 70

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 27 Nov 2020, 10:22

dannyp44 schreef:Weet niet of de oplossing zit in aantal posts. Ik denk dat het er nu vooral om gaat dat je moeite doet als je iets wil aanbieden.
Weet wat de regels zijn en zet er even een link naar wb bij, stel een prijs en nog belangrijker doe moeite om uit te zoeken wat een redelijke prijs is. Wil je echt de hoofdprijs ga dan naar een veiling site maar daar moet je denk ik nog meer moeite doen om iets aan te mogen bieden. En dat er reacties op je aanbod komen als je niet voldoet aan de regels is logisch. Als de interesse alleen ligt in het verkopen en weet je de prijs niet kun je het altijd nog vragen. Zijn hier genoeg mensen die er wel een beetje verstand van hebben toch...


Wat je zegt vind ik zeker waar! :goedgedaan Ik denk dat het 1 met het ander samenhangt. Het aantal Posts en de samenhang met het daggemiddelde zorgt ervoor dat je een bepaalde ‘ervaring’ nodig bent om zover te komen dat je aan mag bieden. Als die lat hoger gelegd wordt, houdt je snelle cashers buiten de deur en de kans dat postende leden de dingen doen die jij stelt wordt daarmee ook groter. Dat voorkomt dan ook weer hetgeen wat Henry zegt.

Helemaal waterdicht zal het niet worden, maar momenteel lijkt het zo lek als een vergiet dus verbetering zou al winst zijn m.i.
2 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

WhiskyGrouch
Actief lid
Actief lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 29 Sep 2020, 19:37
Locatie: Krommeknie

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor WhiskyGrouch » 27 Nov 2020, 10:50

Ach, andersom kan het ook.

Ik wil mijn verzameling wat afbouwen en de flessen voor normale prijzen verkopen en met het wegvallen van bijvoorbeeld Facebook verkoopgroepen,
worden de plekken waar je flessen kan aanbieden aan liefhebbers beperkt. Het forum op zichzelf is niet super actief en zoals al genoemd werd, heb je dan mensen die als een malloot overal gaan posten. Ik probeer, daar waar ik daadwerkelijk iets te zeggen heb, een post te doen om langzaam naar die 50 posts te gaan.
Als dit 150 zou moeten zijn, dan zou ik in dit tempo jaren bezig zijn. Daarom zou je denk ik ook moeten kijken naar de situatie, wat misschien meer mod werk met zich meebrengt, maar ik heb wel gewoon netjes de regels gevolgd, me netjes voorgesteld, ook netjes uitgelegd dat ik wil afbouwen en ik vraag geen absurde prijzen.

Al is mijn ervaring inmiddels ook dat veel mensen (via facebook) maar graag interesse hebben, maar dan minder bieden dan wat ik in de winkel betaald heb.... :P dan is dan weer het andere uiterste....
1 x

Gebruikersavatar
Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2024
Lid geworden op: 05 Apr 2018, 14:51
Locatie: (N-H)

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 27 Nov 2020, 12:17

Ik blijf dit altijd een lastig punt vinden. Idiote aanbiedingen versus gestrekte been opmerkingen.

Als ik voor mezelf de vraag probeer te beantwoorden welke actie er nou eigenlijk schadelijker is voor het in stand houden en/of laten groeien van ons zo geliefde forum:
A- die soms volstrekt idiote aanbiedingen die voorbij komen, of.....
B- die soms wel erg harde tackle's met het gestrekte been die daarop volgen.

Ik denk dat mijn antwoord dan antwoord B zou zijn.

Dit om de eenvoudige reden dat nieuwe aanwas en onervaren leden niet weggejaagd zullen worden door een bizarre aanbod post.
Maar wellicht wel kunnen schrikken van de daarop volgende harde woorden.

Ik kon het niet meer terug vinden, maar ik dacht dat het mijn eerste post was destijds nadat ik me had voorgesteld hier.
Die post ging al over de harde taal die er toen ook al gebruikt werd.
Ik weet nog dat ik toen zelfs getwijfeld heb of ik me uberhaupt wel wilde aanmelden.

Het lijkt me niet ondenkbaar dat het taalgebruik een afschrikwekkend effect heeft voor nieuwe aanwas.
Nieuwe aanwas die hoe dan ook essentieel is, voor het instand houden van èn laten floreren van elk organisch geheel.
10 x
Afbeelding

WhiskyGrouch
Actief lid
Actief lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 29 Sep 2020, 19:37
Locatie: Krommeknie

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor WhiskyGrouch » 27 Nov 2020, 13:57

Freezeroz schreef:Ik blijf dit altijd een lastig punt vinden. Idiote aanbiedingen versus gestrekte been opmerkingen.

Als ik voor mezelf de vraag probeer te beantwoorden welke actie er nou eigenlijk schadelijker is voor het in stand houden en/of laten groeien van ons zo geliefde forum:
A- die soms volstrekt idiote aanbiedingen die voorbij komen, of.....
B- die soms wel erg harde tackle's met het gestrekte been die daarop volgen.

Ik denk dat mijn antwoord dan antwoord B zou zijn.

Dit om de eenvoudige reden dat nieuwe aanwas en onervaren leden niet weggejaagd zullen worden door een bizarre aanbod post.
Maar wellicht wel kunnen schrikken van de daarop volgende harde woorden.

Ik kon het niet meer terug vinden, maar ik dacht dat het mijn eerste post was destijds nadat ik me had voorgesteld hier.
Die post ging al over de harde taal die er toen ook al gebruikt werd.
Ik weet nog dat ik toen zelfs getwijfeld heb of ik me uberhaupt wel wilde aanmelden.

Het lijkt me niet ondenkbaar dat het taalgebruik een afschrikwekkend effect heeft voor nieuwe aanwas.
Nieuwe aanwas die hoe dan ook essentieel is, voor het instand houden van èn laten floreren van elk organisch geheel.


Mee eens. De reden dat ik mij jaren geleden al niet eens had aangemeld, was inderdaad door de "vrolijke" manier van communiceren dat ik toentertijd voorbij zag komen. Uitnodigend was het niet.
1 x

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 27 Nov 2020, 14:51

Het is een wisselwerking denk ik. Mijn eerste periode hier onder een vorig account was ook roerig. Maar hier lag net zo goed een deel van bij mijzelf aan ten grondslag. Ik heb er van geleerd, een poosje afstand genomen en de draad weer positief opgepakt toen ik er aan toe was. Ik was positief verrast hoe gezellig het weer was en dat nodigt mij uit om weer lekker actief te zijn. Dat leerde mij ook gelijk dat, ook al ben je het niet altijd eens, aanwezigheid en zichtbaar zijn net zo gewaardeerd worden als bv jezelf eerst even voorstellen ;)

Neemt niet weg dat ik mij absoluut niet schaar achter sommige reacties en ik ook dingen gelezen heb waarvan ik ook dacht ‘nou nou’..
Wat daaraan, denk ik, ten grondslag ligt, is dat dit niet het eerste en tweede voorbeeld zijn van ongelukkig en onzorgvuldig aanbieden, maar eerder de 999 en 1000ste. Als je weinig op het forum bent of nieuw bent, valt je dit misschien niet op. Als je dagelijks online bent om er wat van te maken, is zoiets al snel een groeiende ergernis. In een overgroot gedeelte van de gevallen zijn het toevallig steeds de leden die je nooit ziet of net lid zijn die dergelijke ‘fouten’ maken. Als community die wel actief probeert om het forum levend te houden door te posten, onderwerpen te bedenken, oude naar boven te halen, samples aan te bieden tegen kostprijs enzovoorts, bouw je onbewust een soort allergie tegen deze ‘doelgroep’ op. Dit is misschien niet goed maar valt m.i. wel te begrijpen.

Juist daarom denk ik dat het aanbodgedeelte om duidelijkere regels met een hogere drempel vraagt. De regels zijn nu kennelijk te vaag of niet strak genoeg waardoor er aan de lopende band discussie ontstaat. Door de lat hoger te leggen en de focus evt, ook te verleggen naar activiteit, creëer je ook de mogelijkheid dat nieuwe leden en/minder bekende leden eerst meer thuis raken in het reilen en zeilen van het forum, waardoor dergelijke dingen veel minder voor gaan vallen.
Uitzonderingen blijven via mods altijd bespreekbaar. In geval dat je van je collectie af wilt of andere uitzonderingen.
Laatst gewijzigd door Cask1988 op 27 Nov 2020, 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Gebruikersavatar
MacErik
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 693
Lid geworden op: 27 Jul 2015, 17:45
Locatie: Amersfoort

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor MacErik » 27 Nov 2020, 15:02

Volgens mij zijn de regels prima en duidelijk! Elkaar aanspreken op, voor het forum, afwijkend gedrag lijkt mij ook heel normaal. Ben het wel eens met een aantal forumleden dat de wijze waarop soms gecommuniceerd wordt wel wat respectvoller kan...ook al is het de 999-1000 keer. Het is zo makkelijk vanachter een toetsenbord iemand neer te sabelen. Op een ludieke en/of respectvolle wijze moet dat zeker ook kunnen. De mods mogen hier wat mij betreft wat sneller op inhaken, zodat " we " ook weer eerder "on topic" kunnen zijn. :Slainte
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1875
Lid geworden op: 09 Jul 2015, 20:01
Contact:

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 27 Nov 2020, 15:33

Ik denk dat er altijd 2 kampen zullen zijn, waarbij ik nu heel zwart/wit kijk en er natuurlijk altijd een grijs gebied is.

Kamp 1 zijn leden die actief deelnemen aan het forum, of dat nu alleen meelezen is, of ook daadwerkelijk deelnemen in discussies (in de goede zin van het woord, een forum is er namelijk juist om te discussiëren en te luisteren. dat is wat anders dan trollen, kleineren of ruziën)
Deze leden hebben whisky als hobby en naast het drinken, praten en kennis opdoen, willen ze ook wel eens een flesje kopen, verkopen of delen als sample. Alles zonder daar iets op te willen verdienen.
Het forum is voor hen een speeltuin en ze willen die speeltuin graag netjes houden. En waar we samen met elkaars ballen kunnen spelen (pun intended)

Kamp 2 zijn mensen die ook van whisky houden, maar daar vooral voor zichzelf mee bezig zijn. Zij hebben geen behoefte op deel te nemen aan het forums zoals Kamp 1 dat doet. Maar ze willen wel graag gebruik maken van de faciliteiten wanneer dat henzelf ten goede komt. Zij willen niet perse meespelen in dezelfde speeltuin, maar als er in die speeltuin een bal ligt die ze mee kunnen nemen om zelf mee te spelen, dan zullen ze dat graag doen. Iemand anders mag ook wel met die bal spelen, maar niet zomaar. Dan moet kamp 2 daar wel wat aan over houden en het liefst zo veel mogelijk, zodat Kamp 2 zijn verzameling ballen steeds verder kan uitbreiden met nieuwe ballen.

Zoals gezegd, er is echt een grijs gebied. Als verzamelaar kan je bijvoorbeeld tot beide kampen horen.
Zo verzameld Henri bijvoorbeeld ervaringen, door zoveel mogelijk verschillende flessen te willen proeven. En zo verzameld Gerrit ook daadwerkelijk hele series van flessen. Maar beide zijn wel actieve leden van dit forum, die whisky ook delen, tips en kennis uitwisselen, etc.
Maar we zien ook verzamelaars voorbij komen die zijn ingestapt op een IKEA kistje of GoT serie, of andere flessen, met de bedoeling die op kortere of langere termijn met winst te verkopen.
Of, om weer terug te gaan naar de ballen, de mooiste nieuwe ballen bij de speelgoedwinkel op kopen, om vervolgens bij de speeltuin van Kamp 1 te gaan staan en anderen er alleen mee laat spelen wanneer ze daar extra voor betalen.

Kamp 1 en Kamp 2 hebben dus niet hetzelfde doel voor ogen met dit forum. En omdat ieder mens vooral graag behandeld wil worden zoals hij anderen zelf behandeld, zie je steeds frictie tussen de 2 kampen. De verwachtingen zijn gewoon anders.
Het forum is echter niet opgezet om als marktplaatst te dienen, maar om een hobby te delen en daarover met elkaar te discussiëren. Het aanbod gedeelte is slechts een kleine aanvulling daarop.
Eigenlijk moet Kamp 2 dus beseffen dat de speeltuin waar we nu zijn er eentje is waar we samen met elkaars speelgoed mogen spelen. Dat hebben we ook duidelijk in de regels gezet. Als er dan toch iemand zijn ballen tegen te hoge prijzen komt verkopen, dan zal daar op gereageerd worden. Zo simpel is het.
Laat Kamp 2 lekker een eigen speeltuin zoeken, waar vooral niet gespeeld mag worden, maar waar alleen naar elkaar ballen en hoge prijskaartjes gekeken mag worden.
5 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"


Afbeelding

Gebruikersavatar
BarryM
Senior
Senior
Berichten: 330
Lid geworden op: 15 Nov 2020, 00:46
Locatie: Harderwijk

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor BarryM » 27 Nov 2020, 15:40

Wouter1981 schreef:maar waar alleen naar elkaar ballen en hoge prijskaartjes gekeken mag worden.

Ik ben zo'n klein kind af en toe.. :bigsmile
0 x

Gebruikersavatar
Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1875
Lid geworden op: 09 Jul 2015, 20:01
Contact:

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 27 Nov 2020, 15:42

Cask1988 schreef:Het is een wisselwerking denk ik. Mijn eerste periode hier onder een vorig account was ook roerig. Maar hier lag net zo goed een deel van bij mijzelf aan ten grondslag. Ik heb er van geleerd, een poosje afstand genomen en de draad weer positief opgepakt toen ik er aan toe was. Ik was positief verrast hoe gezellig het weer was en dat nodigt mij uit om weer lekker actief te zijn. Dat leerde mij ook gelijk dat, ook al ben je het niet altijd eens, aanwezigheid en zichtbaar zijn net zo gewaardeerd worden als bv jezelf eerst even voorstellen ;)


Die kan ik me nog goed herinneren. Dat was van alle kanten niet heel erg gelukkig en ging best fel.
Maar je ziet in dit geval ook wel weer dat, netzoals in de speeltuin, uiteindelijk alles toch weer tot bedaren komt en we vrolijk met elkaar kunnen ouwehoeren. Wat dat betreft zijn we allemaal best aardig.

En ik ben het er helemaal mee eens dat je je op een forum net zo dient te gedragen als i.r.l.
Dus als je ergens nieuw bent dan stel je je gewoon beschaafd op.
Dat doe je als nieuwkomer in een groep normaal toch ook?

Als ik soms zie hoe hier mensen binnen komen...
Doe je dat i.r.l. dan zijn er ook zal mensen die je even op je plaats zullen zetten.
Ga je dan ook als slachtoffer in een hoekje zitten, of vraag je je dan wel af waar zo'n reactie vandaan komt.
2 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"


Afbeelding

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4858
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 27 Nov 2020, 17:19

Wat mij betreft is er helemaal geen grijs gebied; wil je marktconform of er onder aanbieden dan is dit de plek. En wil je meer als marktconform dan moet je een ander platform zoeken.
Gejammer dat iemand hier ooit op z’n fiets, met wind tegen, in de regen en sneeuw, met gevaar voor eigen leven, iemand anders blij heeft gemaakt met een fles tegen zijn aankoopprijs en dat die fles nu door de koper van weleer wordt aangeboden tegen een marktconforme prijs vind ik dan weer ongepast. Niemand heeft destijds geeist dat die inspanningen gedaan zijn tenslotte. Moet diegene dan maar een (flipper?) in de gelegenheid stellen die fles tegen de oorspronkelijke prijs te bemachtigen om m vervolgens op Catawiki te zetten?
Ik kijk zelf eigenlijk nooit in aanbod hier en kan me sowieso al niet druk maken om wie wat aanbiedt tegen welke prijzen. Als ik zelf een fles wil verkopen zet ik m op Whiskybase omdat de tijd dat ik uit de goedheid van m’n hart iemand wilde matsen met een fles tegen aankoop wel achter me ligt. Geen behoefte anderen te voorzien van koopjes die ze vervolgens op Catawiki zetten.
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2660
Lid geworden op: 10 Jan 2012, 10:05
Locatie: Zaandam
Contact:

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 27 Nov 2020, 18:00

Even als gebruiker Edwin ...

Ik denk niet dat een post limiet van (bijv.) 150 posts helpt ...
Ik denk niet dat een langere lidmaatschap helpt ...
Ik denk niet dat een activiteits coefficient van 0.5 helpt ...

Ik voldoe aan alle drie de criteria ... wil iemand mijn Snow Phoenix voor 1000,- overnemen?
Er is namelijk niets dat mij tegenhoud om deze aanbieding te plaatsen ... behalve mijn gezonde verstand.
Zou dat niet aanwezig zijn is geen drempel te hoog om het risico te nemen.

Een drempel in welke vorm dan ook kan helpen, maar is geen garantie ... je moet alleen iets beter je best doen dan nu...
Het kan er ook voor zorgen dat sommige mensen die wel een mooi flesje voor een mooie prijs hebben deze niet (meer) kunnen aanbieden.

Helaas kan ik het niet meer terugvinden, maar volgens mij had ik al eens iets soortgelijks gepost;
Kan me voorstellen dat een punt gemaakt moet worden, maar dat hoeft toch niet 10x door 10 verschillende mensen? Het punt is wel gemaakt en bij de 1e x lezen snapt de ts dat (hopelijk) ook wel.

Zo niet, dan zullen alle "vind ik ook posts" en "hier is mijn zelfde mening vanuit een andere hoek posts" daar niets aan veranderen.

Dus als er een constructieve opmerking is geplaatst bij een "onredelijke" aanbieding dan is het klaar (wat mij betreft).
Maar hoe vang je dat in een regel of richtlijn ... :Scratch ... iets met gezond verstand?

My two cents ...
5 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Wouterk
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 830
Lid geworden op: 24 Jan 2016, 01:03
Locatie: Eindhoven

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 12 Feb 2024, 10:36

Gooi m ff hier erin. Verplaats gerust indien dat beter is.

Gister weer met oren geklapperd over de manier waarop we menen op elkaar te moeten reageren. Het is zo op de man, haast persoonlijk. En waarom? Kon de aanleiding maar moeilijk achterhalen anders dan "jarenlange frustratie en dit was de druppel". En als het aanbod nou ZO schokkend was... het enige wat ik me kon bedenken is het ontbreken van een foto. Kwestie van ff aanspreken en opgelost.

Als het dan inhoudelijk ook nog een spijker op z'n kop raakt is het nog tot daar aan toe. Maar het was volslagen kansloos. De OP bood een prima rits flessen aan waarvan je kan aannemen dat je ze niet perse goedkoper gaat vinden. En inderdaad, ze waren ook niet gratis. JOH... En anders kan je altijd ff in gesprek treden met de verkoper en kijken wat mogelijk is. Het is immers een VP?! En dan het verwijt dat t forum gebruikt wordt om fees vd veiling te voorkomen. Flikker toch op man. Volslagen kansloze betichting. Op die manier kan je alles kapot relativeren. En wat dan nog? Lekker boeiend? Doet niemand iemand - laat staan jou - kwaad mee of wel? Is toch ook niet jouw forum.

Maar het ging zo los, vooral vanuit Cask1988 en Whiskydudes, Ik denk dat de moraalpolitie in Iran er wat van kan leren. Over mensen wegpesten gesproken. Ik weet niet of je ooit gepest bent in je leven maar als je zo behandeld en aangesproken wordt, al is het anoniem op het forum, dan doet dat gewoon wat met je. En helaas kan ik erover meepraten. Trouwens respect vd OP hoe hij reageerde en hopelijk heeft ie voldoende eigenwaarde om eenieder een middelvinger in z'n reet te steken en hier nooit meer in te loggen.

Ongehoord mannen en ik ben echt van mening dat zulk gedrag het forum minder aantrekkelijk maakt en bijdraagt aan een stille dood - want ook ik twijfel er sterk over om nog in te loggen.
17 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)

Gebruikersavatar
dannyp44
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 756
Lid geworden op: 25 Feb 2017, 14:45
Locatie: Elburg

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor dannyp44 » 12 Feb 2024, 11:10

De reacties zoals gegeven daar gaan de aangesproken forumleden maar op reageren, maar voor mijzelf geldt wel dat het forum vaak als marktplaats gebruikt wordt en in dit geval al 2,5 geen inbreng maar wel het voordeel van een goede verkoopsite gebruiken. Vaak forumleden zonder enige deelname en inbreng maar komen alleen langs als ze iets te verkopen hebben. Dan snap ik de irritatie zeker en ik denk dat het forum daar ook niet voor is bedoeld.
3 x

Lakervt
Senior
Senior
Berichten: 218
Lid geworden op: 06 Jun 2017, 21:50
Locatie: Deventer

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor Lakervt » 12 Feb 2024, 11:15

dannyp44 schreef:De reacties zoals gegeven daar gaan de aangesproken forumleden maar op reageren, maar voor mijzelf geldt wel dat het forum vaak als marktplaats gebruikt wordt en in dit geval al 2,5 geen inbreng maar wel het voordeel van een goede verkoopsite gebruiken. Vaak forumleden zonder enige deelname en inbreng maar komen alleen langs als ze iets te verkopen hebben. Dan snap ik de irritatie zeker en ik denk dat het forum daar ook niet voor is bedoeld.


Het gaat niet om de irritatie bij forumleden. Het gaat erom of we hier op het forum het respectloos afbranden, bijna schelden en wegpesten van mensen toelaten. Om wat voor reden dan ook.
Volgens mij moet ieder gesprek starten vanuit het respecteren van de ander.
0 x

Gebruikersavatar
cor0566
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1258
Lid geworden op: 29 Mei 2016, 18:58
Locatie: Noord Limburg

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 12 Feb 2024, 14:07

Wouterk schreef:Gooi m ff hier erin. Verplaats gerust indien dat beter is.

Gister weer met oren geklapperd over de manier waarop we menen op elkaar te moeten reageren. Het is zo op de man, haast persoonlijk. En waarom? Kon de aanleiding maar moeilijk achterhalen anders dan "jarenlange frustratie en dit was de druppel". En als het aanbod nou ZO schokkend was... het enige wat ik me kon bedenken is het ontbreken van een foto. Kwestie van ff aanspreken en opgelost.

Als het dan inhoudelijk ook nog een spijker op z'n kop raakt is het nog tot daar aan toe. Maar het was volslagen kansloos. De OP bood een prima rits flessen aan waarvan je kan aannemen dat je ze niet perse goedkoper gaat vinden. En inderdaad, ze waren ook niet gratis. JOH... En anders kan je altijd ff in gesprek treden met de verkoper en kijken wat mogelijk is. Het is immers een VP?! En dan het verwijt dat t forum gebruikt wordt om fees vd veiling te voorkomen. Flikker toch op man. Volslagen kansloze betichting. Op die manier kan je alles kapot relativeren. En wat dan nog? Lekker boeiend? Doet niemand iemand - laat staan jou - kwaad mee of wel? Is toch ook niet jouw forum.

Maar het ging zo los, vooral vanuit Cask1988 en Whiskydudes, Ik denk dat de moraalpolitie in Iran er wat van kan leren. Over mensen wegpesten gesproken. Ik weet niet of je ooit gepest bent in je leven maar als je zo behandeld en aangesproken wordt, al is het anoniem op het forum, dan doet dat gewoon wat met je. En helaas kan ik erover meepraten. Trouwens respect vd OP hoe hij reageerde en hopelijk heeft ie voldoende eigenwaarde om eenieder een middelvinger in z'n reet te steken en hier nooit meer in te loggen.

Ongehoord mannen en ik ben echt van mening dat zulk gedrag het forum minder aantrekkelijk maakt en bijdraagt aan een stille dood - want ook ik twijfel er sterk over om nog in te loggen.


Ik schrok eigenlijk behoorlijk van de reactie van " aanbieder " .
Deze begon mijn inziens behoorlijk los te gaan op het feit van " tal van leden dit !! en tal van leden dat " en dat alles onder het hedendaags gebruikelijke " anonieme "
Ik juich een discussie toe, gelukkig kan dat hier, gebeurt tegenwoordig maar weinig, en als sommigen niet discussieren uit een vorm van angst, dan is dat jammer, maar kom op zeg.
En waren reacties zuur, tja das mogelijk en misschien was voor beide kampen wat te zeggen.
Puur mijn mening hoor , groet Cor
1 x


Terug naar “Suggesties ter verbetering van de website en het forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast